football360 logo

محصول درجه یک فوتبال مدرن در آستانه تصمیم بزرگ؛ به کجا چنین شتابان؟

24 اردیبهشت 1402 ساعت 10:4611 نظر
شایعات پیرامون مقصد بعدی کیلیان امباپه در حال بیشتر شدن است.

به گزارش فوتبال 360، تیم بزرگی نیست که هوادارانش دستکم یک بار تصویر فوق ستاره فرانسوی پاری سن‌ژرمن را در پیراهن آن تیم در نیاورده و آرزو نکرده باشند این بازیکن برای آنها توپ بزند.

با این حال دوران امباپه در پاریس نسبتا به درازا کشید و قرارداد او  به شکل عجیبی تمدید شد. این روزها اما سر و صداهای زیادی از نشریات نقاط دنیا مبنی بر نامعلوم بودن تیم فصل بعد امباپه شنیده می‌شود. او در پاریس و در تیم ملی فرانسه و حتی در نوجوانی در موناکو ثابت کرده بود یک فوق ستاره است که می‌تواند اصلی‌ترین دلیل موفقیت تیمش نام بگیرد. کیلیان اکنون در آستانه یک تصمیم بزرگ قرار دارد. به این بهانه به تمام راه‌های پیش پای او می‌پردازیم.

وفاداری به پاریس

باشگاه فعلی فوق ستاره فرانسوی فوتبال جهان برای امباپه فرشی نه قرمز بلکه طلایی پهن کرده است. قرارداد او بندهایی دارد که در تاریخ فوتبال بی‌سابقه بوده و برخی معتقدند تیم پی‌اس‌جی تحت نظر این بازیکن اداره می‌شود و عزل و نصب‌ها با تایید او صورت می‌گیرد. پاریس وفاداری‌اش را به فوق ستاره تیمش ثابت کرده و البته این باشگاه و سرانش از امباپه هم انتظار وفاداری دارند. آنها شاید برای نگه داشتن کیلیان امباپه قرارداد بعدی را عجیب‌تر نیز تنظیم کنند و بعید هم نیست مبالغ سر بر آورده از منابع خلیج فارسی باز هم بیش از گذشته به پای امباپه ریخته شود و او در دنیایی که رونالدو و مسی هم می‌توانند به بازی در عربستان رضایت دهند به ماندن در یکی از 5 لیگ معتبر دنیا راضی شود و اسطوره پاری سن‌ژرمن نام بگیرد. پاریسی‌ها ثابت کردند که حتی همین حالا هم حاضرند تندیس بازیکن خود را بسازند و آن را از نمادهای اصلی تالار مشاهیر باشگاه بدانند. ماندن در پاریس برای امباپه یک گزینه جدی به نظر می‌رسد؛ هر چقدر هم که مقاصد بعدی جذاب باشند.

کهکشانی شدن

از زمان درخشش اولین بارقه‌های فوق ستاره بودن امباپه، رئال مادرید به او نزدیک بوده و رویای در اختیار گرفتن این بازیکن را در سر می‌پرورانده است. رئال که یک بار به شکلی رسمی و جدی در مواجهه با مالکان قطری پی‌اس‌جی به بن‌بست خورده بود، کماکان در زبان نشریات فرانسه و اسپانیا به عنوان تیمی با علاقه فراوان به جذب فوق ستاره فرانسوی یاد می‌شود. فلورنتینو پرس مدت‌هاست مصاحبه تندی  علیه سران پاریس انجام نمی‌دهد و شاید همه این نشانه‌ها روندی تدوین شده برای توافق بر سر جذب کیلیان امباپه توسط رئال مادرید باشد. او که نسبت به رونالدو هم دیدگاه مثبتی دارد، شاید بدش نیاید در تیم سابق فوق ستاره پرتغالی توپ بزند و موفق به شکستن رکوردهای بزرگ کریستیانو رونالدو شود. امباپه را به سرعت فوق العاده‌اش در بازی با توپ و بدون توپ می‌شناسیم و او در صورت گرایش به رئال مادرید احتمالا می‌خواهد از رویای رونالدو شدن هم سبقت بگیرد. نقطه امیدوار کننده دیگری برای مادریدی‌ها در جذب امباپه، سلطنت کهکشانی‌ها بر بام اروپاست. پاری سن‌ژرمن رویای قهرمانی اروپا و در نتیجه رویای برنده شدن توپ طلا را برای فوق ستاره تیمش برآورده نمی‌کند و حال آنکه چنین رویایی یکی از خاطرات متداول رئالی‌ها به شمار می‌رود. قهرمانی اروپا شاید از پول هم برای امباپه اغوا کننده‌تر و برگ برنده رئال برای جذب این بازیکن باشد.

لیگ برتر انگلیس

می‌گویند رسانه‌های فوتبالی تمایل دارند با رو در روی هم قرار دادن 2 فوق ستاره مثل مسی و رونالدو از این رویارویی بهره ببرند. با نگاهی دقیق‌تر به اتفاقات دهه اخیر فوتبال دنیا، کوچ رونالدو از منچستر به رئال و داغ شدن ال‌کلاسیکوها می‌بینیم شاید در رابطه با رسانه‌ها کمی اغراق کرده باشند و منصفانه قضاوت نشده باشد. آنها شاید فقط روایتگر 2 قطبی باشند و شاید گرایشی هم از سوی ابر قهرمان‌ها برای رویارویی با یکدیگر وجود داشته باشد. به هر حال ابرقهرمان‌ها زمانی می‌توانند ثابت کنند بهترین هستند که مقابل بهترین‌ها پیروز میدان نام بگیرند. رقیب امباپه از اولین روزها کسی نبود به جز ارلینگ هالند. او در لیگ برتر انگلیس توپ می‌زند و شاید این بار لیگ برتر قرار است میزبان 2 قطبی بعدی فوتبال دنیا باشد. در فوتبال باشگاهی انگلیس به جز سیتی که یکی از 2 قطب مستعد توپ طلای سال‌های بعد را در اختیار دارد، همه بزرگان لیگ حاضرند مبالغ بی‌سابقه‌ای برای جذب امباپه بپردازند. نیوکاسل، چلسی، منچستریونایتد، لیورپول و حتی در مقطعی آرسنال هم به این بازیکن ابراز علاقه‌مندی کرده بود و شایعاتی هم پیرامون پیشنهاد این تیم‌ها به فوق ستاره فرانسوی مطرح بوده است. با این حال هنوز خبر موثقی از علاقه امباپه به حضور در لیگ برتر و رویارویی با هالند شنیده نشده و این خبرها در حد و اندازه وعده مشتریان باشگاه‌های برای متقاعد کردن فروشندگان آنها باقی مانده است. شاهد وعده‌های تیم قطری مشتری یونایتد هستیم که یکی از بزرگ‌ترین این وعده‌ها تلاش برای جذب امباپه است. لیگ برتر محک بزرگی برای فوق ستاره کنونی پی‌اس‌جی خواهد بود و میدان 2 نفره‌ای برای رویارویی مستقیم او با هالند به شمار می‌رود. انتقال امباپه به فوتبال انگلیس می‌تواند از 2 قطبی بعدی دنیای فوتبال به صورت رسمی رونمایی کند.

تصمیم بزرگ

تا اینجای داستان حامیان و منتقدان امباپه از عملکرد او ناراضی نیستند و همه زبان به تمجید از قابلیت‌های فینالیست 2 دوره متوالی جام جهانی گشوده‌اند. با این حال ممکن است تصمیم بعدی او در قضاوت‌ها تردید یا اطمینان ایجاد کند. امباپه باید هر چه زودتر تصمیم بزرگش را در این مقطع از دوران حرفه‌ای بگیرد؛ تصمیمی که می‌تواند او را به صدر فوتبالیست‌های دنیا پرتاب کند و یا حتی این بازیکن را با مشکلاتی ناشناخته و سقوط در قعر این مشکلات مواجه سازد. این تصمیم برای امباپه به اندازه دوندگی‌های بی‌امان او در یک سوم دفاعی بزرگ‌ترین رقبا، به اندازه گل‌های پر شمارش و به اندازه دریبل‌های بدیع و تماشایی‌اش اهمیت خواهد داشت.


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری