football360 logo

2 ماه سرنوشت‌ساز و معادلات روی کاغذ؛ چشمک سپاهان به قهرمانی؟

07 فروردین 1402 ساعت 11:00108 نظر
نگاهی به آمار و ارقام در نیم‌فصل نخست نشان می‌دهد که در صورت تکرار نتایج دور رفت، سپاهان بیشترین شانس را برای قهرمانی در لیگ بیست‌ودوم دارد.

به گزارش فوتبال 360، هواداران فوتبال باشگاهی انتظارشان رو به پایان است و از پنجشنبه دهم فروردین‌ماه مجدداً رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران از سر گرفته خواهد شد و 7 هفته پایانی رقابت‌ها، در اوج هیجان و حساسیت پیگیری می‌شود. روی کاغذ در کنار سپاهان، استقلال و پرسپولیس، تیم‌هایی مثل گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و تراکتور تبریز هم شانس قهرمانی دارند اما با این‌حال به نظر می‌رسد که جام قهرمانی لیگ بیست‌ودوم به یکی از 3 تیم بالانشین جدول خواهد رسید.

مسئولان سازمان لیگ هنوز برنامه دقیق مسابقات لیگ برتر را تا هفته پایانی اعلام نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد که به مانند سالیان گذشته، در دهه اول خردادماه مسابقات لیگ برتر به پایان می‌رسد تا 2 ماه حساس و سرنوشت‌ساز در انتظار تیم‌های حاضر در سطح اول فوتبال ایران و البته طرفداران‌شان باشد.

«مورایس» به دنبال یک آغاز رویایی

ژوزه مورایس در اولین فصل حضورش در تیم سپاهان توانسته تیمی مدعی را در فوتبال ایران بسازد. بیشترین صدرنشینی تا پایان هفته بیست‌وسوم، سهم طلایی‌پوشان اصفهانی بوده و آن‌ها در سودای آن هستند تا بتوانند با هدایت مورایس به قهرمانی لیگ بیست‌ودوم برسند. سپاهان تا پیش از تعطیلات فیفادی ماه مارچ توانسته بود در 23 بازی، 49 امتیاز کسب کند و حالا طلایی‌پوشان امید دارند که بتوانند با حفظ روند صعودی خود در جدول در پایان فصل جشن قهرمانی بگیرند.

شاگردان مورایس توانسته‌اند هم در برابر استقلال و هم در برابر پرسپولیس در فصل جاری برد داشته باشند تا در صورت برابری احتمالی امتیازات هم در شرایط بهتری نسبت به 2 رقیب خود قرار داشته باشند. سپاهان در دور رفت، از 7 بازی پایانی نیم‌فصل نخست توانست 14 امتیاز کسب کند و تکرار این نتایج می‌تواند باعث 63 امتیازی شدن طلایی‌پوشان در جدول رده‌بندی شود که رسیدن به این میزان امتیاز می‌تواند سپاهان را بالاتر از سرخابی‌های پایتخت به عنوان قهرمانی لیگ برتر در دوره بیست‌ودوم برساند.

نایب‌قهرمانی در انتظار پرسپولیس؟

سرخ‌پوشان پایتخت که روزهای پرنوسانی را در لیگ برتر می‌گذرانند و در 4 بازی اخیر خود 2 باخت را تجربه کرده‌اند، پیش از تعطیلات فیفادی به رتبه سوم جدول سقوط کردند اما شاگردان یحیی گل‌محمدی امید به تکرار نتایج 7 بازی پایانی در دور رفت دارند. پرسپولیس در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست، یکی از بهترین تیم‌های لیگ بود و با فرمی ایده‌آل شاگردان گل‌محمدی به استقبال نیم‌فصل دوم رفتند و حالا برای بقا در کورس قهرمانی، سرخ‌پوشان نیاز به تکرار نتایج دور رفت دارند.

پرسپولیس در 7 بازی پایانی خود در نیم‌فصل نخست، 17 امتیاز از 21 امتیاز ممکن را به‌دست آورد که کسب دوباره این میزان امتیاز در 7 هفته پایانی لیگ بیست‌ودوم باعث خواهد شد تا سرخ‌پوشان پایتخت با 62 امتیاز، در رقابتی پایاپای با سپاهانِ صدرنشین در رتبه دوم جدول قرار گیرند. البته که سرخ‌پوشان پایتخت امید به آن دارند تا بتوانند نتایج بهتری نسبت به نیم‌فصل نخست کسب کنند و در نقطه مقابل، چشم امیدشان به لغزش احتمالی سپاهان است تا بتوانند به قهرمانی لیگ بیست‌ودوم برسند.

کار سخت آبی‌ها برای دفاع از قهرمانی

استقلال یکی از روی فرم‌ترین تیم‌های لیگ برتر در هفته‌های گذشته است. آبی‌ها در 7 بازی گذشته خود از 21 امتیاز ممکن، 19 امتیاز را به‌دست آورده‌اند تا با صعودی چشمگیر در جدول رده‌بندی بتوانند فاصله ایجاد شده با پرسپولیس را جبران کنند و حالا بالاتر از سرخ‌پوشان پایتخت، در فاصله 3 امتیازی با سپاهانِ صدرنشین قرار دارند. شاگردان ریکاردو سا پینتو که از ابتدای فصل هنوز شانس حضور در صدر جدول را به‌دست نیاورده‌اند، برای کسب عنوان قهرمانی کار بسیار سختی را در پیش دارند.

آبی‌ها در نیم‌فصل نخست در 7 بازی پایانی فقط 12 امتیاز به‌دست آوردند که نسبت به 2 رقیب دیگر در مسیر قهرمانی، میزان امتیاز کمتری بود. اگر نتایج دور رفت در دور برگشت تکرار شود، شمار امتیازات استقلال در پایان فصل به عدد 58 می‌رسد که با این اوصاف آبی‌پوشان پایتخت در رتبه سوم جدول قرار خواهند گرفت؛ هر چند که شاگردان سا پینتو به دنبال آن هستند تا بتوانند با حفظ روند فوق‌العاده خود در هفته‌های گذشته، هم جبران امتیازات از دست رفته در نیم‌فصل نخست را کنند و هم خود را همچنان در قامت یک مدعی قهرمانی نشان بدهند و بتوانند صدر جدول را از سپاهان بگیرند و در پایان لیگ بیست‌ودوم برای دومین فصل پیاپی جام قهرمانی را بالای سر ببرند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری