football360 logo

هوادار 1-3 پرسپولیس؛ «یحیی» به دنبال دبل در دربی

04 خرداد 1402 ساعت 20:31138 نظر
سرخ‌پوشان پایتخت در دیداری بیرون از خانه مقابل هوادار توانستند بردی 3 گله را به‌دست بیاورند و به فینال جام حذفی راه پیدا کردند.

به گزارش فوتبال 360، مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران روز گذشته آغاز شد که در اولین مسابقه، تیم استقلال تهران توانست در ورزشگاه آزادی با 4 گل از سد نساجی مازندران بگذرد تا شاگردان ریکاردو سا پینتو در قامت اولین تیم بتوانند خود را به مرحله فینال جام حذفی برسانند. بعد از صعود استقلال، نوبت به انجام دومین مسابقه مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی رسید و در ورزشگاه پاس قوامین تهران، امروز (پنجشنبه) تیم‌های هوادار و پرسپولیس در دومین دیدار از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل هم صف‌آرایی کردند.

سرخ‌پوشان پایتخت که هفته گذشته جشن قهرمانی خود در لیگ برتر را گرفتند، در سودای رسیدن به مرحله فینال بودند؛ آن‌هم در شرایطی که پرسپولیس در فصل جاری رقابت‌های جام حذفی موفق به شکست دادن تیم‌های ون‌پارس اصفهان، سپاهان اصفهان و گل‌گهر سیرجان شده بود و شاگردان یحیی گل‌محمدی امید داشتند تا بتوانند هوادار را هم از پیش بردارند و به استقبال مرحله فینال و دربی پایتخت بروند.

بنفش‌پوشان تهرانی هم با هدایت ساکت الهامی در سودای خلق شگفتی بودند. به‌ویژه آنکه در 3 فصل گذشته، الهامی با 2 تیم مختلف توانست 2 عنوان قهرمانی در جام حذفی به‌دست آورد و این رزومه موفق باعث شد تا هواداری‌ها با انگیزه بالا امروز در خانه مقابل پرسپولیس صف‌آرایی کنند. شاگردان الهامی با کنار زدن چادرملوی اردکان، مس رفسنجان و استقلال ملاثانی توانستند برای اولین‌بار در تاریخ به جمع 4 تیم برتر جام حذفی راه پیدا کنند.

هوادار تهران

محمدرضا خالدآبادی، عزت‌الله پورقاز، مهدی عبدی، مرتضی منصوری، محمدمهدی مهدی‌خانی (از دقیقه 46: فریبرز گرامی)، سپهر روزی‌طلب (از دقیقه 59: محمد میری)، نیما انتظاری (از دقیقه 59: حسین ابراهیمی)، مسعود شجاعی (از دقیقه 79: داریوش شجاعیان)، حسین صادقی، سعید سحرخیزان (از دقیقه 59: بابک مرادی) و محمدجواد محمدی

سرمربی: ساکت الهامی

پرسپولیس تهران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر (از دقیقه (2+90): وحدت هنانوف)، علی نعمتی، میلاد سرلک (از دقیقه 87: سینا اسدبیگی)، سروش رفیعی، مهدی ترابی (از دقیقه 82: محمد عمری)، سعید صادقی، وحید امیری (از دقیقه 87: مهدی عبدی) و عیسی آل‌کثیر (از دقیقه 87: امید عالیشاه)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

یحیی گل‌محمدی بعد از قهرمانی تیمش در لیگ برتر تصمیم گرفت تا به ترکیب برنده دست نزند و با همان نفرات دیدار مقابل گل‌گهر سیرجان و نساجی مازندران، سرخ‌پوشان پایتخت در مسابقه امروز به میدان مسابقه آمدند تا برای سومین بازی پیاپی با ترکیبی مشابه برابر رقبا صف‌آرایی کنند. ساکت الهامی هم به سراغ 4 تغییر در ترکیب تیمش نسبت به دیدار هفته پایانی مقابل ذوب‌آهن اصفهان رفت و محمدمهدی مهدی‌خانی در کنار سپهر روزی‌طلب، محمدجواد محمدی و سعید سحرخیزان به ترکیب اولیه هوادار به جای حسین ابراهیمی، محمد میری، داریوش شجاعیان و بابک مرادی اضافه شدند.

دو تیم از ساعت 18:30 در ورزشگاه خالی از تماشاگر پاس قوامین تهران با قضاوت علی صفایی کار خود را آغاز کردند. سرخ‌پوشان پایتخت از همان لحظات ابتدایی مسابقه به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که در دقیقه 3 با خطای مرتضی منصوری، مهدی ترابی در محوطه جریمه هوادار سرنگون شد که صفایی نقطه پنالتی را نشان داد و گیورگی گولسیانی توانست برخلاف جهت حرکت دروازه‌بان جوان هوادار، گل اول بازی را به سود پرسپولیس به‌ثمر برساند. شاگردان گل‌محمدی بعد از رسیدن به گل اول، همچنان به نمایش تهاجمی خود ادامه دادند و در دقیقه 6، فرصت ایده‌آل گلزنی نصیب عیسی آل‌کثیر شد اما ضربه مهاجم جنوبی سرخ‌ها را محمدرضا خالدآبادی با واکنشی دیدنی مهار کرد تا پرسپولیسی‌ها ناکام در رسیدن به گل دوم باشند.

وحید امیری در دقیقه 9 از غفلت مدافعان هوادار استفاده کرد و با ضربه‌ای فنی توپ را به گوشه دروازه هوادار فرستاد تا خیلی زود گل دوم به سود سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثمر برسد و خیال شاگردان گل‌محمدی برای رسیدن به مرحله فینال آسوده‌تر شود. بعد از گلزنی امیری، پرسپولیسی‌ها با کارهای ترکیبی به دنبال گل سوم بودند اما ایستادگی خط دفاعی هوادار باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت به خواسته خود نرسند.

شاگردان ساکت الهامی که چشم به ضدحملات دوخته بودند، در دقیقه 34 موفق شدند یک ضربه پنالتی به‌دست بیاورند که این ضربه پنالتی توسط مسعود شجاعی نواخته شد اما علیرضا بیرانوند با واکنشی دیدنی موفق به مهار ضربه شجاعی شد. بعد از این فرصت‌سوزی بنفش‌پوشان، نوبت به خلق موقعیت گلزنی برای پرسپولیس شد اما در شلوغی محوطه جریمه هوادار، سروش رفیعی ناکام در گلزنی بود.

دانیال اسماعیلی‌فر در پاس به عقب به علیرضا بیرانوند در دقیقه (1+45) اشتباه بزرگی را مرتکب شد و همین مسئله باعث شد تا سعید سحرخیزان در موقعیتی تک‌به‌تک با بیرانوند قرار گیرد اما ضربه مهاجم جوان هوادار به کنار دروازه پرسپولیس برخورد کرد و جایی در چارچوب دروازه این تیم نداشت. پرسپولیسی‌ها روی یک حمله سرعتی در دقیقه (3+45) به گل رسیدند اما سعید صادقی در شرایطی آفساید موفق به گلزنی شد و همین مسئله باعث شد تا این گل مردود اعلام شود. لحظاتی بعد از گل مردود سرخ‌ها، داور مسابقه سوت پایان نیمه اول را به صدا در آورد تا پرسپولیسی‌ها با بردی 2 گله به رختکن بروند.

ساکت الهامی در نیمه دوم تغییرات تهاجمی را در ترکیب تیمش اعمال کرد و بنفش‌پوشان در نیمه دوم نمایش مالکانه‌ و تهاجمی داشتند که در دقیقه 61، خطای هند علی نعمتی باعث شد تا برای دومین‌بار به سود هوادار در مسابقه امروز پنالتی اعلام شود. بابک مرادی این‌بار پشت ضربه پنالتی ایستاد و ستاره تعویضی هوادار موفق شد یکی از گل‌های خورده را جبران کند.

بازیکنان هوادار بعد از رسیدن به گل اول در تلاش بودند تا با پی‌ریزی حملات به گل تساوی دست پیدا کنند اما در نقطه مقابل، خط دفاعی پرسپولیس عملکرد کم‌نقصی داشت و شاگردان یحیی گل‌محمدی چشم به ضدحملات دوخته بودند که در دقیقه 72، کار تیمی زیبای سرخ‌ها با پاس نهایی سعید صادقی به عیسی آل‌کثیر همراه شد و آل‌کثیر توانست گل سوم را وارد دروازه هوادار کند تا شاگردان گل‌محمدی در یک‌قدمی صعود به فینال جام حذفی قرار گیرند.

شاگردان الهامی با وجود دریافت گل سوم در تلاش بودند تا بتوانند بار دیگر اختلاف را به حداقل برسانند اما نمایش تهاجمی بنفش‌پوشان راه به جایی نبرد و آن‌ها با وجود به‌دست آوردن 2 موقعیت خوب گلزنی، ناکام در فروپاشی دوباره دروازه پرسپولیس بودند. در نقطه مقابل، سرخ‌پوشان پایتخت به دنبال آن بودند تا در مقابل حملات تیم هوادار ایستادگی کرده و بازی را مدیریت کنند که به خواسته خود رسیدند تا در پایان یک بازی جذاب و پرموقعیت، پرسپولیس بتواند با نتیجه 3 بر یک از سد هوادار بگذرد.

پرسپولیس با برد در مسابقه امروز توانست خود را به مرحله فینال جام حذفی برساند و حالا باید در این مرحله در مقابل رقیب سنتی خود (استقلال) قرار گیرد. دو تیم بعد از 24 سال باید در مرحله فینال جام حذفی مقابل هم صف‌آرایی کنند؛ مسابقه‌ای که روز چهارشنبه دهم خردادماه از ساعت 18:30 به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.

سرخ‌پوشان پایتخت در حالی به مرحله فینال جام حذفی رسیدند که هیچ محرومی برای این مسابقه ندارند و 8 بازیکن تک‌اخطاره پرسپولیس توانستند به سلامت دیدار با هوادار را پشت سر بگذارند و حالا یحیی گل‌محمدی همه شاگردانش را برای دیدار سرنوشت‌ساز مقابل استقلال در فینال جام حذفی در اختیار خواهد داشت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری