football360 logo

2 ستاره خارج از اتمسفر تیم ملی؛ ژنرال و اعتمادی که سلب شد

09 فروردین 1402 ساعت 11:0035 نظر
«امیر قلعه‌نویی» شب گذشته به 2 ستاره برای اولین‌بار در تیم ملی فرصت بازی داد.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در یک دیدار سخت موفق شد برابر تیم ملی کنیا کامبک بزند و شکست یک‌گله خانگی را با برتری 2 بر یک تغییر داد. این نتیجه در شرایطی روی اسکوربورد ورزشگاه آزادی نقش بست که هر 3 گل مسابقه در نیمه دوم به‌ثمر رسید و در نیمه نخست، با وجود خلق موقعیت‌های گلزنی از سوی 2 تیم، دروازه تیم‌ها بسته بماند. نکته مهم ترکیب اولیه ایران در مسابقه شب گذشته در کنار 6 تغییر انجام شده از سوی امیر قلعه‌نویی، حضور 2 بازیکن برای تجربه اولین بازی ملی بود.

بدترین شروع ممکن برای «آرمین»

آرمین سهرابیان مدافع گل‌گهر سیرجان که سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را هم در کارنامه خود دارد، سابقه دعوت شدن به اردوی تیم ملی را در دوره سرمربیگری کارلوس کی‌روش را داشت اما با توجه به همکاری‌اش با قلعه‌نویی در تیم گل‌گهر امید به آن داشت تا دور جدید اردوی آماده‌سازی تیم ملی بتواند شانس انجام اولین بازی ملی خود را هم به‌دست بیاورد.

سهرابیان که تصویرش روی پوستر رسمی مسابقه از سوی فدراسیون فوتبال هم قرار گرفته بود، در مسابقه شب گذشته در کنار محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی تیم ملی قرار گرفت اما عملکردی دور از انتظار داشت و نتوانست در اولین تجربه حضورش در ترکیب تیم ملی، نمایش خوبی را از خود به جای بگذارد.

مدافع باتجربه گل‌گهر سیرجان در صحنه به‌ثمر رسیدن گل تیم گل‌گهر هم ناموفق در مهار مایکل اولونگا بود و در اواخر مسابقه هم با یک ضربه سر اشتباه به سوی دروازه خودی در آستانه به‌ثمر رساندن گل تساوی برای تیم ملی کنیا بود! هر چند اولین حضور سهرابیان در ترکیب تیم ملی با پیروزی همراه بود، اما او نتوانست خود در اولین بازی ملی‌اش عملکرد خوبی داشته باشد.

ستاره لیگ، خاموش در تیم ملی

محمد کریمی هافبک میانی تیم سپاهان اصفهان که در نقش کاپیتان دوم در اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی حضور دارد، یکی از بازیکنانی است که توسط امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر به فوتبال ایران معرفی شد و علاقه ویژه قلعه‌نویی به سبک بازی کریمی باعث شد تا او را بعد از درخشش در سپاهان، به تیم ملی هم دعوت کند تا هافبک باتجربه طلایی‌پوشان انجام بازی ملی را هم به کارنامه‌اش اضافه کند.

کریمی که پیش از شروع فیفادی، در تقابل حساس پرسپولیس و سپاهان توانست زننده گل برتری طلایی‌پوشان اصفهانی باشد، در اولین حضورش در اردوهای تیم ملی، شانس اولین بازی ملی را هم به‌دست آورد و بعد از نیمکت‌نشینی کامل در دیدار با روسیه، شب گذشته در ترکیب اصلی قرار گرفت تا در میانه زمین در کنار روزبه چشمی به میدان برود.

هافبک طلایی‌پوشان اصفهانی با وجود اعتماد ویژه قلعه‌نویی عملکردی قابل‌قبولی در ترکیب تیم ملی نداشت و در انتقال توپ از خط دفاع به خط حمله ناموفق بود و در میانه زمین نتوانست تاثیرگذاری ویژه‌ای داشته باشد و همین مسئله باعث شد تا در بین 2 نیمه، میلاد سرلک به جای محمد کریمی به ترکیب ایران اضافه شود تا اولین حضور هافبک سپاهان تیم ملی با ثبت یک عملکرد نه‌چندان مطلوب به پایان برسد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری