football360 logo

تماس سرنوشت‌ساز الکان با الگری؛ خداحافظی با مکس؟

03 خرداد 1402 ساعت 18:2320 نظر
ماسیمیلیانو الگری در پایان مسیرش با یوونتوس قرار گرفته است.
به گزارش فوتبال 360، شکست سنگین بیانکونری مقابل امپولی در همان شب اعلامِ رسمی کسر 10 امتیاز از یوونتوس باعث شد بار دیگر گمانه‌زنی‌ها در رابطه با آینده سرمربی پرافتخار ایتالیایی آغاز شود و درحالی که یوونتوس دیگر شانسی برای کسب سهمیه نخواهد داشت، خبرهای زیادی در فضای رسانه‌ای فوتبال ایتالیا دست به دست می‌شود.
یووه که تا روز یکشنبه شانس نخست کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا پس از ناپولی بود، حالا دیگر شانسی برای کسب سهمیه ندارد و باتوجه به حذف مفتضحانه‌اش در نیمه‌نهایی لیگ اروپا، فصل آینده شاهد حضور یوونتوس در معتبرترین رقابت باشگاهی اروپا نخواهیم بود؛ مگر اینکه بانوی پیر دیدار مستقیم مقابل میلان را پیروز شود و در هفته پایانی با وجود پیروزی مقابل اودینزه، شاهد شکست تیم‌های میلان، رم و آتالانتا به طور همزمان مقابل هلاس‌ورونا، اسپتزیا و مونزا باشد.
چشم‌ها به قهرمانی رقیب در جام حذفی
در غیر این صورت، شاید اوج دستاورد برای بیانکونری حضور در مسابقات لیگ اروپا به لطف قهرمانی احتمالی اینتر در  جام حذفی خواهد بود. صدالبته که حضور در کنفرانس لیگ برای یوونتوس در صورت قهرمانی اینتر در جام حذفی، از هم‌اکنون تضمین شده است؛ مگر اینکه امتیازات بیشتری تا پایان فصل از یوونتوس کسر شود!
در همین رابطه، یوونتوس که قطعاً فصل دوم تحت هدایت الگری را بدون کسب حتی یک جام به پایان خواهد رساند و دستمزد بسیار قابل توجهی را به این سرمربی پرداخت می‌کند، مایل به ادامه همکاری با الگری نیست. جان الکان، مالک یوونتوس روز سه‌شنبه و پس از شکست سنگین 4 بر یک یووه مقابل امپولی با الگری تماس گرفته و آنگونه که نشریه کوریره دلواسپورت به محتوای این تماس دست پیدا کرده، الکان به طور قاطع به اطلاع مکس رسانده در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، باید با رختکن این تیم خداحافظی کند.
این فصل هم بدون جام
الگری که هفته گذشته تاکید کرده بود قصدی برای ترک یوونتوس ندارد، شاهد اظهارنظرهای حرفه‌ای و حمایتی الکان و فرانچسکو کلوو، مدیر ارشد اجرایی باشگاه در فضای مطبوعاتی بود اما توتواسپورت همچون کوریره دلواسپورت در گزارشی مبسوط در چاپ چهارشنبه تاکید کرده مکس به یک قدمی خداحافظی با بیانکونری رسیده است.
مکس اگرچه 2 سال دیگر با یوونتوس قرارداد دارد اما الکان و سایر مدیران باشگاه به شدت از عدم موفقیت الگری در تزریق روحیه برنده‌خواه و جنگندگی به تیم ناراضی بوده‌اند و شکایت خود نسبت به حرف‌های مکس در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار مقابل امپولی را به گوش او رسانده‌اند. او در کنفرانس خبری رسماً اعلام کرده بود از این وضعیت خسته شده و دستانش را به نشانه تسلیم بالا برده بود.
بازگشتی برای فراموشی
بسیاری از بازیکنان هم از همکاری و به میدان رفتن تحت هدایت الگری ناراضی هستند و همین نکته باعث شده مدیران باشگاه نسبت به تصمیم‌شان مصمم‌تر باشند. رومئو اگرستی، خبرنگار گل  تاکید کرده مذاکرات مدیران برای انتخاب جانشین الگری مدت‌هاست آغاز شده و مدیران یوونتوس به انتظار به صدا درآمدن سوت پایان آخرین دیدار فصل یوونتوس مقابل اودینزه هستند تا رسماً قطع همکاری با الگری باتوجه به وجود بند جالب‌توجهی در قرارداد الگری نسبت به عدم برآورده کردن انتظارات را اعلام کنند.
به دنبال گزینه جانشینی
مربیان بسیاری همچون آنتونیو کونته به انتظار یافتن تیم جدیدی هستند و چه نکته‌ای از این بهتر که کونته پس از استراحت کوتاه مدتش در شهر تورین در کنار خانواده‌اش به نیمکت سرمربیگری موفق‌ترین تیم شهر تکیه بزند. ضمن اینکه او با وجود مربیگری در اینتر، جایگاه اسطوره‌ای خود در جمع بیانکونری را به طور کامل از دست نداده است.
از طرف مقابل اما مکس الگریِ پرافتخار که پس از به دست آوردن 13 جام قهرمانی در سطح اول فوتبال ایتالیا سال 2021 جانشین پیرلو شده بود، مقطع دوم حضورش روی نیمکت یوونتوس را باید بدون کسب حتی یک جام به پایان برساند و رسانه‌ها از گزینه‌های دیگری چون تیاگو موتا، سرمربی موفق بولونیا و السیو دیونیسی، سرمربی ساسولو برای جانشینی مکس نام برده‌اند.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری