football360 logo

میلان با تنها یک تساوی به لیگ قهرمانان اروپا خواهد رسید؛ باد آورده!

07 خرداد 1402 ساعت 14:4511 نظر
میلان در صورت کسب امتیاز از یوونتوس راهی لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.
به گزارش فوتبال 360، پیروزی مهم و حساس اینتر بر آتالانتا در شنبه شب پرهیجان فوتبال اروپا، باعث شد شاگردان سیمونه اینزاگی که طی روزهای آینده در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچسترسیتی صف‌آرایی می‌کنند، سهمیه فصل آینده این مسابقات را به‌عنوان نخستین تیم پس از ناپولی به چنگ آورده و دیدار هفته پایانی‌شان مقابل تورینو را تشریفاتی کنند.
در این دیدار که باز هم درخشش لائوتارو مارتینس پس از قهرمانی در جام حذفی ایتالیا نراتزوری را به آینده امیدوار کرده، اینتر با حداقل اختلاف از سد آتالانتا در خانه گذشت و در صورتی که مقابل تورینو در هفته پایانی به کسب تک امتیاز هم برسد، رتبه سومش را قطعی خواهد کرد. آنها اکنون در رتبه دوم جدول حضور دارند اما برتری لاتسیو مقابل کرمونزه تا ساعاتی دیگر آنها را به رتبه سوم بازخواهد گرداند.
از طرف مقابل لاتسیو سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را در چنگ خود می‌بیند و تک جایگاه باقی مانده برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا، 2 خواهان دارد؛ میلان و یوونتوس که یکشنبه شب به مصاف یکدیگر خواهند رفت و اگر میلان تیم برنده باشد، شانس کسب سهمیه را به نام خود خواهد زد.
خروج رم و آتالانتا از کورس
باتوجه به شکست دوباره رم مقابل فیورنتینا، شاگردان آقای خاص رسماً شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپا از مسیر ایستادن در جمع  4 تیم اول سری آ را از دست دادند و تنها یوونتوسِ بداقبال در این فصل رقیب مستقیمشان در مسیر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود.
شاگردان الگری که شانس حضور در فینال لیگ اروپا را هم از دست دادند، اگر در 180 دقیقه باقی مانده حتی یک امتیاز هم از دست دهند، باید قید حضور در لیگ قهرمانان اروپا را بزنند و میلان با کسب تنها یک امتیاز از دیدار یکشنبه شب قادر خواهد بود حضورش در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کند.
توفیق اجباری
این کسب سهمیه اما برای شاگردان پیولی بیش از اینکه نتیجه شایستگی و تلاشِ آنها باشد، معلول کسر امتیازات خارج از میدان از یوونتوس خواهد بود و درصورتی که تنها عملکرد یوونتوس در زمین مسابقه امتیازات این تیم را مشخص می‌کرد، میلان شانسی برای رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا نداشت.
کسر 10 امتیاز از یوونتوس باعث شده شاگردان الگری در نهایت بیش از 65 امتیاز به دست نیاورند و برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، یوونتوس علاوه بر احتیاج به پیروزی مقابل میلان و اودینزه، به شکست میلان مقابل هلاس‌ورونا در هفته پایانی مسابقات نیز نیاز دارد و در غیر این صورت، میلان اگر تنها یک امتیاز از 2 بازی کسب کند، تک بلیت باقی مانده سری آ برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود رزرو خواهد کرد. صدالبته که رم در صورت قهرمانی در لیگ اروپا می‌تواند پنجمین تیم ایتالیایی حاضر در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا باشد.
یوونتوس در انتظار معجزه
شکست همزمان رم و آتالانتا در بازی‌های شنبه‌شب، این 2  تیم را رسماً از کورس کسب سهمیه خارج کرد و باتوجه به برتری 2 بر صفر میلان مقابل یونتوس در استادیوم سن‌سیرو در ابتدای ماه اکتبر، کسب تساوی در دیدار امشب، امتیاز برتری در دیدارهای رو در رو را هم به روسونری خواهد داد و یوونتوس به لطف کسر امتیازات قابل توجه انضباطی که آنها را از رتبه دوم جدول به رتبه هفتم سقوط داد، تنها با برتری امتیاز قادر است راهی لیگ قهرمانان اروپا شود.
حتی شکست یک گله میلان در دیدار امشب مقابل یوونتوس امتیاز برتری در بازی رو در رو را به شاگردان پیولی می‌دهد و آن گاه میلان با کسب تساوی مقابل هلاس‌ورونا در هفته پایانی قادر به حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده است. عدم پیروزی یوونتوس در هر کدام از بازی‌های پیش رو هم بدون توجه به نتایج میلان، شاگردان پیولی را برای سومین بار متوالی به لیگ قهرمانان اروپا می‌فرستد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری