football360 logo

سرخ‌پوشان بر بام فوتبال ایران؛ پرسپولیس بی‌رقیب در تاریخ لیگ

28 اردیبهشت 1402 ساعت 20:0374 نظر
پرسپولیس برای پانزدهمین‌بار موفق به قهرمانی در لیگ شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، پرسپولیس با غلبه بر نساجی بار دیگر به قهرمانی لیگ دست یافت. این تیم پس از آنکه نوار ۵ قهرمانی متوالی‌اش فصل گذشته پاره شد، توانست در این دوره عنوان قهرمانی را پس بگیرد و به رکورد بی‌نظیر ۶ قهرمانی در ۷ فصل دست یابد.

پرسپولیس دست‌نیافتنی در لیگ

قهرمانی پرسپولیس در این فصل، پانزدهمین قهرمانی این تیم در ادوار لیگ بود تا فاصله این تیم با سایر رقبا بیشتر شود. پس از پرسپولیس، استقلال ۹ قهرمانی دارد و حداقل باید ۶ بار قهرمان شود تا به رقیب دیرینه خود برسد. سپاهان با ناکامی در قهرمانی فرصت اینکه به تنهایی سومین تیم پرافتخار ادوار لیگ ایران باشد را از دست داد. این تیم ۵ بار قهرمان لیگ ایران شده است. در کنار سپاهان، تیمی به چشم می‌خورد که دیگر خبری از آن در فوتبال ایران نیست. پاس تهران ۵ مرتبه قهرمان لیگ شد و در صورت ادامه فعالیت این تیم می‌توانست به افتخارات بیشتری دست یابد.

فاصله‌ای که بیشتر شد

سپاهان در لیگ دهم پس از دومین قهرمانی متوالی عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر را از پرسپولیس و استقلال گرفت. این تیم پس از قهرمانی در لیگ چهاردهم با ۵ قهرمانی، با فاصله پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شد. روند قهرمانی‌های سپاهان از آن موقع تاکنون متوقف شده است. پرسپولیس در لیگ هجدهم پس از ۳ قهرمانی پیاپی از نظر تعداد قهرمانی با سپاهان برابر شد و با ۲ قهرمانی دیگر از تیم پیش افتاد.

سپاهان در صورت قهرمانی در این فصل می‌توانست فاصله خود را با پرسپولیس کمتر کند ولی با قهرمانی پرسپولیس این اختلاف بیشتر هم شد. پس از پرسپولیس با ۸ و سپاهان با ۵ قهرمانی، استقلال قرار دارد که با قهرمانی فصل گذشته ۴ بار فاتح لیگ شده است. فولاد خوزستان با ۲ قهرمانی، سایپا و استقلال خوزستان و پاس با یک قهرمانی دیگر تیم‌های قهرمان تاریخ لیگ برتر هستند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری