football360 logo

هالند، بهترین بازیکن فصل لیگ برتر؛ انتخاب قابل پیش‌بینی فوتبال‌نویسان انگلیس

22 اردیبهشت 1402 ساعت 23:3411 نظر
رکورد گلزنی برج نروژی در نیم قرن اخیر فوتبال انگلیس بی‌سابقه بوده.

 به گزارش فوتبال ۳۶۰، عصر امروز نتایج رأی‌گیری برای انتخاب بهترین بازیکن فوتبال مردان و زنان انگلیس اعلام شد که طی آن ارلینگ هالند با کسب اکثریت آرا به عنوان برترین فوتبالیست سال انتخاب شد و سم کر، مهاجم تیم زنان چلسی، عنوان بهترین فوتبالیست زن سال را از آن خود کرد. ستاره نروژی با عملکرد خیره‌کننده‌ خود در طول فصل جاری لیگ برتر، توانست منچسترسیتی را در کورس 2 اسبه سفت و سخت بر سر قهرمانی لیگ برتر در موقعیت بالاتر قرار دهد و مسیر تیم گواردیولا را برای یک قهرمانی دیگر در لیگ داخلی صاف و هموار کند. آمارهای بسیاری ثبت شد و رکوردهای زیادی شکسته شد. برج تازه‌ساز نروژی زیاد در سکانس‌های پر از پاس‌کاری خط میانی و گروه تهاجم تیم مشارکت نمی‌کند اما در بهترین زمان ممکن در بهترین مکان قرار می‌گیرد و ضربه لازم را به جان مدافعان حریف وارد می‌کند. ناکامی او در گلزنی در مسابقه سوپرجام ابتدای فصل که به پیروزی منچستر سیتی منجر شد منجر به واکنش‌های توأم با پیش‌داوری در رسانه‌های گوناگون شد اما کارنامه او در طول فصل آنقد عالی بود که کسی در انتخابش به عنوان بهترین بازیکن فصل شکی ندارد؛ چه از دید انجمن فوتبال‌نویسان انگلیسی و چه در دیگر جایزه‌های موازی لیگ برتر که به بهترین‌های تورنمنت اعطا می‌شود. 

بهترین گلزن تاریخ لیگ

ارلینگ هالند با ضربه چیپ دیدنی که در نیمه دوم دیدار با وستهام به درون دروازه فرستاد با عبور از آمار تاریخی آلن شیرر (۳۴ گل) و اندی کول (۳۴ گل)، با ۳۵ گل زده در طول فصل به رکورد بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر در  یک فصل خاص دست یافت؛ در حالی که هنوز ۴ مسابقه دیگر تا پایان فصل باقی مانده. آن گل زیبا پنجاه و یکمین گل این فصل هالند در تمام رقابت‌ها به شمار می‌رفت و در ۵۶ سال گذشته، هیچ بازیکنی در سطح اول فوتبال انگلیس موافق به ثبت آمار ۳۵ گل نشده. رکورد تاریخ سطح اول البته دست نخورده باقی خواهد ماند چون آمار عجیب دیکسی دین، مهاجم اورتون در فصل ۲۸-۱۹۲۷ با ۶۰ گل، در فوتبال مدرن انگلیس عملاً غیرقابل دسترسی است. هالند سومین بازیکن تاریخ لیگ برتر است که در نخستین فصل بازی در انگلیس از مرز ۳۰ گل عبور می‌کند. پیش‌تر تنها اندرو کول (۳۴ گل در فصل ۹۴-۱۹۹۳) و کوین فیلیپس (۳۰ گل در فصل ۰۰-۱۹۹۹) به این آمار خارق‌العاده دست یافته بودند. 

هالند همچنین سریع‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس است که به آمار ۳۰ گل می‌رسد. او تنها ۲۷ مسابقه برای ثبت چنین آماری فرصت نیاز داشت. هالند امسال ۴ بار در لیگ برتر هت‌تریک کرد؛ بیشتر از هر بازیکن دیگر در هر فصل دیگر لیگ برتر و فقط کمتر از آلن شیرر در فصل ۹۶-۱۹۹۵ (۵ سه‌گله). ۳۵ گل او حاصل ۱۱۴ شوت در تمام رقابت‌های این فصل بوده و تعداد گل‌های مورد انتظار از این شوت‌ها از ۲۷ فراتر نمی‌رود اما هالند با تبحر خود در تمام‌کنندگی موفق شده ۸ گل بیشتر از میانگین معمول حاصل از این شوت‌ها توسط بازیکنان فوتبال را به ثبت برساند. عقاب تیزبین و بلندپرواز آسمان آبی منچستر در ۶ (یا 7) بازی باقی‌مانده فصل برای گل‌های بیشتر و شکستن رکوردهای جدید آماده و تشنه است. طرف آبی شهر برای کسب یک افتخار بزرگ و دست نیافتنی لحظه شماری می‌کند؛ نخستین قهرمانی اروپایی تاریخ باشگاه و نخستین سه‌گانه یک تیم انگلیسی در هزاره جدید رویای دوردستی نیست؛ در حضور این اعجوبه هر رویایی قابلیت بدل شدن به واقعیت را دارد. در روزهای درخشش ستاره بلندقامت، هواخواهان منچسترسیتی هر سدی را کوتاه می‌بینند.

رأی قاطع انجمن خبرنگاران 

نتایج رأی گیری برای انتخاب بهترین بازیکن سال فوتبال انگلیس اعلام شد و طبق آن ارلینگ هالند با کسب ۸۲ درصد آرا با اقتدار به عنوان برترین بازیکن سال انتخاب شد؛ در حالی که باکایو ساکا، ستاره جوان آرسنال و مارتین اودگارد هموطن هالند و کاپیتان توپچی‌ها در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. بعد از به ثمر رساندن ۵۱ گل در ۴۷ مسابقه فصل، جای هیچ تردیدی وجود نداشت که هالند جایزه بهترین بازیکن فصل از دید انجمن فوتبال‌نویسان و تمام جوایز مشابه را درو خواهد کرد. هالند از نظر تعداد گل (۳۵) بین تمام بازیکنان لیگ صدر نشین است؛ همین‌طور از نظر امید گل (۲۷.۰۳) و تعداد شوت‌های در چارچوب (۵۸). هالند از نظر تعداد لمس توپ در محوطه جریمه حریفان (۲۱۱ لمس توپ) در رده چهارم کل لیگ قرار دارد و از نظر تعداد پاس گل (۷) در بین تمام بازیکنان لیگ دهم است.

امروز همچنین نتایج رأی‌گیری برای انتخاب بهترین بازیکن زن لیگ برتر انگلیس نیز اعلام شد که طی آن سم کر، مهاجم چلسی، بعد از گذراندن یک فصل فوق‌العاده برای دومین فصل متوالی به عنوان بهترین بازیکن زن سال انتخاب شد؛ در حالی که هم‌تیمی‌اش لاورن جیمز و ریچل دالی از استون‌ویلا در رده‌های بعدی قرار گرفتند. سم کر، مهاجم تیم ملی استرالیا امسال به رکورد ۱۰ گل در ۱۸ مسابقه سوپرلیگ زنان دست پیدا کرد؛ در حالی که مجموع گل‌های او در خاک انگلیس به عدد ۵۰ رسیده. او در مجموع ۳۴ مسابقه این فصل در تمام رقابت‌ها، ۲۶ بار موفق به گذراندن توپ از خط دروازه رقبا شده. از زمان حضور او در غرب لندن، سم کر به تیم «اما هیز» کمک کرد علاوه بر ۳ قهرمانی در لیگ، به ۲ جام حذفی و ۲ جام لیگ دست پیدا کنند. تیم زنان چلسی این فصل با شکست مقابل بارسلونا و آرسنال از لیگ قهرمانان اروپا و جام اتحادیه کنار رفته و در جام حذفی و لیگ برتر با منچستر یونایتد بر سر قهرمانی به رقابت می‌پردازد. سم کر، تابستان امسال در جام جهانی خانگی، کاپیتان تیم ملی استرالیا خواهد بود.



نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری