football360 logo

امید ایران 4-0 امید افغانستان؛ جشنواره گل در روز گلزنی کاپیتان صیادمنش

18 شهریور 1402 ساعت 17:2521 نظر
شاگردان رضا عنایتی در دومین بازی خود در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا 2024 موفق شدند از سد تیم امید افغانستان بگذرند.

به گزارش فوتبال 360، تیم امید ایران در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا 2024 حضور پیدا کرده و با توجه به قوانین کسب سهمیه حضور در المپیک 2024 پاریس، تیم‌های آسیایی باید بتوانند خود را به جمع 4 تیم برتر جام ملت‌های آسیا برسانند و در این مسیر، راه پرپیچ‌وخمی در انتظار شاگردان رضا عنایتی است. امیدهای ایران در گام نخست مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا 2024، توانستند با 3 گل تیم امید هنگ‌کنگ را از پیش بردارند و حالا امروز (شنبه) در دومین گام به مصاف تیم امید افغانستان رفتند.

ترکیب تیم امید ایران

محمدرضا خالدآبادی، دانیال ایری، حسین گودرزی (از دقیقه 76: محمدامین حزباوی)، سامان تورانیان (از دقیقه 57: آریا یوسفی)، علی پوردارا، محمدرضا بردبار، محمد قربانی (از دقیقه 62: محمدمهدی احمدی)، محمدجواد حسین‌نژاد، امیر جعفری (از دقیقه 62: علیرضا باویه)، مهدی هاشم‌نژاد (از دقیقه 76: محمدطاها طباطبایی) و اللهیار صیادمنش

سرمربی: رضا عنایتی


رضا عنایتی در روزی‌که بازهم آریا برزگر را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت، تصمیم گرفت تا تصمیم به 3 تغییر مهم در ترکیب تیمش گرفت و محمدامین حزباوی، آریا یوسفی و یاسین سلمانی را نیمکت‌نشین کرد و به جای آن‌ها، دانیال ایری، اللهیار صیادمنش و علی پوردارا را در ترکیب اولیه قرار داد. با توجه به تک‌اخطاره بودن حزباوی و سلمانی، سرمربی تیم امید ایران تصمیم گرفت تا ریسک نکند و به این دو بازیکن برای دیدار حساس مقابل ازبکستان استراحت داد.

شاگردان عنایتی از همان دقیقه اول به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که اللهیار صیادمنش که امروز در غیاب حزباوی و سلمانی بازوبند کاپیتانی تیم امید ایران را بر بازو داشت، در همان دقیقه نخست موفق به گلزنی شد اما داور مسابقه گل او را آفساید اعلام کرد. نمایش تهاجمی امیدهای ایران باعث شد تا در دقیقه 29 روی کرنر ارسالی از سمت چپ روی دروازه افغانستان، محمد قربانی روی پاس دانیال ایری موفق به گلزنی شود. پیش از آنکه نیمه نخست به پایان برسد، شاگردان رضا عنایتی خیال خود را از کسب پیروزی آسوده کردند و با ارسال دقیق محمدجواد حسین‌نژاد روی یک ضربه ایستگاهی به‌دست آمده، حسین گودرزی در دقیقه 38 اختلاف را به 2 گل رساند تا نیمه اول با برتری 2 گله امیدهای ایرانی خاتمه یابد.


اللهیار صیادمنش که در مسابقه امروز بی‌تاب گلزنی بود و قصد داشت تا در شرایطی مشابه محمد قربانی او هم به دومین گلش در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آسیا 2024 دست پیدا کند، سرانجام به خواسته خود رسید و در دقیقه 58 روی پاس آریا یوسفی موفق به گلزنی شد. شاگردان رضا عنایتی با وجود برتری 3 گله، مالک توپ‌ومیدان بودند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند به گل‌های بیشتر دست پیدا کنند که محمدجواد حسین‌نژاد درخشش خود در مسابقه امروز را تکمیل کند و بعد از گل‌سازی، در دقیقه 74 با شوتی فوق‌العاده دروازه افغانستان را فرو ریخت تا بردی 4 گله نصیب شاگردان رضا عنایتی شود.

افغانستانی‌ها در مسابقه امروز چشم به ضدحملات دوخته بودند اما تلاش‌شان برای باز کردن دروازه ایران بی‌ثمر بود و جدی‌ترین موقعیت آن‌ها هم در دقیقه 80 تیرک دروازه ایران برخورد کرد تا آن‌ها برخلاف بازی نخست که موفق شدند دروازه ازبکستان را باز کنند، امروز در گلزنی ناکام باشند و حذف‌شان از مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا 2024 قطعی شود. شاگردان عنایتی هم با برد امروز، 6 امتیازی شدند و با یک بازی بیشتر نسبت به ازبکستان در صدر جدول گروه پنجم رقابت‌ها قرار گرفتند.


ازبک‌ها در صورت کسب پیروزی مقابل هنگ‌کنگ با هر نتیجه‌ای می‌توانند به دلیل تفاضل گل بهتر به صدر جدول گروه پنجم بازگردند و این مسئله بدان معناست که شاگردان رضا عنایتی برای صدرنشینی در گروه و صعود بدون اما و اگر به جام ملت‌های آسیا راهی جز کسب پیروزی در دیدار پایانی مرحله گروهی ندارند. امیدهای ایران سه‌شنبه بیست‌ویکم شهریورماه باید به مصاف تیم امید ازبکستان بروند که در صورت کسب 3 امتیاز، مستقیماً راهی جام ملت‌های آسیا 2024 خواهند شد و در صورت تساوی و یا قبول شکست، باید چشم‌انتظار نتایج سایر گروه‌ها باشند.

جام ملت‌های زیر 23 آسیا در سال 2024 در شرایطی به میزبانی کشور قطر قرار است برگزار شود که به جز تیم امید قطر، 11 تیم سرگروه در مرحله انتخابی به همراه 4 تیم برتر دوم جواز حضور در این رقابت‌ها را به‌دست خواهند آورد که فعلاً صعود هیچ‌کدام از تیم‌ها به این رقابت‌ها مسجل نشده و به نظر می‌رسد که تا روز پایانی، رقابت بر سر رسیدن به سهمیه حضور در جام ملت‌های زیر 23 آسیا ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری