football360 logo

عملکرد رویایی آبی‌ها در آزادی؛ گلزنی حسینی خامه روی کیک شب شیرین استقلال

26 فروردین 1402 ساعت 22:2694 نظر
در اتفاقی کم‌سابقه «حسین حسینی» به عنوان دروازه‌بان موفق به گلزنی شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، شب رویایی استقلال برابر هوادار، با کسب پنالتی در دقایق پایانی شیرین‌تر شد. کوین یامگا پنالتی‌زن اول استقلال در این بازی محروم بود و محمد محبی که پنالتی اول استقلال را زده بود، تعویض شد تا با توجه به برد قاطع استقلال، ریکاردو سا پینتو به سراغ گزینه عجیب برای زدن پنالتی زدن برود و حسین حسینی کاپیتان استقلال با گلزنی در این بازی باعث شد تا این تیم با بهترین روحیه ممکن پا به این دیدار بگذارد.

حسینی جا در پای میرزاپور و سوشا

پیش از این تنها ۲ دروازه‌بان سابقه گلزنی در لیگ برتر را داشتند و به نوعی دورترین گل‌های تاریخ لیگ برتر را به‌ثمر رساندند و روی شروع مجدد از محوطه جریمه خودی موفق به گلزنی شدند. ابراهیم میرزاپور که به ضعف در بازی با پا مشهور بود در بازی سپاهان در لیگ سوم توانست از اشتباه آرمناک پطروسیان استفاده کند و به گل دست یابد. سوشا مکانی هم این تجربه را مقابل رضا حاج‌اسبویی تکرار کرد و در پیروزی ۳ بر یک فجر مقابل صبا در لیگ هفتم یکی از گل های تیمش را به‌ثمر رساند. در گلزنی دروازه‌بان‌ها ۱۵ فصل وقفه افتاد تا اینکه حسین حسینی تبدیل به اولین دروازه‌بان در تاریخ لیگ برتر شد که در زمین حریف گلزنی می‌کند.

طلسم در مرتبه سوم شکست

حسین حسینی اولین دروازه‌بان در لیگ برتر نیست که پشت ضربه پنالتی قرار می‌گیرد ولی نخستین گلری است که موفق به گلزنی می‌شود. پیش از این در لیگ دوم و در دیدار فجرسپاسی و صنعت نفت، مهدی رحمتی در نخستین سال‌های دوران بازیگری خود پشت ضربه پنالتی قرار گرفت که شلیک این بازیکن به تیرک دروازه اصابت کرد.

پس از آن در لیگ هفدهم در بازی حساس پارس‌جنوبی و پرسپولیس نوبت محسن فروزان بود که این تجربه را تکرار کند. در شرایطی که بازی گره خورده بود، در دقایق پایانی، پارس‌جنوبی جم صاحب ضربه پنالتی شد که شوت فروزان پس از برخورد به تیرک هر دو سمت دروازه راه به چارچوب نبرد. با گلزنی حسینی برابر هوادار طلسم پنالتی گل نکردن یک دروازه‌بان بالاخره شکسته شد. آخرین باری که در دیدارهای لیگ و قبل از آغاز لیگ برتر یک دروازه‌بان موفق به گلزنی شد، به سال ۱۳۷۷ بازمی‌گردد که در بازی پرسپولیس با پلی‌اکریل اصفهان، احمدرضا عابدزاه موفق به گلزنی شد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری