football360 logo

بهترین بازیکنان سال ۱۴۰۱؛ هم گلزن، هم گل‌ساز

09 فروردین 1402 ساعت 19:4020 نظر
«رامین رضاییان» در رده سوم بهترین بازیکنان فوتبال ایران در سال ۱۴۰۱ قرار گرفت.

در پایان سال ۱۴۰۱، مجموعه فوتبال ۳۶۰، اقدام به معرفی ۱۰ بازیکن برتر فوتبال ایران در این سال نموده است. این انتخاب بر اساس بررسی کارشناسان این مجموعه از عملکرد بازیکنان شاغل در ایران و لژیونرها در رقابت‌های باشگاهی و ملی در سال گذشته صورت گرفته است.  نفر سوم این فهرست رامین رضاییان است. سال برای رضاییان به خوبی آغاز نشد ولی اتفاقاتی در طول سال رخ داد که ورق را به نفع این بازیکن برگرداند.

روزهای طلایی با سپاهان

رامین رضاییان در شرایطی فصل گذشته را به پایان رسانده بود که پس از سال‌ها بازی در خارج از ایران به پرسپولیس بازگشته بود و در این تیم نمایش قابل قبولی داشت. این بازیکن هر چقدر صبر کرد مسئولین پرسپولیس تمایلی برای تمدید قرارداد با این بازیکن نشان ندادند و برای دفاع راست سراغ گزینه دیگری رفتند. این بازیکن برای ادامه فوتبال خود تصمیم به خروج از ایران گرفت ولی با هیچ باشگاهی به توافق نرسید تا شرایط برای رامین بسیار بغرنج شود.

در حالیکه یک ماه به آغاز فصل جدید لیگ باقیمانده بود، سرانجام از سپاهان اصفهان پیشنهاد رسید و این بازیکن اصفهان را برای ادامه فوتبال خود انتخاب کرد. سپاهان صدرنشین فعلی لیگ است که در این صدرنشینی رامین رضاییان یکی از بهترین بازیکنان این تیم بود. رضاییان در سپاهان ۵ گل زده و ۴ پاس گل داده و تنها بازیکن لیگ است که حداقل ۴گل زده و ۴ پاس گل داده و موفق‌ترین بازیکن لیگ در گلزنی و گلسازی است.

بازگشت به تیم ملی با کی‌روش

در تابستان ۱۴۰۱، تنها پیوستن به سپاهان باعث احیای رضاییان نشد، تغییر سرمربی تیم ملی هم درهای تیم ملی را در آستانه جام جهانی به روی این بازیکن گشود. با بازگشت کارلوس کی‌روش، این مربی بازیکنان مورد علاقه خود را به تیم ملی بازگرداند که در راس آن‌ها رامین رضاییان بود.

این بازیکن در حالی به تیم ملی دعوت شد که در ۳ سال گذشته جایی در تیم ملی نداشت. با توجه به اینکه رضاییان در فهرست اولیه تیم ملی نبود این بازیکن به خاطر اینکه خیلی دیر برای اخذ ویزایش اقدام شد اردوی مهم اتریش را از دست داد ولی حتی این اتفاق هم مانع حضور رضاییان در تیم ملی نشد. 

رضاییان در نمایش فاجعه‌بار تیم ملی در دیدار با انگلیس به میدان رفت و از جمله تغییراتی که در بازی دوم انجام شد قرار گرفتن رضاییان در ترکیب اصلی مقابل ولز بود. رضاییان در این بازی خوش درخشید و اوج کار این بازیکن مقابل ولز بود که در دقایق پایانی گل دوم تیمش را به ثمر رساند.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری