football360 logo

پیرمرد برزیلی در مسیر خروج از فوتبال ایران؛ پایان روزهای سیاه‌وسفیدِ شیمبا؟

01 تیر 1402 ساعت 10:0015 نظر
به نظر می‌آید که لوسیانو پریرا به نقطه پایان حضورش در فوتبال ایران رسیده است.

به گزارش فوتبال 360، بازیکنان خارجی پرشماری در فصول اخیر پا به فوتبال ایران گذاشتند که عمر حضور برخی از آن‌ها حتی به نیم‌فصل هم نرسید و جدایی زودهنگامی داشتند اما در این میان، برخی بازیکنان خارجی وفاداری خود را نشان داده و سعی کردند تا حضوری فعال در فوتبال ایران داشته باشند. سرشناس‌ترین و البته وفادارترین خارجی فوتبال ایران، لوسیانو پریرا ملقب به شیمبا است؛ ستاره سابق سپاهان و فولاد خوزستان که رکوردی استثنایی را به نام خود به‌ثبت رسانده و در 11 فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران حضور داشته است!

پریرا در فصل اخیر و در شرایطی که تصور می‌شد بعد از جدایی از تیم فولاد خوزستان، فوتبال ایران را ترک کند، تصمیم جالب‌توجهی گرفت و با توجه به علاقه محمد ربیعی به جذب او، به پیشنهاد مس رفسنجان پاسخ مثبت داد تا در 39 سالگی به ماجراجویی‌هایش در فوتبال ایران ادامه بدهد. بررسی کارنامه لوسیانو پریرا نشان می‌دهد که او در طول 11 فصل حضورش در فوتبال ایران، حضور در 5 تیم را تجربه کرده و بخش مهمی از روزگار فوتبالی پریرا در ایران در تیم فولاد خوزستان بوده است.

بهترین گلزن خارجی لیگ

لوسیانو پریرا در طول 11 فصل حضورش در فوتبال ایران توانست به رکوردهای پرشماری دست پیدا کند. یکی از رکوردهای ویژه‌ای که نصیب این مهاجم کهنه‌کار برزیلی شده، عنوان برترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران است. پریرا توانسته بالاتر از چهره‌هایی مانند لوسیانو ادینیو، عماد محمدرضا و ابراهیم توره خود را در قامت بهترین گلزن خارجی لیگ برتر مطرح کند و جالب آنکه در فهرست بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر هم نام مهاجم برزیلی در جایگاه چهارم قرار دارد!

پریرا با توجه به شرایط سنی‌اش ناکام در ارتقای جایگاه خود در این جدول است و او بعد از رضا عنایتی، مهدی رجب‌زاده و آرش برهانی، چهارمین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. مهاجم برزیلی در طول 11 فصل حضورش در لیگ برتر، سابقه آقای گلی هم دارد و در لیگ هجدهم توانست مشترکاً با کیروش استنلی سوارز به عنوان آقای گلی دست پیدا کند. لوسیانو پریرا در لیگ قهرمانان آسیا هم آمار و ارقام جالب‌توجهی دارد و یکی از رکوردهای ویژه او، عنوان چهارمی در بین برترین گلزنان تیم‌های ایرانی در رقابت‌های آسیایی است.

خداحافظی با لیگ ایران پیش از جشن 40 سالگی؟

مهاجم 39 ساله و اهل کشور برزیل، با توجه به سبقه طولانی حضورش در لیگ برتر، رکوردهای مختلفی را توانسته از آن خود کند. محمد ربیعی امیدوار بود با توجه به کارنامه موفق لوسیانو پریرا، این مهاجم برزیلی بتواند گره‌گشای کار مس رفسنجان در لیگ بیست‌ودوم باشد اما بعد از آنکه پریرا در لیست مازاد جواد نکونام قرار گرفت و از فولاد خوزستان جدا شد و به مس رفسنجان رفت، ستاره برزیلی ناکام در برآورده کردن انتظارات بود و نتوانست عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

لوسیانو پریرا در فصلی که گذشت مهره مورد اعتماد ربیعی بود و در 25 مسابقه از 30 بازی لیگ برتری برای تیم مس رفسنجان به میدان رفت اما در کارنامه او تنها 2 گل زده به چشم می‌خورد. البته که پریرا بدشانس هم بود و با توجه به حضور گادوین منشا، نتوانست در قامت پنالتی‌زن اول تیم مس رفسنجان فعالیت کند و شانس افزایش گل‌های خود را از دست داد. مهاجم برزیلی البته در زمینه گل‌سازی موفق بود؛ به‌طوری‌که او توانست در فصل اخیر 4 پاس گل به نام خود ثبت کند.

پریرا که امیدوار بود قراردادش را با مس رفسنجان تمدید کرده و جشن تولد 40 سالگی‌اش را هم در فوتبال ایران بگیرد، حالا با توجه به انتخاب قریب‌الوقوع ساکت الهامی به عنوان سرمربی جدید تیم مس، جایی در فهرست نفرات موردنظر الهامی ندارد و همین مسئله باعث شده تا او به دنبال انتخاب تیم جدیدش باشد. با توجه به شرایط سنی لوسیانو پریرا و عملکرد او در فصل گذشته، به نظر می‌رسد که مهاجم برزیلی در بازار تابستانه ایران مشتری نخواهد داشت و احتمالاً بعد از 11 فصل حضور متوالی در لیگ برتر، او با کسب عناوین مختلف از جمله قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام و البته رسیدن به عنوان آقای گلی لیگ برتر و عنوان برترین گلزن خارجی تاریخ این رقابت‌ها به کارش در سطح اول فوتبال ایران پایان خواهد داد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری