football360 logo

اسکاماکا دلتنگ بازگشت به فوتبال ایتالیا؛ لندن، شهر خوشبختی نبود

09 خرداد 1402 ساعت 13:416 نظر
جیانلوکا اسکاماکا خودش را به یوونتوس پیشنهاد داده است.
به گزارش فوتبال 360، بقای وستهام در لیگ برتر انگلیس، شاید به قیمت دوام دیوید مویس روی نیمکت این تیم درحالی که به فینال کنفرانس لیگ رسیده، تمام شود و بسیاری بازیکنان که در تفکرات این سرمربی جای نگرفته‌اند، تابستان پیش‌رو در اندیشه ترک باشگاه و پیدا کردن تیمی جدید خواهند بود.
یکی از این بازیکنان، جانلوکا اسکاماکا، مهاجم جوان ایتالیایی است.او به‌ تازگی 24 ساله شده و نتوانسته با فشار بازی در لیگ برتر انگلیس کنار بیاید. اسکاماکا را بسیاری پدیده فوتبال ایتالیا می‌دانستند و گاهی با چیرو ایموبیله مقایسه می‌شد. او در این سن با پیراهن 7 تیم به میدان رفته و اگرچه اکثر تجربیاتش حضور قرضی بوده‌اند اما وستهام سال گذشته موفق شد او را به صورت دائمی از ساسولو با قراردادی حداقل 5 ساله به خدمت بگیرد و فصل نخست حضورش در لیگ برتر مطابق انتظار پیش نرفت.
رویای بازگشت به سری آ
اسکاماکا در این فصل با توجه به غیبت ایتالیا در جام‌جهانی روزهای خوبی را پشت سر نگذاشت و طاقت‌فرساترین روزهای دوران حرفه‌ای خود را از نظر حضور در میدان تجربه کرد. او تحت هدایت مویس، تنها در 16 بازی لیگ برتری به میدان رفت و درحالی که همواره مصدوم بود، تنها 3 گل در این مسابقات به ثمر رساند.
او شانس حضور در فینال کنفرانس لیگ مقابل فیورنتینا را هم از دست داده و درحالی که آخرین حضورش در ترکیب چکش‌ها به پیش از فیفادی ماه مارس و در مرحله یک هشتم نهایی کنفرانس لیگ بازمی‌گردد، کم کم اعتماد مانچو را هم از دست داده و به نظر نمی‌رسد باتوجه به تکیه سرمربی تیم ملی ایتالیا به اوریوندی و ستارگانی چون رتگی، به‌آسانی شانس ملی‌پوش شدن و حضور در تورنمنت‌های معتبر ملی به او رو کند.
حسرت ترک زودهنگام ساسولو
جانلوکا که محصول آکادمی رم است، خیلی زود توسط ساسولو شکار شد و پس از حضور قرضی در تیم‌های متفاوت، همزمان با بازگشت به این تیم تحت هدایت السیو دیونیسی و بازی در کنار دومنیکو براردی و جیاکومو راسپادوری به مرز 16 گل در سری آ رسید و هیجان ناشی از حضور در لیگ برتر، خیلی زود عطش درخشش او را خاموش کرد.
او امیدوار به کسب اعتماد دوباره مانچو برای حضور در یورو 2024 است اما مدیربرنامه‌های اسکاماکا به دنبال مشتری دست به نقد برایش در فوتبال ایتالیا می‌گردد و در جدیدترین خبرها اعلام شده او خودش را به یوونتوس پیشنهاد داده تا از گرداب لیگ برتر خارج شده و با درخشش در سطح اول فوتبال ایتالیا بار دیگر به روزهای درخشانش بازگردد.
او که تابستان گذشته با قراردادی به ارزش 36 میلیون یورو ساسولو را ترک کرد، حالا به تنها ترک وستهام به مقصد فوتبال ایتالیا راضی خواهد شد و درحالی که تعداد دقایق بازی‌اش در لیگ برتر به هزار هم نرسید، امیدوار است پیشنهاد گذشته یوونتوس را برای به خدمت‌گیری‌اش بار دیگر دریافت کرده و بیانکونری همچون سال گذشته علاقه‌مند به جذب او باقی مانده باشند.
دیگر حق انتخاب اشتباه نداری
وستهام ترجیح می‌دهد اسکاماکا را ابتدا با قراردادی قرضی از دست بدهد و مدیران این تیم مشکلی با گنجاندن بند خرید اجباری در قرارداد او نخواهند داشت. ترجیح چکش‌ها اما مفت از دست ندادن اسکاماکا خواهد بود و درحالی که یوونتوس مایل است دوشان ولاهوویچ را به فروش برساند، مهاجم جوان ایتالیایی جایگزین قابل قبولی برای او به حساب می‌آید.
ولاهوویچ در صورت ابقای الگری به عنوان سرمربی یوونتوس دیگر حاضر نیست سبک بازی او را تحمل کند و درحالی که میلیک هم چندان راضی به نظر نمی‌رسد، اسکاماکا ممکن است با یک انتخاب اشتباه دیگر به کلی آینده فوتبالی‌اش را به دست نابودی بسپارد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری