football360 logo

شانس به استقلال رو کرد؛ «محبی» در جمع آبی‌ها می‌ماند؟

24 فروردین 1402 ساعت 17:0070 نظر
تیم تحت قرارداد «محمد محبی» در آستانه سقوط به لیگ یک پرتغال قرار دارد.

به گزارش فوتبال 360، محمد محبی یکی از جذاب‌ترین نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال ایران را رقم زد و در شرایطی که تصور می‌شد این وینگر باتجربه و خوش‌تکنیک بخواهد کارش را در فوتبال پرتغال ادامه بدهد، درخواست مجدانه ریکاردو سا پینتو برای جذب محبی باعث شد تا ستاره سابق سپاهان این‌بار در قامت بازیکن استقلال به لیگ ایران بازگردد. استقلالی‌ها البته ناکام در جذب دائمی محمد محبی بودند و وینگر ایرانی باشگاه سانتاکلارا پرتغال با امضای قراردادی قرضی به استقلال پیوست.

مدیران باشگاه استقلال با وجود رسیدن به هفته‌های پایانی لیگ بیست‌ودوم هنوز نتوانسته‌اند هزینه رضایت‌نامه محبی را به صورت کامل پرداخت کنند تا یکی دیگر از اتفاقات عجیب مدیریتی در فوتبال ایران رقم بخورد. محبی با بازگشت دوباره‌اش به فوتبال ایران، هم توانست به لحاظ فردی به فرم ایده‌آل خود بازگردد و هم نقش مهمی در موفقیت استقلال در فصل جاری داشته و بدون‌شک بازگشت این ستاره باتجربه به فهرست تیم ملی هم به واسطه عملکرد درخشان او در استقلال بوده است.

موثر و خوش‌تکنیک در عرصه باشگاهی و ملی

محبی در حالی به یکی از هدف‌های نقل‌وانتقالاتی استقلال در بازار تابستانه تبدیل شده بود که ریکاردو سا پینتو مستقیماً اصرار به جذب این وینگر خوش‌تکنیک داشت. سا پینتو فصل گذشته و در شرایطی که در لیگ پرتغال شاغل بود، از نزدیک نمایش‌های محبی در تیم سانتاکلارا را دیده بود و از مدیران وقت باشگاه استقلال خواست تا زمینه حضور این ستاره را در تیمش فراهم کنند که این اتفاق سرانجام رخ داد.

ستاره 25 ساله بعد از حضور در استقلال، در ترکیب آبی‌پوشان در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام به میدان رفته و یکی از مهره‌های کلیدی و تاثیرگذار استقلال به‌شمار می‌رود. به جز حضور فعال در عرصه باشگاهی، محمد محبی توانسته در عرصه ملی هم موفق عمل کند و بعد از آنکه جایی در فهرست منتخبان کارلوس کی‌روش نداشت و عملکرد او به چشم سرمربی پرتغالی نیامد، امیر قلعه‌نویی از محبی برای حضور در تیم ملی دعوت کرد که او توانست بهترین پاسخ را به اعتماد قلعه‌نویی بدهد.

محبی در لباس استقلال در فصل جاری توانسته 5 گل بزند و 3 پاس گل بدهد تا نقش کلیدی او در موفقیت آبی‌پوشان پایتخت نمایان باشد. در عرصه ملی هم محمد محبی بعد از بازگشت دوباره‌اش به فهرست تیم ملی، در 2 بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی روسیه و کنیا به صورت کامل بازی کرد که توانست برابر روسیه برای تیم ملی پنالتی بگیرد و باعث فرار از شکست شد و در دوئل با کنیا هم گل تساوی را وارد دروازه حریف آفریقایی کرد و پایه‌گذار کامبک شاگردان قلعه‌نویی شد.

سقوط سانتاکلارا؛ حادثه‌ای که استقلالی‌ها منتظرش هستند!

سانتاکلارا بعد از جدایی محمد محبی، فصل بسیار فاجعه‌باری را در لیگ برتر پرتغال می‌گذراند و جدول 18 تیمی در جایگاه هجدهم قرار دارد و در فاصله 7 هفته مانده به پایان فصل، آن‌ها 10 امتیاز با منطقه امن جدول فاصله دارند و همین مسئله باعث شد تا از یاران محمد محبی در لیگ پرتغال به عنوان کاندیدای نخست سقوط به لیگ یک یاد شود.

شاگردان دانیلدو آچیولی در 13 بازی اخیرشان در لیگ پرتغال از 39 امتیاز ممکن فقط 2 امتیاز به‌دست آورده‌اند تا شرایط بحرانی سانتاکلارا بیشتر نمایان شود. محمد محبی با باشگاه پرتغالی تا پایان فصل 24-2023 قرارداد دارد که با این اوصاف او باید در پایان لیگ بیست‌ودوم از استقلال جدا شده و برای گذراندن آخرین فصل از قراردادش به تیم سانتاکلارا بازگردد اما در این میان گفته می‌شود که در قرارداد محبی قید شده که در صورت سقوط باشگاه پرتغالی به دسته پایین‌تر، امکان فسخ برای ستاره ایرانی فراهم می‌شود که در صورت تحقق این اتفاق، بدون‌شک استقلالی‌ها فرصت ایده‌آلی برای تمدید قرارداد محمد محبی به‌دست خواهند آورد.

مدیران سانتاکلارا به واسطه بدقولی‌های مکرر مسئولان باشگاه استقلال در زمینه پرداخت هزینه رضایت‌نامه محمد محبی تمایلی به مذاکره دوباره برای تمدید قرارداد محبی ندارند اما در صورت آزاد شدن محمد محبی در نقل‌وانتقالات تابستانی پیش‌رو، بدون‌شک با توجه به تمایل ویژه ریکاردو سا پینتو، استقلالی‌ها با بخت‌واقبالی مناسب برای تمدید قرارداد وینگر باتجربه خود مواجه می‌شوند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری