football360 logo

ترفند عجیب بارسلونا برای جذب مسی؛ یک راه میان‌بر برای جذب فوق‌ستاره

11 خرداد 1402 ساعت 12:1632 نظر
نشریه اکیپ از نقشه جدید بارسا برای بازگرداندن مسی به اسپانیا سخن می‌گوید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، هر روز خبرهای جدیدی از سرنوشت لیونل مسی، قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲، برنده ۷ توپ طلای فوتبال جهان، برترین گلزن تاریخ ۵ لیگ معتبر اروپایی و یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان به گوش می‌رسد.
بارسلونا به عنوان خاستگاه و محل ارتقای لیونل مسی به گفته ژاوی همیشه برای مسی فرش قرمز پهن کرده و اینتر میامی از سال‌ها پیش مشتری پر و پا قرص اسطوره آرژانتینی است. با این حال کنار زدن پیشنهادهای اعجاب‌آور سالانه ۶۰۰ میلیون یورویی سعودی‌ها کار دشواری خواهد بود و ممکن است معجزه پول فصل آینده دوقطبی پر از رقابت و جذاب رونالدو و لیونل مسی را در پایتخت عربستان شکل دهد. این رقابت ۳ طرفه بعد از جام جهانی فوتبال و بالارفتن حواشی و اختلافات مسی با هواداران پاری‌سن ژرمن شکل گرفت. مهاجم شماره ۱۰ البته با وجود تمام این اتفاقات، هفته گذشته گل منجر به قهرمانی تیمش در رقابت‌های فصل جاری لیگ یک  فرانسه را به ثمر رساند و با این گل بالاتر از کریستیانو رونالدو به آمار بیشترین گل زده در لیگ‌های معتبر اروپا دست یافت. ضمن اینکه قهرمانی لوشامپیونه چهل و سومین افتخار دوران حرفه‌ای مسی به شمار می‌رفت که او را در کنار هم‌بازی سابقش دنی آلوس (۴۳) به طور مشترک به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل می‌کند. 
ترفند عجیب بارسا 
مشکلات مالی بلوگرانا که باعث رفتن لیونل مسی از پایتخت کاتالونیا شد، حالا هم مانع بازگشت او به اسپانیاست. جرارد رومرو می‌گوید سازمان لالیگا در جلسه‌ای با بارسلونا به دنبال رفع ابهامات درباره درآمد ۴۰ میلیون دلاری بلوگراناست و مسئولان باشگاه از مسی خواسته‌اند تصمیم‌گیری در مورد آینده را فعلاً به تعویق بیندازد. هواداران بارسا با هشتگ AguantaLeo به معنی «مسی؛ صبر کن.» از کاپیتان سابق باشگاه خواسته‌اند برای انتخاب مقصد خود در نقل و انتقالات تابستانی عجله نکند. مسی بارها گفته علاقه اول و آخرش بازگشت به بارسلوناست اما مشکلات مالی و قانونی آبی اناری‌ها مانع از این انتقال می‌شود. طبق قوانین بازی جوانمردانه مالی در فوتبال اسپانیا، بارسا قبل از امضای قراردادهای خرید باید ۱۵۰ میلیون یورو به پس‌انداز و درآمد فوتبالی خود اضافه کند. 
حالا نشریه فرانسوی اکیپ خبر داده که بارسلونا با همکاری اینتر میامی، دیگر باشگاه خواهان لیونل مسی، به دنبال اجرای یک ترفند جدید برای جذب فوق‌ستاره آرژانتینی است. طبق گزارش این رسانه، قصد مسئولان بارسا این است که مسی با باشگاه آمریکایی قرارداد امضا کند و سپس با قرارداد جدیدی به مدت ۶ تا ۱۸ ماه به صورت قرضی به بارسلونا بیاید! به این ترتیب بارسا محدودیت‌های مالی و قانونی مربوط به قراردادهای سنگین را به نوعی دور می‌زند. 
فرش قرمز بارسا 
ژاوی به خوان لاپورتا اطلاع داده مشتاق حضور لیونل مسی در ترکیب بارساست. او می‌گوید دائماً با مسی در ارتباط است و در مورد انتقال احتمالی او به جمع آبی اناری‌ها، با مسی گفت‌وگو می‌کند: «من تنها از نظر فوتبالی مسئولیت دارم و از این نظر هیچ شکی وجود ندارد که بازگشت او می‌تواند در فصل آینده به ما کمک کند.» سرمربی بارسا در مصاحبه با دیاریو اسپورت گفته: «من با رئیس به وضوح در این باره صحبت کردم و هیچ شکی درباره آن ندارم. او همچنان کسی است که تفاوت‌ها را رقم می‌زند. مسی هنوز جاه‌طلب و گرسنه است. لئو برنده است و رهبر. ما تیمی به استعداد سال ۲۰۱۰ نداریم اما مسی با خود استعداد و توانایی می‌آورد. او توان شلیک ضربات آزاد، ارائه پاس‌های آخر و به ثمر رساندن گل‌ها را دارد. ستاره آرژانتینی در یک سوم دفاعی حریفان یک بازیکن دیگر است.» ژاوی ارناندس البته می‌داند مسی برای پیوستن به بارسلونا ممکن است تردیدهایی داشته‌باشد: «چون این یک پروژه جدید است و بازیکنان مهمی که او رابطه خوبی با آن ها داشت در حال خروج از باشگاه هستند. البته مطمئن نیستم. در ذهن او حضور ندارم!» ماسکرانو چند هفته پیش، درباره رفتارهای هواداران پاری‌سن ژرمن گفته‌ بود مسئولان هر باشگاهی حاضرند هر هزینه‌ای را پرداخت کند تا لیونل مسی ۵ دقیقه برایشان بازی کند! ژاوی می‌گوید: «در ارتباطاتی که با او داشته‌ام، همه‌چیز را واضح گفته‌ام. اینجا همه درها برای مسی باز است و همه‌ چیز به تصمیم شخصی او بستگی دارد. در حضور مسی ایده و طرح بازی ما تغییر نمی‌کند. او می‌تواند در جایگاه‌های متفاوتی بازی کند؛ ۹ کاذب، بال یا هافبک. لیونل شاید بخشی از توانایی خارق‌العاده خود را از دست داده باشد اما در جام جهانی یک مسی شگفت‌انگیز دیدیم. من همچنان فکر می‌کنم لئو در سطح اول فوتبال اروپا سال‌های بیشتری پیش رو خواهد داشت.»


برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری