football360 logo

نیم‌نگاه فرهاد به ستاره‌های ایرانی؛ در انتظار پاتک بزرگ مجیدی به مدعیان لیگ برتری؟

03 تیر 1402 ساعت 10:0014 نظر
با توجه به ادامه همکاری فرهاد مجیدی با تیم الاتحاد کلبا، گمانه‌زنی‌ها درباره حضور بازیکنان ایرانی در این تیم در حال انجام است.

به گزارش فوتبال 360، فرهاد مجیدی بعد از آنکه فصلی پرنوسان را همراه تیم الاتحاد کلبا گذراند و با وجود پیاده‌سازی سیاست جوان‌گرایی توانست نتایج نسبتاً خوبی را کسب کند و در بین 14 تیم، شاگردان مجیدی با کسب 33 امتیاز در رتبه هشتم جدول کار خود را به پایان بردند، قراردادش را با این تیم اماراتی تمدید کرد. سرمربی سابق استقلال که موفق شد جوان‌ترین تیم فصل گذشته لیگ برتر امارات را بسازد و در اتفاقی جالب‌توجه، 3 بازیکن از جمع شاگردان فرهاد مجیدی هم برای اولین‌بار راهی تیم ملی امارات شدند، در فصل جدید در اندیشه حضور در کورس مدعیان است.

مجیدی در جلساتی که با مدیران باشگاه اماراتی داشته، هدف‌گذاری خود در فصل جدید ادنونک لیگ (لیگ برتر امارات) را حضور در کورس رقابت تیم‌های بالای جدولی عنوان کرده و امیدوار است که بتواند برای اولین‌بار همراه تیم الاتحاد کلبا سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آورد؛ اتفاقی که در تاریخچه باشگاه اماراتی سابقه نداشته و فرهاد مجیدی به دنبال آن است تا بعد از ثبت اولین قهرمانی بدون شکست در تاریخ لیگ برتر ایران همراه با تیم استقلال، چالش تازه‌ای را در عرصه مربیگری تجربه کند.

سرمربی سابق استقلال فصل گذشته بعد از قهرمانی تاریخی آبی‌ها در لیگ برتر از هدایت این تیم کنار کشید و به فوتبال امارات رفت. توأمان با حضور فرهاد مجیدی در لیگ برتر امارات، شایعات زیادی درباره خرید بازیکنان ایرانی از سوی تیم الاتحاد کلبا به گوش می‌رسید اما با وجود طرح شایعات مختلف، انتقال بازیکنان ایرانی به تیم الاتحاد کلبا صورت نگرفت. جالب آنکه صالح مصطفوی که هم در تیم استقلال و هم در تیم الاتحاد کلبا دستیار فرهاد مجیدی بوده، در تازه‌ترین مصاحبه خود عنوان کرده که فرهاد مجیدی امیدوار به جذب امیرحسین حسین‌زاده و شهریار مغانلو بوده اما به هدف خود نرسیده است.

دستیار قلعه‌نویی و مورایس، همکار مجیدی شد!

فرهاد مجیدی بعد از برگزاری چندین جلسه با مدیران باشگاه الاتحاد کلبا، فعالیت خود را برای حضور موفق در فصل جدید آغاز کرده است. کلبایی‌ها در اولین گام براساس خواسته‌های مجیدی به سراغ تقویت خط دفاعی تیم‌شان رفتند و با سالم رشید مدافع سابق تیم الجزیره به توافق رسیدند تا اولین خرید تابستانی الاتحاد کلبا انجام شود. جالب آنکه بعد از انجام این خرید، سرمربی ایرانی الاتحاد کلبا موضوع تقویت کادرفنی تیمش را مطرح است و با توجه به جدایی صالح مصطفوی به دلیل مشکلات خانوادگی، انتخاب یک دستیار جدید را در دستور کار خود قرار داده است.

مجیدی بعد از بررسی گزینه‌های موجود، از مدیران باشگاه اماراتی خواسته تا با میگوئل تکسیرا وارد مذاکره شوند. تکسیرا در سالیان گذشته در تیم سپاهان اصفهان در کنار چهره‌هایی مانند امیر قلعه‌نویی، محرم نویدکیا و ژوزه مورایس سابقه همکاری دارد و در روزهای اخیر، سپاهانی‌ها با انتشار پیامی به صورت رسمی جدایی این مربی پرتغالی را رسانه‌ای کردند تا شرایط برای حضور او در تیم الاتحاد کلبا فراهم باشد. میگوئل تکسیرا در حال انجام مذاکرات نهایی با مدیران باشگاه الاتحاد کلبا است تا در فصل جدید در نقش دستیار فرهاد مجیدی در فوتبال امارات کارش را پیش ببرد؛ آن‌هم در شرایطی که قرارداد گابریله پین هم به عنوان دستیار اول مجیدی در تیم الاتحاد کلبا تمدید شده است.

5 بازیکن ایرانی، زیر ذره‌بین فرهاد مجیدی

سرمربی الاتحاد کلبا با توجه به برنامه‌ریزی که انجام شده و هدف‌گذاری‌اش در فصل جدید لیگ برتر امارات، به دنبال خریدهای پرسروصدا در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه است. گفته می‌شود که مجیدی قصد دارد حداقل یک سهمیه خارجی تیمش را به بازیکنان ایرانی اختصاص بدهد و در این زمینه در تلاش است تا بتواند با گزینه موردنظر خود به توافق برسد. در خط دفاعی، فرهاد مجیدی به دنبال جذب محمدحسین کنعانی‌زادگان است و در شرایطی که این مدافع مدنظر کادرفنی پرسپولیس هم قرار دارد، مجیدی از مدیران باشگاه اماراتی خواسته تا شرایط کنعانی‌زادگان را برای حضور در تیم الاتحاد کلبا بررسی کنند.

فرهاد مجیدی با توجه به کم‌تجربگی خط هافبک تیمش، به دنبال آن است تا بتواند مهره‌های ایرانی موفق را در تیم خود استخدام کند. مجیدی با توجه به توانایی‌های امیرحسین حسین‌زاده و مهدی قایدی، این دو وینگر استقلالی را زیر ذره‌بین خود دارد و از مسئولان باشگاه الاتحاد کلبا خواسته تا مذاکرات را با آن‌ها انجام بدهند و گفته می‌شود که احتمالاً از میان حسین‌زاده و قایدی یک بازیکن در فصل آینده در جمع شاگردان فرهاد مجیدی خواهد بود. یکی دیگر از بازیکنانی هم که شایعه حضورش در الاتحاد کلبا مطرح شده، علی قلی‌زاده است که در ماه‌های گذشته به دلیل مصدومیت دور از میادین بوده اما گفته می‌شود با توجه به سبک بازی‌اش، مجیدی تمایل زیادی به جذب او دارد.

مجیدی با توجه به شرایط خط حمله الاتحاد کلبا و ثبت 32 گل در 26 مسابقه در فصل گذشته، به دنبال استخدام یک مهاجم تمام‌کننده است. سرمربی سابق استقلال در حال بررسی گزینه‌های موجود در بازار نقل‌وانتقالات است و به مانند فصل گذشته، فرهاد مجیدی تمایل ویژه‌ای به جذب شهریار مغانلو دارد. مجیدی با وجود آنکه مغانلو تحت قرارداد باشگاه سپاهان است، امید دارد که مدیران باشگاه اماراتی بتوانند با پرداخت هزینه رضایت‌نامه او، این مهاجم بلندقامت را برای حضور در الاتحاد کلبا مجاب کنند. با توجه به شرایط مالی باشگاه الاتحاد کلبا، این احتمال وجود دارد که آقای گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران که در روزهای گذشته شایعاتی درباره جدایی‌اش از سپاهان مطرح شده بود، لژیونر شده و در فصل جدید در جمع شاگردان فرهاد مجیدی کارش را پیش ببرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری