football360 logo

شکست بارسلونا در گام آخر؛ سقوط وایادولید در پایان جنگ پرتب‌وتاب بقا

15 خرداد 1402 ساعت 01:508 نظر
سلتا ویگو با پیروزی مقابل بارسا به حماسی‌ترین شکل در لالیگا ماندنی شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، هفته آخر رقابت‌های فصل ۲۳-۲۰۲۲ لالیگای اسپانیا دقایقی پیش با برگزاری ۵ مسابقه به اتمام رسید که طی آن بارسلونای قهرمان با نتیجه ۲ بر یک مقابل سلتاویگو تن به شکست داد.

در حالی که سلتا خطر سقوط به سطح دوم را پیش روی خود می‌دید، بارسلونا نتوانست بر توپ و زمین حاکم شود و شاگردان کارلوس کاروالیال با ۲گل گابریل ویگا به برتری شیرین خانگی دست یافتند. از بین ۶ تیمی که برای بقا در لیگ می‌جنگیدند، سلتاویگو که روی کاغذ دشوارترین مسابقه ممکن را پیش رو داشت، تنها تیمی بود که موفق به پیروزی در هفته آخر شد و فصل را در رده سیزدهم به اتمام رساند. با وجود فراز و فرودهای فراوان، هر ۵ تیم دیگر تن به تساوی دادند تا رئال وایادولید که تا قبل از آغاز هفته آخر در منطقه سقوط قرار داشت با وجود کسب ۴۰ امتیاز به سطح دوم سقوط کند. در دیگر مسابقه امشب، والنسیا با گل دقیقه ۷۱ دیگو لوپس از شکست مقابل بتیس گریخت و در لیگ ماندنی شد اما پایان لیگ در رده شانزدهم به معنی ثبت بدترین رکورد ۳۵ سال اخیر خفاش‌های مستایا در سطح اول فوتبال اسپانیا بود. 

سلتاویگو که در صورت شکست مقابل بارسا با خطر جدی سقوط به سطح دوم‌ روبه رو می‌شد، سراسر مسابقه دلیرانه مقابل قهرمان اسپانیا جنگید. دقیقه ۱۰ به دنبال دفع توپ ناقص مینگسا، فرانک کسیه روی پاس لواندوفسکی بارسا را پیش انداخت اما تصاویر آهسته نشان داد که هافبک ساحل عاجی یک متر آن‌سوتر از خط آفساید قرار داشته و با دخالت VAR حلقه شادی آبی اناری پوشان محو شد. حملات تند و تیز سلتا در نیمه نخست پشت سر هم از دست می‌رفت و ضربه سر کسیه روی ارسال لواندوفسکی از مقابل دروازه خالی بیرون رفت. بازی با نتیجه بدون گل در نیمه نخست رو به اتمام بود که حملات سلتا جان دوباره گرفت. گل رودریگس روی مهار ناقص ترشتگن آفساید اعلام شد اما تنها یک دقیقه بعد، گابریل ویگا، سلتاویگو را پیش انداخت. به دنبال یک توپ‌ربایی در زمین حریف، صفروویچ با یک پاس در عمق مهاجم ۲۱ ساله تیمش را صاحب توپ کرد و او با عبور از مدافعان با یک ضربه دقیق توپ را به گوشه سمت دورتر دروازه ترشتگن غلتاند تا دروازه‌بان آلمانی با وجود کشیده کردن بدن در دفع توپ ناکام بماند. 

جریان حملات شاگردان کارلوس کاروالیال در نیمه دوم ادامه پیدا کرد و آنها در دقیقه ۶۲ با یک گل اتفاقی برتری را  دوبرابر کردند. گابریل ویگا بعد از دریافت توپ از کارلس پرز، قصد ارسال توپ برای صفروویچ را داشت اما توپ اتفاقی به نوک پای او برخورد کرد و به جای رسیدن به مهاجم سوئیسی سلتا با ارتفاع و زاویه مناسب، مستقیماً به سمت دروازه ایناکی پنیا رفت که ۳ دقیقه قبل جانشین ترشتگن شده‌ بود. تلاش‌ دروازه‌بان ۲۴ ساله بی‌حاصل بود و توپ بالاتر از دستان او به داخل تیر عمودی دروازه برخورد کرد و از خط گذشت تا نتیجه ۲ بر صفر شود. این حماسی‌ترین سناریوی ممکن برای بقا در لالیگا بود. تلاش‌های بلوگرانا برای به ثمر رساندن گل ادامه پیدا کرد تا اینکه آنسو فاتی در دقیقه ۷۹ اختلاف را به حداقل رساند. ارسال مواج عثمان دمبله به تیر دورتر دروازه ایوان ویار با ضربه سر فاتی همراه شد تا نتیجه ۲ بر یک شود. با این حال تلاش‌های پایانی آبی اناری‌ها بی‌فایده بود و بارسلونا فصل را با تحمل ششمین شکست به پایان رساند؛ ۳ شکست در ۳۴ مسابقه ابتدایی و ۳ شکست در ۴ مسابقه آخر، بعد از قطعی شدن قهرمانی. 

شاید حساس‌ترین مسابقه امشب جدال نفس‌گیر آلمریا و اسپانیول بود که باعث تغییر چندباره تیم سقوط‌کننده به سطح دوم شد. آندلسی‌ها با یک امتیاز بالاتر از وایادولید آخرین مسابقه فصل را آغاز کرده‌ بودند و با توجه به تساوی بدون گل وایادولید مقابل ختافه، یک امتیاز برای بقا در لیگ کافی بود. شاگردان روبی خیلی زود با ضربه سر البلال توره، مهاجم اهل کشور مالی از اسپانیول پیش افتادند اما آبی و سفیدها ۳ دقیقه بعد با شلیک خاویر پوادو به بازی برگشتند. نیمه اول با نتیجه مساوی به پایان رسید اما در همان ابتدای نیمه دوم گل پیره گابریل، آلمریا را به منطقه سقوط فرستاد. جنوبی‌ها سراسر حمله شدند و ۹ دقیقه بعد با شلیک پای چپ آدرین امباربا، هافبک سابق اسپانیول، بار دیگر کار را به تساوی کشیدند تا وایادولید به منطقه سقوط برسد. خوشحالی هواداران آلمریا ۱۵ دقیقه دوام آورد تا اینکه لوکا کوله‌اوشو، هافبک جوان آمریکایی بار دیگر اسپانیول را پیش انداخت. آلمریا تنها ۳ دقیقه با سقوط فاصله داشت اما دومین گل آدرین امباربا، این بار از روی نقطه پنالتی، ضمن لرزاندن دروازه خوان گارسیا، حکم به بقای آلمریا و سقوط رئال وایادولید به سطح دوم داد. دوران حضور آلبی‌‌ویولتا در لالیگا تنها یک فصل طول کشید.



نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری