football360 logo

نگاهی به تیم منتخب فصل لیگ برتر؛ توپچی‌ها در صدر

18 اردیبهشت 1402 ساعت 15:5415 نظر
لیگ برتر با رای و نظر هواداران، تیم منتخب این فصل خود را شناخت.

به گزارش فوتبال 360، با اعلام لیست برترین بازیکنان فصل لیگ برتر دیدن بعضی از اسامی در این تیم تا حدی غافلگیرکننده و جای خالی برخی از ستارگان به شدت خالی بود. تیم منتخب اعلام شده که در فاصله 4 هفته تا پایان رقابت‌ها معرفی شده با همکاری لیگ برتر و حامی مالی آنها یعنی بازی FIFA23 و با رای و نظر کاربران از میان 40 بازیکن منتخب و مبتنی بر سیستم 3-3-4 انتخاب شده است. توپچی‌ها بیش از هر تیم دیگری امسال را در صدر جدول سپری کردند و با بازی چشم نواز و بی نقص بازیکنان جوان خود رقابت پایاپایی با منچسترسیتی دارند. این تیم با 4 بازیکن بیشترین سهم را در این تیم منتخب به خود اختصاص داده است.

آرون رمسدیل، سنگربان جوان آرسنال با وجود آمار نه‌چندان فوق‌العاده با عملکرد بی‌نظیر خود بارها و بارها توپچی‌ها را در مسیر کسب پیروزی در بازی نگه داشت و واکنش‌های جسورانه او که بارها در بین برترین‌های ماه لیگ برتر هم قرار گرفت، نقش زیادی در موفقیت‌های این فصل تیم آرتتا داشته است. رمسدیل با 12 کلین شیت پشت سر دخیا، آلیسون و نیک پوپ در رده چهارم قرار دارد و از نظر تعداد دفع توپ با 86 دفع توپ فاصله زیادی با داوید رایا، سنگربان برنتفورد با 142 دفع توپ دارد.

در خط دفاعی، روبن دیاس مدافع پرتغالی منچسترسیتی باز هم با عملکرد مطمئن خود بدون حرف و حدیث در میان برترین‌های فصل قرار گرفت. ویلیام سالیبا، مدافع جوان فرانسوی آرسنال که پس از چند دوره قرضی اولین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند، کنار دیاس، تشکیل‌دهنده زوج خط دفاعی تیم منتخب هستند. کیران تریپیه با ترک لیگ برتر و حضور در لالیگا و اتلتیکومادرید و اوج‌ گرفتن بازیکنانی چون آرنولد و ریس جیمز در آستانه سپرده شدن به دست فراموشی بود اما با بازگشت خود به انگلیس مانند یک رهبر باتجربه کلاغ‌ها را برای جنگیدن و حضور در جایگاه فعلی به خوبی هدایت کرده. الکساندر زینچنکو در اولین فصل حضور خود در آرسنال جایگاه ثابتی در این تیم پیدا کرد و با وجود ضعف در فاز تدافعی در فاز هجومی و حتی بازی به عنوان هافبک دفاعی در ترکیب مد نظر میکل آرتتا عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت به عنوان مدافع چپ در ترکیب حضور دارد.

در خط میانی می‌توان گفت حضور جواهری به نام کوین دی‌بروینه تا زمانی که در لیگ برتر و زیر نظر گواردیولا به درخشش خود ادامه می‌دهد، در این تیم تضمین شده است. دی‌بروینه با 16 پاس گل این فصل خود و صدرنشینی در جدول این آیتم، با سه رقمی کردن تعداد پاس گل‌های خود در میان 5 هافبک برتر تاریخ لیگ برتر قرار دارد. مارتین اودگارد کاپیتان 24 ساله توپچی‌ها آخرین نماینده آرسنال در تیم منتخب این فصل با 14 گل پس از مارتینلی بهترین گلزن تیم خود بوده و با 7 پاس گل و 13 خلق موقعیت خطرناک تاثیر زیادی در گل‌های به ثمر رسیده قرمزها داشته است. کاسمیرو برزیلی سومین هافبک منتخب کاربران در کنار 2 هافبک فانتزی و خلاق قبلی برای حضور در تیم منتخب بوده است. کاسمیرو با وجود انتقادات از سبک بازی‌اش و 2 کارت قرمزی که منجر به از دست دادن 6 بازی برای شیاطین سرخ شد، عملکرد قابل قبول و تاثیرگذاری در ترکیب  داشت. 

در خط حمله ارلینگ هالند با جا به جایی تمامی رکوردهای ممکن در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر بدون هیچ درنگی انتخاب اول همه هواداران برای قرارگیری در نوک پیکان حمله این تیم بوده است. مارکوس رشفورد که پس از جام جهانی در فرم فوق‌العاده‌ای به سر می‌برد با گلزنی‌های متوالی بیشترین نقش را در پیروزی‌های شاگردان تن هاخ و رسیدن این تیم به ثبات نسبی را داشت و موفق شد 3 بار جایزه برترین بازیکن ماه را  از آن خود کند. فرعون مصری لیورپولی‌ها با وجود فصل بسیار ضعیف و دور از انتظار قرمزها به عنوان بال راست تیم منتخب در ترکیب قرار گرفته است. صلاح با وجود انتقادات از 2 پنالتی حیاتی از دست رفته توسط او، با 19 گل زده در رده چهارم برترین گلزنان این فصل قرار دارد و با وجود فاصله زیاد با بازیکن ویرانگر فصول گذشته، عملکرد قابل قبولی در این بحران‌زده کلوپ داشته است.

جاهای خالی، انتقاد، افسوس و حسرت

با نگاهی به لیست بازیکنان خارج از ترکیب، بیشترین واکنش هواداران و کارشناسان، برای جای خالی بوکایو ساکا در ترکیب این تیم بوده است. ساکا 21 ساله علاوه بر 13 گل به ثمر رسانده در این فصل با 11 پاس گل پشت سر دی‌بروینه در رده دوم برترین گلسازان قرار دارد و حتی بدون در نظر گرفتن آمار، بدون شک یکی از تاثیرگذارترین و درخشان‌ترین بازیکنان این فصل لیگ برتر بوده است. گابریل مارتینلی دیگر مهاجم جوان توپچی‌ها که شاید به خاطر قرارگرفتن در کنار ساکای انگلیسی مورد توجه رسانه‌ها نبوده، برترین گلزن آرسنال با 15 گل بوده و بارها در این فصل نشان داده با تکنیک ناب برزیلی خود قادر به عوض کردن روند بازی به سود تیمش است. از دیگر انتخاب‌های مورد انتقاد می‌توان به عدم حضور رودری در این تیم اشاره کرد. بازیکن اسپانیایی مانند موتور متحرک تیم گواردیولا عملکردی بی‌نقص داشته و با بیش از 3000 لمس توپ تا اینجای فصل وبیش از 2800 پاس یکی از ارکان تیم پرقدرت سیتیزن‌ها در تمامی رقابت‌ها بوده است. عدم انتخاب لوک شاو که با درخشش در جام جهانی و سپس بازی موثر چه در پست دفاع چپ و چه مدافع میانی در تیم منچستریونایتد، خودش را نشان داد از دیگر انتقادات کارشناسان و کاربران به تیم انتخاب شده بوده است. دیگر همتیمی شاو، یعنی برونو فرناندس هم بدون شک یکی از بهترین‌های این تیم در این فصل بوده و شاید اگر شیاطین تجربه وضعیت بهتری را در طول فصل داشتند نام او در بین 11 بازیکن انتخاب شده به چشم می‌خورد. هری کین که با گلزنی روز گذشته خود با 209 گل به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر پشت سر آلن شیرر افسانه‌ای قرار گرفت، با وجود شکستن چندین رکورد باشگاهی و تاریخی با حضور مهاجمی چون هالند جایی در این تیم پیدا نکرده است. کاپیتان تاتنهام با 26 گل خود در این فصل در صورت نبودن بچه غول نروژی در 7 فصل از 10 فصل گذشته می‌توانست برنده کفش طلای لیگ برتر باشد.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری