football360 logo

ستارگان فوتبال جهان در15 سالگی؛ از تاسیس گروه موسیقی بچه غول تا رشد مسی و رونالدو!

17 اردیبهشت 1402 ساعت 12:2818 نظر
زمانی که ژاوی ارناندس به یامال 15 سال برای حضور در زمین اجازه داد، یکی از سوالات مردم این بود که ستارگان اروپا در 15 سالگی چه می‌کردند.

به گزارش فوتبال 360، لمینه یامال در چند روز گذشته توجه رسانه‌ها و مردم را به خود جلب کرده است.

بازیکن مراکشی‌الاصل به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ بارسلونا در یک دیدار رسمی آن هم با 15 سال و 9 ماه و 16 روز به تمام دنیا معرفی شد. او رکوردی 82ساله را شکست و حالا سوال این است، ستاره های بزرگ دنیا در 15سالگی کجا بودند؟

صدای سلام مسی از لاماسیا می‌آید

لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی فوتبال در سن 17 سالگی برای اولین بار در لباس بارسلونا ظاهر شد و از سال 2004 به مرد اول تاریخ باشگاه و کشورش تبدیل شد. او در سن 13 سالگی به آکادمی لاماسیا پیوست و در سن 15 سالگی مشخص شد چه استعدادی دارد!

آغاز مسیر کریستیانو

کریستیانو رونالدو دیگر فوق‌ستاره فوتبال جهان در 15 سالگی راهی اسپورتینگ شد و اولین بازی رسمی خود در رده زیر17 سال انجام داد.

تولد فرعون

محمد صلاح، ستاره فوتبال مصر و بهترین گلزن تاریخ لیورپول در لیگ برتر انگلیس برای بازی در باشگاه المقاولون مصر، 5 ساعت از زادگاهش نجریق به قاهره رفت و آمد می‌کرد.صلاح در سن 14 سالگی با المقاولون مصر قرارداد بسته و به تازگی فوتبال را به عنوان حرفه اصلی خود انتخاب کرده بود.

کیلیان، دور از خانه

کیلیان امباپه زمانی که 16 سال و 11 ماه و 13 روز سن داشت با پیراهن موناکو ظاهر شد تا جوان‌ترین بازیکنی باشد که برای این تیم به میدان می‌رود.او رکورد تیری هانری را شکست. کمتر از 2 سال قبل از آن، کیلیان در سن 15 سالگی از آکادمی کلایرفونتین در فرانسه به باشگاه موناکو نقل مکان کرده بود؛ جایی که او را به دنیای فوتبال معرفی کرد.

درخشش نیمار در سانتوس

نیمار برزیلی، بازیکن آکادمی سانتوس در15 سالگی، نه تنها در سطح برزیل شناخته شده بود بلکه حتی نامش در راهروهای تیم‌های بزرگ اروپایی طنین‌انداز شنیده می‌شد. نیمار در سن 14 سالگی نزدیک بود به رئال مادرید برود اما سانتوس با این انتقال مخالفت کرد و پس از مدتی نیمار را به رقیب لوس بلانکوس، بارسلونا تحویل داد. 

هالند خواننده می‌شود

ارلینگ هالند، مهاجم جوان نروژی 22 ساله به تازگی رکورد تعداد گل های زده در یک فصل لیگ برتر را شکست و طی این مدت به موفقیت‌های بزرگی دست یافته. حال سوال این است که او در 15 سالگی چه می‌کرد؟ هالند قبل از پیوستن به مولده، بازیکن باشگاه برین آکادمی نروژی بود و به تیم 15 ساله‌های نروژ راه پیدا کرد.هالند به فعالیت‌های خود ادامه داد و گروه خوانندگی «Flow Kingz» را به همراه دوستانش در سال 2016 راه‌اندازی کرد.

کریم در تیررس نگاه‌ها

کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال مادرید در سال‌های اخیر درخششی انکار ناپذیر داشت و واقعیت این است که از زمان شروع دوران بازیگری‌اش هیچوقت حق خود را  نگرفته. کریم یا به قول دوستانش «کوکو» در تیم زیر 16 سال المپیک لیون در مرکز تمرینی تیم، « تولا وولوژ» زندگی می‌کرد و به عنوان یکی از ستارگان آینده‌دار فرانسه مطرح می‌شد.

لوکیتا در حال فراموشی جنگ

لوکا مودریچ، کاپیتان تیم ملی کرواسی، دوران کودکی غم انگیزی را در بحبوحه جنگ استقلال کرواسی در اوایل دهه 1990 سپری کرد.او کشورش را در جنگ می‌دید و مجبور به چوپانی بود. مودریچ فوتبال خود را با تیم زادگاهش «زادارم آغاز کرد و در سن 16 سالگی به دیناموزاگرب پیوست تا موفقیت خود را در دنیای فوتبال آغاز کند. این موفقیت تا 37 سالگی در رئال مادرید ادامه داشته است.

*یاسین معصومی
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری