football360 logo

چهارمین تجربه ۲ رقمی پرسپولیس؛ مرور طولانی‌ترین روند بردهای سرخ‌پوشان

15 خرداد 1402 ساعت 14:17100 نظر
پرسپولیس برای چهارمین‌بار در طول تاریخش تعداد بردهای متوالی‌اش به عدد ۱۰ رسید.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، ده برد پیاپی پرسپولیس در لیگ و جام‌حذفی برای این تیم قهرمانی در هر ۲ جام و علاوه بر آن فتح سوپرجام را به همراه داشت. ثبت چنین آماری برای پرسپولیس در شرایطی حاصل شد که کمتر هواداری شانسی برای خلق آن متصور بود. از این ۱۰ پیروزی ۷ برد در لیگ برتر بود که با رکورد بیشترین برد متوالی این تیم در یک فصل از لیگ برتر برابر شد. ۳ پیروزی دیگر پرسپولیس هم در جام حذفی به ثبت رسید. پرسپولیس قبل از این ۳ بار به آمار ۱۰ برد پیاپی در تمام رقابت‌های رسمی دست یافته بود و حالا این شانس را دارد که رکورد فعلی خود را در فصل آینده این رکورد را بهتر کند.

۱۶ برد پیاپی و ثبت بهترین آمار تاریخ لیگ

از آخرین‌باری که پرسپولیس موفق به حداقل ۱۰ برد متوالی شد، ۲۵ سال گذشته است. پرسپولیس در سال ۱۳۷۷ با بازگشت علی پروین دوباره اوج گرفت. این تیم در آن سال در لیگ به ۱۴ برد متوالی دست یافت که رکورد بیشترین پیروزی پیاپی یک تیم در تمام ادوار لیگ ایران است. پرسپولیس علاوه بر این در جام‌حذفی بهپاک بهشهر را ۲ بار مغلوب کرد تا بهترین آمار تاریخ این تیم ثبت شود. پرسپولیس در آن فصل مثل این دوره قهرمان لیگ و جام حذفی شد.

۱۲ پیروزی متوالی در مسیر قهرمانی در آسیا و جام باشگاه‌‌های تهران

پرسپولیس در دهه ۶۰ با علی پروین دوران پراقتداری را پشت سرگذاشت. پرسپولیس در سال ۱۳۶۹ در ۳ جام به ۱۲ پیروزی متوالی دست یافت. از این 12 برد، ۷ پیروزی در جام باشگاه های تهران، ۳ برد در جام‌حذفی و ۲ پیروزی در جام حذفی باشگاه‌های آسیا به دست آورد. پرسپولیس طوفانی آن روزها در آن ۱۲ بازی ۴۵ گل زد و میانگین گل زده این تیم در هر بازی نزدیک به ۴ بود. پرسپولیس ۱۳ گل رفت و برگشت به پنجاب پاکستان زد. به دارایی ایلام ۸ گل زد و دروازه عقاب را هم ۷ بار باز کرد. پرسپولیس در آن فصل به بزرگترین افتخار بین‌المللی خود دست یافت و فاتح جام در جام آسیا شد و برای پنجمین‌بار متوالی جام باشگاه‌های تهران را کسب کرد ولی در جام‌حذفی در مرحله نیمه نهایی توسط ملوان حذف شد.

۱۱ برد پیاپی و اولین قهرمانی لیگ

پرسپولیس با آلن راجرز در سال ۱۳۵۰ برای اولین‌بار قهرمانی لیگ را به‌دست آورد. این قهرمانی یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های تاریخ فوتبال ایران است و که پرسپولیس بدون شکست بر بام فوتبال ایران قرار گرفت. پرسپولیس در این فصل ۱۱ برد متوالی کسب کرد و از هفته چهارم تا چهاردهم در تمام بازی‌ها به پیروزی رسید. پرسپولیس در این ۱۱ بازی ۲ بار در دربی برنده شد و یکی از بهترین بردهای این تیم در تاریخ دربی با پیروزی ۴ بر یک اتفاق افتاد. 

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری