football360 logo

دستاورد بزرگ توپچی‌ها در پایان فصل؛ مردی برای همیشه

08 خرداد 1402 ساعت 14:287 نظر
ساکا آینده‌اش را در آرسنال می‌بیند.

به گزارش فوتبال 360، بوکایو ساکا، جدیدترین ستاره ساخته شده در کارخانه بازیکن سازی آکادمی آرسنال با امضای قراردادی جدید برای مدتی طولانی در این تیم ماندگار شد.

بازیکن 21 ساله ملی‌پوش توپچی با وجود باقی ماندن یک  سال از مدت قرارداد خود، بدون نگاه به پیشنهادات روی میز فقط و فقط به دنبال باقی ماندن در آرسنال بود و پس از مذاکره بر سر بندهای موجود در آن با خوشحالی به استقبال از امضای قرارداد جدید خود رفت. قرارداد جدید که تا سال 2027 اعتبار دارد، دستمزد 70 هزار پوند در هفته این بازیکن را به رقمی در حدود 200 هزار پوند افزایش داده است.

ساکا که گام‌های ابتدایی ورود به دنیای فوتبال را در باشگاه واتفورد برداشته بود، سال 2008 و در سن 7 سالگی مورد توجه آکادمی آرسنال قرار گرفت و با پیوستن به این تیم  طی 15 سال اخیر در تمامی رده‌ها برای توپچی‌ها به میدان رفته است. با حضور میکل آرتتا بر روی نیمکت آرسنال و اعتماد او به جوانان پرورش یافته باشگاه، ساکا رفته رفته به یکی از عناصر اصلی ترکیب توپچی‌ها تبدیل شد و با نمایش‌های درخشان خود عنوان برترین بازیکن فصل باشگاه را در 2  فصل 2020- 2019 و 2021-2020 به صورت متوالی به خود اختصاص داد تا رکوردی که از سال 2005 و توسط تیری هانری دست نخورده باقی مانده بود به دست بازیکن محبوب هواداران دوباره تکرار شود.

بوکایو به لطف حضور خود در تمامی دیدارهای 2 فصل اخیر هر سال رکورد گلزنی و پاس گل خود را بهبود بخشیده؛ به طوری که با به ثمر رساندن 14 گل در این فصل ضمن بهبود آمار 12 گل فصل گذشته خود،  کنار 11 پاس گل خود در این فصل بر روی 25 گل توپچی‌ها اثرگذار بوده است. ساکا اولین بازی خود برای تیم بزرگسالان را در نوامبر 2018 و در لیگ اروپا انجام داد و با حضور خود در دیدار مقابل فولام در ژانویه 2019 به اولین بازیکن متولد قرن 21 در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.

گرت ساوتگیت با پیگیری دقیق بازی‌های این بازیکن، او را به یکی از اصلی ترین مهره‌های سه‌شیر در سال‌های اخیر تبدیل کرده و پس از حضور او به عنوان جوان‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس در یک فینال رسمی در دیدار مقابل ایتالیا در یورو 2020 در جام جام جهانی قطر هم جلوتر از ستاره‌هایی مثل فودن و رشفورد در ترکیب ثابت خود قرار داد تا ساکا در آستانه 22 سالگی آمار 26 بازی ملی را در کارنامه خود داشته باشد. 


نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری