football360 logo

ساعات حیاتی برای یامگا و استقلال؛ 8 میلیارد سرنوشت‌ساز

۲۶ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۰37 نظر
باشگاه استقلال 4 روز دیگر فرصت دارد تا مطالبات ستاره فرانسوی خود را پرداخت کند.

به گزارش فوتبال 360، کوین یامگا یکی از موثرترین بازیکنان خارجی فوتبال ایران در یک دهه گذشته محسوب می‌شود. ستاره فرانسوی که با پافشاری فرهاد مجیدی از تیم وایله دانمارک به استقلال پیوست، نقش پررنگی در موفقیت آبی‌ها در دو فصل گذشته داشته و مزیت مهم یامگا، توانایی او در بازی در پست‌های دفاع راست و وینگر راست است که این توانایی باعث شد تا او در دو فصل اخیر، در دو پست متفاوت در ترکیب آبی‌ها به کار گرفته شود. دیگر مهارت ویژه ستاره فرانسوی، گلزنی از روی نقطه پنالتی است.

یامگا که با استقلال قهرمانی در لیگ برتر و سوپرجام را تجربه کرده، در فصل اول حضورش در استقلال توانست 10 گل برای آبی‌پوشان پایتخت به‌ثمر برساند و 3 پاس گل هم در کارنامه او به چشم می‌خورد. در فصل اخیر هم عملکرد ستاره فرانسوی چشمگیر بود و او توانست 9 بار برای استقلال گلزنی کند و 3 بار هم در نقش گل‌ساز درخشید تا هم به سرعت در مسیر رسیدن به عنوان برترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه استقلال حرکت کند و هم اینکه محبوبیتی ویژه بین هواداران به‌دست آورد.

قرارداد معقول ستاره فرانسوی با آبی‌ها

خبرگزاری ایسنا که در روزهای گذشته قرارداد ریکاردو سا پینتو و شیخ دیاباته را منتشر کرده بود، حالا امروز به سراغ قرارداد کوین یامگا رفته است. ستاره‌ای که از اولین روز تمرینات استقلال برای حضور در فصل جدید، در جمع آبی‌پوشان پایتخت حاضر شده و گفته می‌شود جواد نکونام قصد دارد تا از این ستاره کلیدی به مانند دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال در پست وینگر راست استفاده کند. با توجه به سومین فصل پیاپی حضور یامگا در استقلال، او این فرصت را دارد تا بتواند شمار بازی‌هایش را به سوی 3 رقمی شدن نزدیک کند.

یامگا طبق افشاگری انجام شده از سوی خبرگزاری ایسنا، در فصل اول حضورش در استقلال با فعال‌شدن آپشن‌های قراردادش، 375 هزار یورو دریافتی داشته است. آپشن‌هایی که در سال اول برای یامگا فعال شده، 20 هزار یورو بابت قهرمانی در لیگ برتر، 3200 یورو بابت پیروزی در بازی‌های لیگ برتر، 26 هزار یورو بابت رضایت مدیرعامل و 26 هزار یورو بابت رضایت سرمربی بوده است. جالب آنکه با وجود به‌ثمر رساندن 19 گل، هیچ آپشن گلزنی برای یامگا در قرارداد او به چشم نمی‌خورد!

ستاره فرانسوی در فصل گذشته هم با قراردادی 360 هزار یورویی در استقلال ماندگار شد. البته که با فعال شدن آپشن‌های قرارداد او، مبلغ درخواستی یامگا به 427 هزار یورو رسید که 3000 یورو بابت پیروزی‌های لیگ برتر و 64 هزار یورو با فرض موافقت مدیرعامل و سرمربی تیم به این بازیکن پرداخت می‌شود. البته که در این میان گفته می‌شود باشگاه استقلال با یامگا تسویه‌حساب فصل اخیر را انجام نداده و همین مسئله باعث شده تا ستاره فرانسوی به باشگاه نوتیس (اخطار) بدهد.

بدهی 160 هزار یورویی که باید 4 روزه پرداخت شود

کوین یامگا در دوره حضور حجت کریمی در نقش سرپرست مدیرعاملی استقلال، اخطار خود را به باشگاه ارسال کرد و به استقلالی‌ها در زمینه پرداخت 160 هزار یورو مطالباتش اخطار داد. با گذشت 11 روز از اخطار یامگا، هنوز مدیران باشگاه استقلال در زمینه پرداخت مطالبات او موفق نبوده‌اند اما گفته می‌شود که با رایزنی‌های انجام شده از سوی علی خطیر، قرار است مبلغ درخواستی ستاره فرانسوی به‌زودی به حساب او واریز شود تا خطر فسخ قرارداد از بین برود.

یامگا در طول 2 فصل اخیر در چند نوبت به استقلالی‌ها اخطار داد اما با این‌حال خود را مهره‌ای وفادار نشان داده و همواره در موعد مقرر در تمرینات استقلال حضور پیدا کرده است. به نظر می‌رسد به مانند دفعات قبلی، بازهم یامگا به کار خود در استقلال ادامه خواهد داد و با پرداخت مطالبات او طی روزهای آینده، دغدغه کادرفنی و البته هواداران استقلال از بین خواهد رفت.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری