football360 logo

هاکان به دنبال تابوشکنی در استانبول؛ اولین ترک قهرمان اروپا

04 خرداد 1402 ساعت 19:2424 نظر
تا به حال هیچ بازیکنی با ملیت ترکیه‌ای قهرمان اروپا نشده است.
به گزارش فوتبال ۳۶۰؛ کمتر از  ۲۰ روز دیگر شاهد یک فینال شورانگیز در خاک ترکیه خواهیم بود؛ جایی که اینتر  و منچسترسیتی تیم های آبی رنگی که هیچ وقت در شهر خود بیشترین افتخار اروپایی را نداشته‌اند و حالا به یاد شب رویایی استانبول قرار است به مصاف یکدیگر بروند. در میان آمار و اطلاعات موجود، باید به این موضوع اشاره کرد که هاکان پنجمین بازیکن ترک تبار فینال لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود‌ البته این آمار در پایان کمی تلخ خواهد بود اما به دنبال ما بیایید و ببینید ۴ بازیکن دیگر چه سرنوشتی داشتند.
ایلدیری باشتورک

اولین فوتبالیست ترکیه ای که در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا به فینال راه یافت، ایلدیرای باشتورک در فصل 02-2001 بود.

یلدیری باشتورک که برای بایرلورکوزن بازی می کرد در فینال مغلوب رئال مادرید شد و در تیم بازنده گلاسکو بود.

حمید آلتینتوپ

حمید آلتینتوپ که در فصل 10-2009 توانست همراه با بایرن مونیخ به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند و در ترکیب ابتدایی فن خال حضور داشت اما در نهایت نمایشگر استادیوم سانتیاگو برنابئو پیروزی ۲ گله اینتر را نشان می‌داد تا یک بازیکن ترک تبار دیگر دست خالی به خانه برگردد.

نوری شاهین

امید بر این بود که او قرار است به تابوی شکست بازیکنان ترک در فینال پایان دهد اما بازیکن دورتموند نتوانست در مقابل بایرن مونیخ تاثیرگذار باشد و تیمش با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شد.

آردا توران

توران در فصل 14-2013 با اتلتیکو مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

آردا توران که به دلیل مصدومیت نتوانست در فینال بازی کند، پس از شکست 4 بر یک تیمش مقابل رئال مادرید از اینکه نتوانسته جام را بالای سر ببرد، بسیار ناراحت بود.

هاکان چالهان اوغلو

ستاره خط میانی اینتر  آخرین بازیکن از ترکیه است که در فینال لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کرده و در بیستم خرداد ماه در خاک استانبول این شانس را دارد تا اولین فینالیست ترکی باشد که جام درازگوش را لمس می‌کند.

*یاسین معصومی 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری