football360 logo

یوونتوس اتهاماتش را پذیرفت؛ خطر حذف از رقابت‌های اروپایی باقی است

10 خرداد 1402 ساعت 10:143 نظر
یوونتوس از این بابت اطمینان دارد که فصل جاری امتیازات بیشتری از دست نخواهد داد.
به گزارش فوتبال 360، کسر امتیاز، استرس، بازگرداندن امتیاز، تحقیر، عملکرد تیمی که تحت تاثیر اتفاقات خارج از میدان بود، بار دیگر کسر امتیاز و هر صبحی که با ترس از دست دادن امتیازات و جریمه‌های بیشتر برای بیانکونری از راه می‌رسید، خلاصه این فصل یوونتوس در فوتبال ایتالیا بود.
تیم به فلاکت‌بارترین شکل ممکن از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت، از رسیدن به فینال لیگ اروپا باز ماند و حواشی خارج از میدان ( شاید کمی تا قسمتی ناعادلانه) نفس مردان الگری را برای باقی ماندن در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا گرفت. حالا مدیران باشگاه با بازرسان فدراسیون فوتبال ایتالیا و دادگاه فدرال تفاهم کردند که در ازای پذیرفتن تخلفاتشان، خطر کسر امتیاز بیشتر از تیم را دور کرده و هزینه‌های بیشتر را به صورت شخصی پرداخت کنند.
بنابراین کسر 10 امتیاز از یوونتوس قطعی خواهد بود و شاگردان الگری حداقل از این بابت اطمینان دارند که در صورت کسب پیروزی در دیدار هفته پایانی، می‌توانند با امید به امتیاز از دست دادن تیم‌های رم و آتالانتا یا قهرمانی رم در لیگ اروپا، امیدوار به حضور در فصل آینده لیگ اروپا باشند. به عبارت دیگر، حداقل بیانکونری این امید را خواهند داشت که پایین‌تر از رتبه هفتم فصل را به پایان نخواهند رساند و سهمیه لیگ کنفرانس این تیم برای فصل آینده تضمین شود.
از طرف مقابل، فدراسیون فوتبال ایتالیا و دادستانی فدرال پذیرفتند فصل آینده کاری با امتیازات یوونتوس نداشته باشد و جریمه‌های تیم فوتبال را در همین فصل خلاصه کند. به‌عبارت درست‌تر، یوونتوس از این بابت هم اطمینان خاطر خواهد داشت که فصل آینده را با امتیاز منفی آغاز نکند. آنها صرفاً جریمه مالی را خواهند پذیرفت و همچنین جریمه شخصی مدیران از جمله محرومیت آندره‌آ آنیلی پابرجا می‌ماند؛ اگرچه آقای مدیر سابق 2 هفته آینده شاهد برگزاری دادگاه تجدید نظر برای موارد جریمه شخصی خود خواهد بود.
البته  اتحادیه فوتبال اروپا جداگانه تحقیقاتش را ادامه خواهد داد و هنوز هم خطر از دست دادن حضور در هرگونه رقابت باشگاهی اروپا به مدت یک یا 2 سال یوونتوس را تهدید می‌کند. بنابراین اگر هواداران یوونتوس گمان برده‌اند بدون دغدغه و نگرانی از بابت حواشی قادر خواهند بود یک شب راحت سر به بالش بگذارند، گمان باطلی است و بانوی پیر کماکان باید با حواشی خارج از مستطیل سبز دست و پنجه نرم کند.
بیانکونری خیال راحتشان حداقل از این بابت خواهد بود که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را در هر حالتی برای نخستین بار پس از نزدیک به 2 دهه به دست نخواهند آورد و اگر یوفا حکم محرومیت اروپایی را برایشان اعمال کند، کمتر از بابت عدم حضور در لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس با وجود کسب سهمیه این رقابت‌ها، حسرت خواهند خورد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری