football360 logo

آقای گل غیرمنتظره جام حذفی؛ «گولسیانی» به دنبال تاریخ‌سازی

05 خرداد 1402 ساعت 10:3043 نظر
مدافع گرجستانی پرسپولیس در آستانه رسیدن به یک دستاورد مهم و البته یک رکورد تاریخی قرار گرفته است.

به گزارش فوتبال 360، پرسپولیس روز گذشته توانست برای نهمین بازی پیاپی در سال 1402 (در لیگ برتر و جام حذفی) در قامت تیم برنده از زمین مسابقه خارج شود و این پیروزی شاگردان یحیی گل‌محمدی باعث شد تا آن‌ها بعد از فتح لیگ برتر، حالا در یک‌قدمی کسب عنوان قهرمانی جام حذفی قرار گیرند و برای رسیدن به دومین جام، سرخ‌پوشان پایتخت باید روز چهارشنبه دهم خردادماه در فینال جام حذفی مقابل استقلال قرار گیرند.

سرخ‌پوشان پایتخت در حالی توانسته‌اند به مرحله فینال جام حذفی برسند که درخشش گیورگی گولسیانی بیش از پیش در ترکیب این تیم نمایان بوده است. نکته جالب‌توجه اینکه پرسپولیس از مرحله یک‌شانزدهم نهایی تا مرحله نیمه‌نهایی، در 4 مسابقه پیاپی در جام حذفی صاحب ضربه پنالتی شد و داوران به سود پرسپولیسی‌ها 6 ضربه پنالتی اعلام کردند که از میان این 6 ضربه، 5 ضربه به گل تبدیل شده و نکته جالب‌توجه این‌که مدافع گرجستانی به واسطه غیبت در ترکیب پرسپولیس نتوانسته بیش از 4 ضربه را به گل تبدیل کند.

آقای گلی با چاشنی تخصص!

گیورگی گولسیانی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی و در دوئل با ون‌پارس اصفهان، پشت ضربه پنالتی تیمش ایستاد و موفق به گلزنی شد و دروازه حریف اصفهانی را باز کرد تا تیمش را از حذف زودهنگام نجات بدهد. در همان مسابقه و در واپسین ثانیه‌ها، پرسپولیس یک ضربه پنالتی دیگر را هم به‌دست آورد اما تعویض گولسیانی پیش از این ضربه پنالتی باعث شد تا میلاد سرلک پشت ضربه بایستد و این موقعیت برای سرخ‌پوشان پایتخت از دست رفت.

گولسیانی در مرحله یک‌هشتم نهایی ستاره پرسپولیس بود و در دوئل با سپاهان موفق شد 2 بار در قامت گلزن بدرخشد؛ جالب آنکه هر 2 گل مدافع گرجستانی پرسپولیس از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رسید تا هم شمار گل‌های او در جام حذفی به عدد 3 برسد و هم اینکه این مدافع باتجربه بتواند خود را در قامت بهترین گلزن جام حذفی نشان بدهد.

ستاره باتجربه سرخ‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی در مقابل گل‌گهر سیرجان غایب بود که در این مسابقه هم شاگردان یحیی گل‌محمدی صاحب ضربه پنالتی شدند و مهدی ترابی موفق به گلزنی از روی نقطه پنالتی شد. در دوئل روز گذشته مقابل هوادار، علی صفایی در همان دقایق ابتدایی مسابقه نقطه پنالتی را به سود پرسپولیس نشان داد که گولسیانی موفق به گلزنی شد تا مدافع بلندقامت سرخ‌پوشان پایتخت با ثبت 4 گل از روی نقطه پنالتی، عنوان آقای گل جام حذفی در فصل 02-1401 را به‌دست آورد و بالاتر از مهاجمان نام‌آشنا قرار گیرد!

حمله به رکورد تاریخی «ویتل»

گولسیانی روز گذشته با درخشش مقابل هوادار تهران توانست دهمین گل خود در پیراهن پرسپولیس را به‌ثمر برساند تا فصل رویایی او در جمع سرخ‌پوشان پایتخت تکمیل شود. مدافع گرجستانی پرسپولیس سابقه 6 بار گلزنی در لیگ برتر و 4 بار گلزنی در جام حذفی را در کارنامه خود در فصل جاری دارد و حالا این عملکرد درخشان باعث شده تا گیورگی گولسیانی در آستانه نزدیک‌شدن به رکورد تاریخی آلن ویتل قرار گیرد.

ویتل که در سال 1356 در تیم پرسپولیس عضویت داشت، توانست با 16 گل زده عنوان برترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس را از آن خود کند اما حالا با توجه به باقی‌ماندن یک فصل دیگر از قرارداد گولسیانی، به نظر می‌رسد که این مدافع باتجربه می‌تواند در قامت بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه نام خود را مطرح کند و دور از ذهن نیست که گولسیانی بتواند این فاصله 6 گله را جبران کند؛ به‌ویژه آنکه مدافع گرجستانی پنالتی‌زن اول تیمش بوده و با تکیه بر این توانایی توانسته فصل رویایی را بگذراند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری