football360 logo
360-club
360-club-icon

مقایسه عملکرد استقلال و پرسپولیس در این فصل؛ نبرد توپ و شوت!

02 اردیبهشت 1402 ساعت 13:49117 نظر
پرسپولیس برای ایجاد موقعیت گل برنامه‌ریزی می‌کند و استقلال به اندازه‌ای شوت می‌زند که یکی گل شود.

به گزارش فوتبال360T دربی این هفته، نفش پررنگی در تعیین قهرمان فصل دارد. برنده، امیدوار به ادامه فصل و تساوی، سپاهان را بیشتر از همیشه به جام نزدیک می‌کند. هر 2 تیم در اوج آمادگی قرار دارند و 5 بازی از 6 دیدار اخیرشان را با برد پشت سر گذاشته‌اند. آمار «متریکا» نشان می‌دهد که پرسپولیس علاقه‌مند به حفظ توپ است و استقلال از هر فرصتی برای زدن ضربه نهایی استفاده می‌کند. 

عملکرد در ورزشگاه آزادی؛ دو خط موازی که به هم رسیدند!

تا این مقطع از فصل، هر دو تیم 13 میزبانی را تجربه کرده‌اند. از آن‌جایی که در دربی رفت، استقلال میزبان بود، پرسپولیس یک مرتبه هم بیشتر، در ورزشگاه آزادی بازی کرد. هر دو تیم، 7 برد در ورزشگاه آزادی کسب کرده‌اند. با این تفاوت که استقلال فقط یک مرتبه در همان اولین بازی باخت خانگی را تجربه کرد، پرسپولیس اما 3 تا از 4 باخت فصلش در ورزشگاه آزادی رقم خورد! استقلالِ مهارنشدنی این هفته‌ها، در این فصل به اندازه زدن 23.58 گل، موقعیت ایجاد کرد که حدودا به همین اندازه (24) هم گل زد. امیدگل پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی 15.85 است که حاصل آن 18 گل بوده. وضعیت دفاعی دو تیم اما برعکس است. پرسپولیس به اندازه زدن 10.47 گل به حریفانش موقعیت داده که فقط 6 گل خورده. در آن سمت، استقلال 8.77 امیدگل متحمل شده تا 9 مرتبه در ورزشگاه آزادی دروازه‌اش باز شود.

فرم 6 بازی اخیر؛ از این بهتر نمی‌شد!

هر دو تیم در 6 هفته اخیر، فقط یک بازی را نبردند. با این تفاوت که استقلال آن بازی را مساوی کرد، ولی پرسپولیسِ 10نفره شکست خورد. امیدگل استقلال 14.17 بوده که به همین تعداد (14) هم گل زد. امیدگل پرسپولیس 4 تا از استقلال کمتر بود، ولی فقط یک گل کمتری زد که نشان از بهره‌وری بالای مهاجمان پرسپولیس دارد. هر دو تیم به اندازه خوردن بیش از 4 گل، به حریفان امیدگل دادند. استقلال دقیقا 4 گل خورد و پرسپولیس یکی کمتر از استقلال گل خورد.


مجموع فصل؛ توپ سمت پرسپولیس، شوت برای استقلال!

پرسپولیس در این فصل مثل همه تیم‌های یحیی گل‌محمدی، بهترین نمایش را در ارائه فوتبال مالکانه دارد. بیشترین مالکیت توپ (57.5%)، بیشترین پاس (میانگین 529.2)، بالاترین دقت پاس (83.0%) به نام پرسپولیس است. استقلال اما علاقه زیادی به حفظ توپ ندارد و ترجیح می‌دهد زودتر ولی بیشتر شوت بزند. بازیکنان استقلال در هر بازی از این فصل 14 مرتبه با شوت و بیش از 4 مرتبه با شوت در چارچوب دروازه حریفان را تهدید کرده‌اند که حاصل آن، میانگین امیدگل 1.60 در هر بازی بود. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...