football360 logo

رکوردشکنی «سردار» در شب تلخ بای‌آرنا؛ «آزمون» از «جهانبخش» سبقت گرفت

31 اردیبهشت 1402 ساعت 12:305 نظر
«سردار آزمون» بعد از دیدار برابر رم با 18 بازی، بیشترین حضور به عنوان یک بازیکن ایرانی در لیگ اروپا (جام یوفا) را به تنهایی به خود اختصاص داد.

به گزارش فوتبال 360، بایرلورکوزن پنجشنبه‌شب هفته گذشته در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ اروپا در بای‌آرنا به مصاف میهمان خود آاِس رم رفت و با وجود حملات متعدد و ایجاد موقعیت‌های مناسب موفق به باز کردن دروازه شاگردان ژوزه مورینیو نشد تا باتوجه به باخت یک بر صفر در ایتالیا، از صعود به فینال باز بماند. 

سردار آزمون، مهاجم ایرانی تیم تحت هدایت ژابی آلونسو در این مسابقه به صورت کامل در زمین حضور داشت و 4 شوت به سمت دروازه روی پاتریشیو روانه کرد که 2 تای آن‌ها در چارچوب جای گرفت اما به تور نچسبید. او تلاش زیادی برای گلزنی داشت اما موفق به انجام این کار نشد. با این وجود در دل حذف تلخ ورکس‌اِلف، آزمون توانست رکوردشکنی تازه‌ای را انجام دهد.

هجدهمین بازی «سردار» در لیگ اروپا با طعم رکوردشکنی

سردار آزمون بعد از دیدار با جالوروسی هجدهمین حضورش در لیگ اروپا (جام یوفای سابق) را پشت سر گذاشت تا با عبور از علیرضا جهانبخش، با 18 بازی در این تورنمنت بین بازیکنان ایرانی رکورددار شود. شماره 20 تیم ملی فوتبال ایران با لباس تیم‌های روبین‌کازان، روستوف، زنیت سن‌پترزبورگ و حالا لورکوزن موفق به انجام این تعداد بازی شده و 5 گل به‌ثمر رسانده است.

در این جدول علیرضا جهانبخش با 17 بازی در جایگاه دوم ایستاده است. اشکان دژاگه و کریم انصاری‌فرد به طور مشترک با 15 مسابقه در این رویداد رتبه سوم را مال خود کرده‌اند. مهدی مهدوی‌کیا، صادق محرمی، جواد نکونام، میلاد محمدی، سامان قدوس، علی دایی و علی قربانی هم در رده‌های بعدی جای گرفته‌اند.

«آزمون» در لیگ قهرمانان هم رکورددار است

سردار آزمون در حال حاضر با 23 بازی در لیگ قهرمانان اروپا هم بین بازیکنان ایرانی رکورددار است. او با مهدی طارمی، زوج خود در تیم ملی فوتبال ایران چهار بازی فاصله دارد. علی دایی، مهرداد میناوند و مهدی مهدوی‌کیا در این جدول رتبه‌های سوم تا پنجم را با 15، 14 و 11 بازی به خود اختصاص داده‌اند.

هر دو جایگاه در خطر از دست رفتن

حال باید دید آزمون این رکوردها را تا چه زمانی برای خود نگه می‌دارد. او اگر برای فصل بعد در لورکوزن بماند ممکن است هر 2 جایگاه را از دست بدهد چرا که این تیم شانسی برای حضور در لیگ اروپا و لیگ قهرمانان فصل آتی را ندارد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری