football360 logo

چراغ سبز لالیگا و مصاحبه خورخه؛ بارسا در نزدیک‌ترین حالت ممکن نسبت به مسی

15 خرداد 1402 ساعت 19:0350 نظر
لیونل مسی عاشق بازگشت به بارسلونا خواهد بود.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، با چراغ سبز لالیگا به مسئولان بارسا، بازگشت لیونل مسی به کاتالونیا دیگر یک رویای دوردست نیست.

فصل پرفراز و نشیب لیونل مسی در فوتبال فرانسه گرچه به مذاق هواداران پاری‌سن ژرمن خوش نیامد اما قهرمانی لیگ و قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ در تعطیلات نیم‌فصل، لیونل مسی را در بهترین حالت ممکن به سال‌های آخرش در فوتبال حرفه‌ای نزدیک کرد. قرارداد فوق ستاره با پاریس به اتمام رسیده و او گزینه‌های فراوان و پیشنهادهای پر زرق‌وبرقی از خاورمیانه و آمریکا را روی میز می‌بیند. 

گرچه پیشنهاد وسوسه‌انگیز الهلال، می‌تواند لیونل مسی را به پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ تبدیل کند و سعودی‌ها از هیچ اقدامی برای ساخت سه‌قطبی رونالدو - مسی - بنزما در شبه جزیره عربی کوتاهی نمی‌کنند، کاپیتان تیم ملی آرژانتین از علاقه قلبی و همیشگی خود به بازگشت به بارسلونا سخن گفته و ژاوی هم هفته گذشته اعلام کرد همه درها برای بازگشت پرافتخارترین فوتبالیست جهان باز است. مشکل اصلی دغدغه‌های اقتصادی بارسا و موضوع مقررات جدید قانون جوانمردانه مالی است؛ همان مشکلاتی که مقطع اول حضور مسی در نوکمپ را پایان داد. فوق ستاره آرژانتینی طبق مقررات مالی لالیگا نمی‌توانست با مبلغی کمتر از ۵۰ درصد قرارداد پیشین خود با باشگاه تمدید کند و دریافت این مبلغ از محدوده قانونی هزینه‌های بارسا فراتر بود. مسئولان وقت بارسا از عدم همکاری سران فوتبال اسپانیا در خصوص عقد قرارداد حرف می‌زدند اما این بار به نظر  می‌رسد توافق لازم بین باشگاه و سازمان لیگ اسپانیا اتفاق افتاده و پیشنهادهای آبی اناری‌ها برای گذر از محدودیت‌های قوانین جوانمردانه مالی مورد پذیرش مسئولان بالادستی لالیگا قرار گرفته. 

پدر اسطوره فوتبال آرژانتین، خورخه مسی در مصاحبه با رسانه «جیجانتس» گفته: «مسی عاشق بازگشت به بارسلون خواهد بود.» این صحبت بعد از انتشار خبر توافق بارسا و لالیگا منتشر شد؛ در حالی که روز دوشنبه گفت‌وگوهای مثبتی بین خورخه مسی و خوان لاپورتا به انجام رسیده. این گفت‌وگوها البته در مورد راهکارهای خلاقانه برای گذر از محدودیت‌های قانونی بوده و هنوز پیشنهاد رسمی از جانب باشگاه به مسی ارائه نشده. هنوز مشخص نیست  کفه ترازو به سمت کدام یک از گزینه‌های پیش روی لیونل مسی سنگینی خواهد کرد. مسلم است  پیشنهاد بارسا به قراردادهای پیشنهادی الهلال نزدیک نخواهد شد و احتمالاً اینتر میامی هم قرارداد گران‌تری را به قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ پیشنهاد خواهد کرد. هفته گذشته اکیپ گزارش کرد ممکن است بارسا برای کنار آمدن با قانون «یک به یک» یوفا و موضوع برابری هزینه‌ها و دخل، وارد قراردادی ۳ طرفه با مسی و اینتر میامی شود و سپس مسی را با قراردادی ۱۸ ماهه به صورت قرضی به کاتالونیا بیاورد. 

تلاش بارسایی‌ها برای کاهش هزینه‌ها با خروج جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس ادامه پیدا می‌کند. نشریه رلوو گزارش داده که بارسلونا، در دپارتمان بسکتبال خود هم صرفه‌جویی‌های زیادی انجام داده که می‌تواند چیزی حدود ۴۰ میلیون یورو به منابع باشگاه در پنجره تابستانی اضافه کند؛ مبلغی که می‌تواند علاوه بر فراهم کردن مبالغ لازم برای قراردادهای گاوی و رونالد آرائوخو که پیش از این قطعی شده، برای فرود آوردن هواپیمای حامل اینیگو مارتینس، مدافع فعلی اتلتیک بیلبائو در بارسلون هم کافی باشد. جرارد رومرو گفته برای عقد  قرارداد با کاپیتان آلبی سلسته و پیشنهاد به گندوگان، بارسا باید ۳ بازیکن از جمله ۲ بازیکن اصلی را بفروشد. رسانه‌ها می‌گویند برای امضای قرارداد با مسی ممکن است مسئولان بارسا در تابستان آینده ناچار به خداحافظی با بازیکنانی همچون آنسو فاتی، الزلزولی و رافینیا شوند. هرچند رضایت لالیگا از برنامه‌های جدید بارسا در کشاندن برنده ۷ توپ طلای فوتبال جهان به خاستگاه فوتبالی‌اش در کاتالونیا کلیدی خواهد بود. 

روشن است که تصمیم گیرنده نهایی خود مسی است. او باید بین باقی‌ ماندن در سطح اول فوتبال اروپا و بازی در لیگ قهرمانان، و خروج از قاره سبز و کسب درآمد بیشتر در ازای زحمت و تعهد کمتر تصمیم‌گیری کند. ژاوی ارناندس، هم‌تیمی سابق مسی و سرمربی فعلی بارسا گفته: «این به خود او بستگی دارد. اگر بخواهد به بارسا بیاید، ما هرکاری که برای آمدن او نیاز باشد انجام می‌دهیم. من فکر می‌کنم شرایط از نظر قانونی مساعد است. از نظر فوتبالی فکر می‌کنم حتی در این سن هم می‌تواند خیلی به ما کمک کند. مسی سطح توانایی تیم در گل زدن، گل ساختن، ضربات آزاد و... را بالا می‌برد. البته ۹۹ درصد ماجرا به عهده خود اوست.» 



نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری