football360 logo

پایان دوران سلطنت کریم در مادرید؛ سلطان رکوردها

14 خرداد 1402 ساعت 23:2834 نظر
کریم بنزما با کوله‌باری از رکوردها از فوتبال اروپا می‌رود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، کریم بنزما  پس از 14 سال درخشش در سانتیاگو برنابئو تابستان امسال چمدان‌های خود را برای مقصدی به جز اروپا بست و برای همیشه پایتخت اسپانیا را ترک کرد.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که او در رئال مادرید رکوردهای زیادی را زیر پا گذاشت و در خاطرات علاقه مندان فوتبال نقش بسزایی داشت.او قصد دارد به الاتحاد قهرمان عربستان ملحق شود تا فصل بعد با کریستیانو رونالدو و شاید لئو مسی مقابله کند.

بهترین فرانسوی تاریخ

کریم بنزما با 455 گل در تمامی رقابت‌ها در دوران حرفه‌ای خود، تبدیل به بهترین گلزن فرانسوی تاریخ فوتبال باشگاهی شد. او برای رسیدن به این جایگاه از تیری آنری، بازیکن سابق آرسنال، بارسلونا و یوونتوس گذر کرد.

بهترین فرانسوی بهترین تیم تاریخ!

بنزما با پیراهن سفید رئال مادرید ۳۵۳ گل به ثمر رساند تا بیشتر از هر بازیکن فرانسوی دیگری برای لوس بلانکوس گلزنی کرده باشد. او در رده‌بندی برترین گلزنان رئال در رتبه دوم قرار دارد و هنوز رکورد ۴۵۰ گله کریستیانو رونالدو فاصله بسیاری زیادی دارد.

بهترین فرانسویِ بهترین تورنمنت جهان

توپ طلای 2022 با به لرزه درآوردن تور دروازه‌های بزرگترین تیم های اروپا به دست آمد. او تعداد گل‌های خود در لیگ قهرمانان اروپا را به 90 رساند و خودش را به بهترین گلزن فرانسوی تاریخ این رقابت ها تبدیل کرد. کریم یک گل تا برابری با لواندوفسکی فاصله دارد اما اینجا هم با مسی و رونالدو فاصله بسیار زیادی دارد. فصل گذشته او تعداد گل‌های خود را به 15 رساند و اولین فرانسوی تاریخ بود که در یک فصل لیگ قهرمانان اروپا بیشتر از 10 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثبت می‌رساند.

پادشاهی یک فرانسوی در اسپانیا

بهترین گلزن فصل گذشته لالیگا با رکورد گلزنی یک فرانسوی در یک فصل (27)، مجموع گل‌های خود را به 237 گل رساند تا جایگاه خود را به عنوان بهترین گلزن فرانسوی در تاریخ اسپانیا تثبیت کرده باشد. 

از خود گذشته‌ترین بازیکن مادرید

کریم بنزما نه تنها گلزنی را بلد است، بلکه از خودگذشتگی از اصلی‌ترین خصلت‌های اوست. از سال 2009، او 165 پاس گل داده تا با این آمار به بهترین پاسور تاریخ مادرید تبدیل شده باشد.

سلطان جام‌ها

او با 25 عنوان قهرمانی همراه با مارسلوی برزیلی بیشترین جام را برای کاخ نشین‌های مادریدی به دست آورده تا نقشی غیرقابل انکار در تاریخ این باشگاه داشته باشد.

وقتی کریم از خاک اسپانیا گذر می‌کند

کریم بنزما به لطف دوران حضورش در رئال مادرید، عناوین زیادی کسب کرده و این موضوع برای تبدیل شدن به موفق‌ترین بازیکن فرانسوی تاریخ کافی است. او با قهرمانی در لیگ یک فرانسه با لیون و قهرمانی لیگ ملت‌ها با فرانسه در مجموع 32 جام به دست آورده است. کریم همچنین با 5 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا موفق‌ترین فرانسوی در اروپا است.

مرد تکراریِ سانتیاگو برنابئو

گذر بنزما از عدد 20 گل در هر فصل برای هواداران رئال مادرید تبدیل به یک عادت شده بود. او از زمان ورودش تا سال ۲۰۲۳ در هر فصل حداقل ۲۰ گل به ثمر رساند. البته جدایی کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۸ بی‌تاثیر نبود.

هت‌‌تریک کردن زودتر از قهرمانی لیورپول

شاید لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس 30 سال صبر کند اما بنزما در آوریل گذشته توانست تنها در 7 دقیقه 3 گل به ثمر برساند تا با با ثبت یک هت‌‌‌تریک هفت دقیقه‌ای در تاریخ فوتبال جاودانه شود.

کلاسیک‌ترین مرد ال‌کلاسیکو

اگر چه مسی بهترین بازیکن تاریخ نبرد نمایندگان کاتالونیا و مادرید است اما هیچ کس گل ۲۱ ثانیه‌ای بنزما را فراموش نخواهد کرد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری