football360 logo

معمای داور دربی حل شد؛ گزینه ایرانی با کمک‌های پشت دروازه!

05 خرداد 1402 ساعت 11:30212 نظر
به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال قصدی برای تغییر نظر خود در زمینه انتخاب داور مسابقه فینال جام حذفی ندارد.

به گزارش فوتبال 360، فینال جام حذفی فوتبال ایران روز چهارشنبه دهم خردادماه به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار خواهد شد. استقلالی‌ها بعد از آنکه تیمشان توانست در مقابل نساجی بردی 4 گله را به‌دست بیاورد، در میکسدزون ورزشگاه آزادی علیه تصمیمات کمیته داوران موضع گرفتند و با اشاره به اشتباهات داوری در طول فصل اخیر، مدعی شدند که کمیته داوران باید به سراغ انتخاب داور خارجی و یا علیرضا فغانی برود.

پرسپولیسی‌ها اما در موضعی متفاوت، مدعی شدند که تصمیم کمیته داوران برای آن‌ها قابل احترام است و حتی یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از دیدار با هوادار که منجر به صعود سرخ‌پوشان پایتخت به فینال جام حذفی شد، با حمایت از داوران ایرانی، مطرح شدن موضوع انتخاب داور خارجی برای فینال جام حذفی را بی‌احترامی به داوران ایرانی تلقی کرد و مدعی شد که استقلالی‌ها اقدام غیرحرفه‌ای را انجام داده‌اند!

خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران پیشتر نسبت به موضوع انتخاب داور خارجی برای فینال جام حذفی واکنش نشان داده و این مسئله را تکذیب کرده بود اما همگان بعد از حواشی روزهای گذشته، چشم‌انتظار واکنش رئیس کمیته داوران بودند که افشاریان بدون تغییر موضع بار دیگر بر انتخاب داور ایرانی برای فینال جام حذفی تاکید کرد و مدعی شد که این کمیته تصمیم خود را تغییر نخواهد داد.

فینال ایرانی با داور ایرانی!

افشاریان در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به فصلی که گذشت، گفت: «لیگ ما بسیار فرسایشی بوده است. هم در لیگ برتر هم لیگ دسته اول و دسته دوم. مسابقات با همه رفتارهای متعارف و نامتعارف و با اشتباهات و قضاوت‌های خوب به این مرحله رسید. آنچه که در ذهن من، رئیس و تمام ارکان فدراسیون وجود دارد همین است. مدینه فاضله ما در این بازی این است که حق به حقدار برسد. کسی که جام می‌گیرد یا حذف می‌شود باید با بازی خودش باشد. پشت این مسئله نیتی نیست».

رئیس کمیته داوران درباره انتخاب داور خارجی توضیح داد: «بهترین تصمیم این است که یک داور خارجی برای فینال حذفی بیاورم و خودم را پشت او قایم کنم. کوتاه‌ترین راه و شاید بهترین راه برای فدراسیون همین باشد. ولی فینال ایرانی با داور ایرانی برگزار می‌شود. این بازی با قضاوت داور ایرانی قضاوت می‌شود. با نتایج اخیر استقلال و پرسپولیس و به خاطر دربی قبل، این بازی بسیار حساس شده است».

در انتظار بازگشت کمک‌های پشت دروازه

کمیته داوران فدراسیون فوتبال به نظر می‌رسد برای به حداقل رسیدن اشتباهات داوری در مسابقه دربی پایتخت در فینال جام حذفی به دنبال انتخاب مجرب‌ترین گزینه است و گویا احتمال تغییر ترکیب داوری و اضافه شدن چند داور به تیم داوری مسابقه فینال جام حذفی وجود دارد. مسئله‌ای که از سوی خداداد افشاریان هم تایید شد و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده جزئیات بیشتر آن اعلام خواهد شد.

خداداد افشاریان با اشاره به حساسیت مسابقه فینال جام حذفی گفت: «این بازی بسیار، بسیار حساس است. سعی می‌کنیم یک کوبل قوی داوری بگذاریم و ریسک نکنیم. حتی اگر بشود دو کمک داور پشت دروازه می‌گذاریم و سعی می‌کنیم حق به حقدار برسد و کسی از بابت داوری نگرانی نداشته باشد».

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری