football360 logo

اتفاقی قریب‌الوقوع در انتظار فوتبال ایران؛ خاتون بالاتر از سرخابی‌ها در راه آسیا؟

07 اردیبهشت 1402 ساعت 16:3011 نظر
احتمالاً برای اولین‌بار در ایران، یک تیم فوتبال زنان هم مجوز حرفه‌ای‌سازی دریافت خواهد کرد.

به گزارش فوتبال 360، کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه پروژه‌های توسعه‌محوری خود در عرصه فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی به دنبال برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا بوده و گفته می‌شود طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی (AFC) قرار است اولین دوره این رقابت‌ها در سال 2024 به انجام برسد. در سالیان گذشته، مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا پیگیری شده که تیم‌های شهرداری سیرجان و خاتون بم سابقه حضور در این رقابت‌ها را دارند.

شهرداری سیرجان در دومین دوره رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا با حضور 4 تیم برتر منطقه غرب شرکت کرد که به عنوان نایب‌قهرمانی رسید و در دوره قبلی که 5 تیم برتر مناطق غرب و شرق آسیا برگزار شد، تیم خاتون بم در رقابت با سوگدیانا ازبکستان، ناکام در کسب پیروزی بود و شاگردان مرضیه جعفری با یک تساوی و یک شکست به کار خود در این دوره از مسابقات آزمایشی پایان دادند.

خاتون بم فصل گذشته توانست فاتح رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان ایران شود تا بازهم به عنوان تیم قهرمان شانس حضور در مسابقات آسیایی را داشته باشد. گفته می‌شود که در سال 2023 قرار است آخرین دوره مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا برگزار شود که هنوز جزئیات تکمیلی این مسابقات از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده اما برای سال 2024، (AFC) بر تصمیم خود برای برپایی مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا مصمم است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای شکل‌گیری مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال زنان، در مسیر صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی برای باشگاه‌ها هم پروتکل‌های ویژه‌ای را وضع کرده تا به مانند مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال مردان آسیا، تیم‌ها با گذر از مسیر دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی بتوانند در عالی‌ترین سطح رقابت‌های باشگاهی در قاره آسیا شرکت کنند.

خاتون در سودای دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی

ایمان فرزین مدیر اجرایی کارگروه استانداردسازی باشگاه خاتون بم در گفت‌وگو با فوتبال 360 ضمن تایید انجام فرآیند دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی گفت: «طبق ضوابط و مراحل تعیین‌شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مدارک برای دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی تکمیل و بارگذاری شد و امید داریم که بتوانیم این مجوز را دریافت کنیم. البته که در حال حاضر در فوتبال مردان هم مشکلات عدیده‌ای در زمینه دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی مطرح است اما ما در تلاش هستیم تا بتوانیم این مجوز را به‌دست آوریم».

باشگاه خاتون بم در شرایطی برای دریافت مجوز حرفه‌ای‌سازی اقدام کرده که گفته می‌شود در کنار خاتون بم، باشگاه سپاهان اصفهان هم در این زمینه مدارک خود را در سامانه صدور مجوز حرفه‌سازی بارگذاری کرده تا در صورت عدم صدور مجوز حرفه‌ای‌سازی برای باشگاه خاتون بم، سپاهانی‌ها این شانس را داشته باشند تا بتوانند در اولین دوره لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا که قرار است در سال 2024 حضور یابند.

مسئولان سازمان لیگ در حال پیگیری برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان فوتبال زنان آسیا هستند تا برنامه‌ریزی مسابقات فصل جدید لیگ برتر، دچار اختلال و شوک ناگهانی نشود اما فعلاً مدیران (AFC) جزئیات ببیشتری از پروژه خود ارائه نکرده‌اند و به نظر می‌رسد طی ماه‌های آینده خبرهای تکمیلی درباره برگزاری عالی‌ترین سطح رقابت باشگاهی در عرصه فوتبال زنان در قاره آسیا منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری