football360 logo

سقوط رویای قطری؛ پاریس ناخوش احوال

13 اردیبهشت 1402 ساعت 16:2341 نظر
پاریسن‌ژرمن به نقطه تاریکی از دوران پر سر و صدای جدیدش رسیده است.

به گزارش فوتبال 360، مرد قطری با پشتوانه یک کشور و با حساب روی چاه‌های عمیق نفت به قاره سبز آمد تا در جستجوی افتخار میدان مستطیل سبز را حفاری کند. افتخار به دست بیاورد و در پاریس زیبا، شب‌ها را در بالای برج بلند ایفل به تماشای ستاره‌ها بپردازد.

حفاری‌های ناصر الخلیفی اما مانند موارد خاورمیانه‌ای خوب پیش نرفت و ثروت هنگفت او و دار و دسته‌اش منجر به افتخارات ویژه‌ای نشده است. رویای او این روزها در ناخوش احوال‌ترین شرایط ممکن قرار گرفته و باخت‌های حساب نشده گاه و بیگاه تیمش این گزاره را تایید می‌کنند. با این وجود مشکلات پاریس به چند باخت در لیگ داخلی ختم نمی‌شود و ابعاد گسترده‌ای دارد؛ ابعادی که سقوط رویای قطری را قریب الوقوع نشان می‌دهند.

نتایج غیرقابل قبول

اگر مسی، امباپه، نیمار، حکیمی، دوناروما و چندی دیگر از ستاره‌های بزرگ تیم پاری‌سن‌ژرمن در هر لیگ دیگری هم در یک تیم جمع می‌شدند و توپ می‌زدند، باز هم انتظار دستاوردهای ویژه از آنها انتظار نابه‌جایی نبود. با این حال این مجموعه کم‌نظیر از ستاره‌های فوتبال که با ارقام خیره کننده‌ای ساکن پاریس شده‌اند هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند و یک ابر قدرت در فوتبال اروپا نام بگیرند. عنوان ابر قدرت برای پاریس این روزها در لیگ داخلی هم با تهدیدهای جدی مواجه شده است. باخت برابر لانس، شکست مقابل رن، واگذار کردن نتیجه به مارسی، باخت‌های دیگری در مقابل لیون و لوریان، همگی به اتفاق ثابت می‌کنند پاری‌سن‌ژرمن تیم ایده‌آلی نیست و در هر بازی و با حضور تمام ستاره‌هایش هم مستعد واگذار کردن نتیجه است. پاریس اگر چه هنوز هم پیشتاز لیگ 20 تیمی فرانسه نام دارد اما اگر یک تیم از میان بالانشینان لیگ در فرمی بهتر به سر می‌برد، سبقت گرفتن از این پی‌اس‌جی امری غیر ممکن نبود و قهرمانی آنها به شدت تهدید می‌شد. کما اینکه با فاصله 5 امتیازی مارسی هنوز هم تهدیدهایی در صورت لغزش دوباره صدرنشین وجود دارد و آنها برای قهرمانی باید هوشیارتر از این عمل کنند. نتایج برای تیمی که صاحب چندین توپ طلا، برندگان 2 جام جهانی اخیر و مجموعه‌ای خیره کننده از ستاره‌های فوتبال را در اختیار دارد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

کوچ ستاره‌ها

پول هر چقدر هم که جذاب باشد؛ قهرمانان واقعی باز هم برای احساس مثبت افتخار به ضمیمه‌های مهم دیگری در کنار پول احتیاج دارند. ناصر الخلیفی قله نقل و انتقالات را هم با آوردن لیونل مسی فتح کرد تا راهی نرفته در این میدان باقی نگذاشته باشد اما رویاهای به مقصد نرسیده از جای خود تکان نخوردند. اروپا باز هم پی‌اس‌جی را فاقد صلاحیت قهرمانی اعلام کرد و این ناکامی ادامه‌دار در حال بی‌میل کردن ستاره‌های فعلی برای تداوم حضور در پاریس است. شهر زیبای پایتخت فرانسه مثل روزهای پر سر و صدای تابستان‌های شلوغ نقل و انتقالاتی‌اش برای امثال مسی و امباپه و نیمار دلچسب به نظر نمی‌رسد و غروب‌ها در کنار برج ایفل برای ستاره‌هایی با این سطح دلگیرتر از همیشه سپری می‌شود. این دلگیری در بیان و زبان جراید با تعابیر دیگری نظیر ترک کردن تیم و کوچ ستاره‌های بزرگ مطرح شده است. شایعات رفتن مسی روز به روز قوت بیشتری می‌گیرند و به موازات آن شایعات رفتن نیمار است که در حال جان گرفتن است. شایعات ترسناک‌تر اما نامی را مستعد ترک پاریس عنوان می‌کنند که باشگاه برای ماندنش هر کار ممکنی را انجام داده است؛ کیلیان امباپه! مشتریان پر و پا قرص او با صدها میلیون پوند وضعیتش را زیر نظر دارند و پاریس که به جز پول چیز بیشتری نداشت که به فوق ستاره‌اش ببخشد، دست خالی در این میدان نتیجه را رفته رفته به دست سرنوشت می‌سپرد. بدون تردید ترک تیم توسط این بازیکنان شاخص میل ستاره‌های جایگزین را برای آمدن به پاریس کاهش خواهد داد و ممکن است رویاهای مرد قطری به یکباره با سقوطی چشمگیر مواجه شوند. در فوتبال قانونی نانوشته وجود دارد، مبنی بر اینکه اگر حمله کنید و گل نزنید، گل می‌خورید. این قانون نانوشته بیرون از گود فوتبال و در ابعادی وسیع‌تر در حال حمله به آرزوهای ناصر الخلیفی است. او که هر چه توان داشت برای رسیدن به قهرمانی اروپا به خرج داد و به این قله بلند حمله کرد؛ اما گلی به ثمر نرساند، اکنون مستعد گل خوردن و متحمل شدن نتیجه این ناکامی‌های پی در پی است. این ناکامی‌‌ها ممکن است رویای شب‌های پرستاره در بالای برج ایفل را برای تاصر الخلیفی با کابوس کوچ ستاره‌ها از این آسمان مواجه کند.

قبول شکست یا ادامه ماجراجویی؟

با روحیه‌ای که از مالک قطری پاری‌سن‌ژرمن می‌شناسیم، بعید است او حتی در صورت سقوط رویاهایش هم تسلیم شود. ناصر الخلیفی در میدان مبارزه باقی خواهد ماند اما بعید نیست میدان مبارزه‌اش را تغییر دهد. ممکن است آنها به این نتیجه برسند که روی تیم درستی سرمایه‌ گذاری نکرده‌اند و به فکر تصاحب مالکیت تیم دیگری در لیگی دیگر باشند. امکان دارد این مرد ثروتمند قطری بخواهد برای حفاری افتخار در اروپا، امکان حفاری‌های نفت را در خاورمیانه بالاتر ببرد تا باز هم به جای هر چیزی که نمی‌تواند به بازیکنانش ببخشد به آنها پول بدهد و انتظار داشته باشد آنها برایش افتخار به ارمغان بیاورند. ماجراجویی قطری‌ها در دنیای مستطیل سبز به نقطه حساسی رسیده و اگر مدیریت نشود، شکستی بزرگ در انتظارشان خواهد بود. احتمال دیگری هم وجود دارد که مالک پی‌اس‌جی با الهام گرفتن از شیوه کار اداره‌کنندگان نیوکاسل به اشتباهات خود در اداره باشگاه پی ببرد و شیوه هدایت پاری‌سن‌ژرمن را تغییر دهد. با نزدیک شدن به تابستان نقل و انتقالات باید منتظر وضوح بیشتر شرایط متفاوت و نگران‌کننده پاری‌سن‌ژرمن در انتهای فصل باشیم و ببینیم چه تدبیری از سوی ناصر الخلیفی و دستیارانش برای این شرایط در نظر گرفته خواهد شد.

*حسین سعیدی نیکو

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری