football360 logo

گلزنی بنزما در بازی خداحافظی؛ اتلتیکو نایب قهرمانی را پس زد

14 خرداد 1402 ساعت 22:3621 نظر
رئال مادرید فصل را با تساوی خانگی مقابل بیلبائو به پایان برد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، ۵ مسابقه از هفته آخر رقابت‌های لالیگای اسپانیا، ساعتی پیش به صورت همزمان برگزار شد که طی آن رئال مادرید در آخرین مسابقه این فصل طولانی که آخرین حضور کریم بنزما، کاپیتان گلزن و برنده توپ طلای ۲۰۲۲ فوتبال جهان در ترکیب این تیم محسوب می‌شد، با نتیجه مساوی یک بر یک به مقابل میهمانش، بیلبائو متوقف شد.
رئال در ابتدای نیمه دوم با شلیک سانست از حریف سراسر تهاجم عقب افتاد اما کریم بنزما از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. در دیگر دیدار امشب شاگردان دیگو سیمئونه در اتلتیکو مادرید که در آستانه پیروزی با ۲ گل آنخل کوریا بودند با گل دیرهنگام خورخه پاسکوال در دقیقه ۹۲ مسابقه با ویارئال، پیروزی در آخرین مسابقه فصل و نایب قهرمانی لیگ را از دست دادند. شاگردان خورخه آراساته در اوساسونا با ۲ گل پیاپی آنته بودیمیر کروات در دقیقه ۵۲ و ۵۵ به پیروزی مقابل خیرونا دست یافتند. این برتری خانگی باعث شد اوساسونا با ۵۳ امتیاز همچنان در رده هفتم لیگ باقی بمانند و لوس روخیلوس فصل آینده در لیگ کنفرانس اروپا حاضر خواهد بود. 
اتلتیک بیلبائو برای صعود به مرحله مقدماتی لیگ کنفرانس اروپا به کسب نتیجه در برابر رئال مادرید احتیاج داشت و بازی با حملات مداوم این تیم آغاز شد. خطای هند تونی کروس در دقیقه ۱۰ فرصت مسلم گلزنی از روی نقطه پنالتی را نصیب میهمان کرد اما ضربه میکل وسگا راهی به دروازه کورتوا پیدا نکرد. دروازه‌بان بلژیکی بعد از این مهار دیدنی، یوری برچیچه و گورکا گوروزتا را  در هدف قرار دادن دروازه ناکام گذاشت. رئال البته کم کم به بازی مسلط شد اما ضربات رودریگو و وینیسیوس جونیور بی‌ثمر ماند تا نیمه نخست با برابری بدون گل به اتمام برسد. 
نیمه دوم با حملات پرسرعت بیلبائو آغاز شد و کورتوا ضربه هررا را روی ارسال نیکو ویلیامز از سمت چپ دفع کرد، با این حال طلسم دروازه سنگربان سابق چلسی چندان پابرجا نماند و دقیقه ۴۹ اویهان سانست، بیلبائو را پیش انداخت. اشتباه مرگبار سبایوس توپ را به هررا رساند و او هم سانست را صاحب توپ کرد. نخستین ضربه هافبک دفاعی ۲۳ ساله را کورتوا برگرداند اما خود او توپ برگشتی را به سقف دروازه رئال مادرید فرستاد تا بچه‌شیرهای شمال موقتاً به رده هفتم جدول و موقعیت کسب سهمیه اروپایی صعود کنند؛ هرچند ۳ دقیقه بعد اوساسونا در بازی همزمان به گل رسید تا پیروزی موقت بیلبائو در سانتیاگو برنابئو بی‌اثر شود. به هر حال برتری بیلبائو دیری نپایید. ضربه خطرناک ایناکی ویلیامز از داخل محوطه توسط کورتوا بازگردانده شد و تنها چند دقیقه بعد در طرف دیگر زمین رئال مادرید صاحب ضربه پنالتی شد. روی ارسال دوم به داخل محوطه جریمه، یوری صورت میلیتائو را هدف قرار داد تا با زمین افتادن مدافع وسط پیش‌تاخته برزیلی، دیاز د مرا به نقطه پنالتی اشاره کند. طبیعتاً هیچ کس جز بنزما به توپ نزدیک نشد تا مهاجم قدر فرانسوی، دومین گلزن برتر تاریخ رئال مادرید و پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ کهکشانی‌ها پشت توپ بایستد. بنزما توپ را به مرکز دروازه فرستاد تا اونای سیمون که به سمت راست شیرجه رفته بود تماشاگر نوازش تور دروازه‌اش باشد. این پنالتی آمار محشر بنزما را به ۳۵۳ گل با پیراهن رئال مادرید رساند تا دوران ۱۴ ساله حضور او در پایتخت اسپانیا با گل به اتمام برسد. 

در دیگر دیدار امشب، اتلتیکو مادرید که فرصت صعود به رده دوم جدول را داشت با توقف مقابل ویارئال این موقعیت را از دست داد. بازی با گل زودهنگام جکسون برای زیردریایی‌ها آغاز شد اما با گل‌های کوریا، اتلتیکو شکست را با پیروزی عوض کرد؛ پیش از آنکه شلیک غافلگیرکننده پاسکوال در وقت‌های تلف‌شده نیمه دوم، کار را به برابری بکشد. از ۴ مسابقه اخیر این ۲ تیم، ۳ مسابقه با تساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسیده. شاگردان مندیلیبار در سویا چند روز بعد از قهرمانی در لیگ اروپا موفق به پیروزی در آخرین مسابقه لیگ نشدند و با وجود گل دیرهنگام اریک لاملای آرژانتینی، با نتیجه ۲ بر یک مغلوب رئال سوسیداد شدند. شاگردان خاویر آگیره در مایورکا با کسب برتری ۳ بر صفر مقابل رایو وایکانو از رده دوازدهم به رده نهم جدول رسیدند.
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری