football360 logo
360-club
360-club-icon

نیروی هوایی عراق 2-2 سپاهان ایران؛ توقف غیرمنتظره طلایی‌پوشان در عراق

27 شهریور 1402 ساعت 21:25111 نظر
سپاهان ایران با نتیجه 2-2 در دیداری پرافت‌وخیز مقابل نیروی هوایی عراق در هفته نخست فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا متوقف شد.

به گزارش فوتبال 360، لیگ قهرمانان آسیا در هفته نخست با پیروزی تیم نساجی ایران مقابل بمبئی‌سیتی هند آغاز شد و در شرایطی‌که از صبح امروز (دوشنبه) اخبار فوتبال در ایران تحت‌تاثیر حضور کاروان تیم النصر عربستان و کریستیانو رونالدو است، نوبت به برگزاری مسابقه دومین نماینده ایران در فصل جدید رقابت‌های آسیایی رسید و تیم سپاهان ایران که در گروه سوم حضور دارد، امشب در دیداری بیرون از خانه به مصاف حریف عراقی خود رفت و مقابل نیروی‌هوایی قرار گرفت.

طلایی‌پوشان با کسب 4 پیروزی پیاپی در لیگ برتر پا به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گذاشتند؛ البته که کسر 4 امتیاز از شاگردان ژوزه مورایس به دلیل عدم رعایت قوانین نقل‌وانتقالاتی باعث شد تا جو اردوی سپاهان ملتهب شود و آن‌ها دور از صدر جدول لیگ برتر مهیای حضور در مسابقات آسیایی شدند. حریف عراقی هم با هدایت ایوب عا‌دیشو بعد از 2 ماه دوری از مسابقات باشگاهی، امشب اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را در مصافی خانگی برابر سپاهان ایران برگزار کرد.

ترکیب نیروی هوایی عراق

محمد حمید، حمود مشعان (از دقیقه 76: محمد قاسم مجید)، رسلان حنون، محمد مادیرا، ابراهیم بایش، همان طارق، فرانکو اوچو، سعید عبدالامیر، احمد السروری (از دقیقه 71: غیث معروفی)، علی جاسم التمیمی و سامسون ادوکو (از دقیقه 71: محمد عبدالرحیم)

سرمربی: ایوب عا‌دیشو

ترکیب سپاهان ایران

پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، محمد کریمی (از دقیقه (3+90): سیاوش یزدانی)، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد (از دقیقه 68: رضا شکاری)، رضا اسدی (از دقیقه (3+90): آریا یوسفی)، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس

ژوزه مورایس با وجود خبرهایی که پیرامون ممنوعیت بازی بازیکنان جدیدالورود سپاهان که در حکم کمیته انضباطی نام‌شان آمده بود وجود داشت، بدون توجه به شایعات تصمیم به استفاده از مهره‌های کلیدی خود گرفت و پیام نیازمند و رضا اسدی را در ترکیب اولیه قرار داد. تغییر مهم ترکیب سپاهان نسبت به دیدارهای قبلی، حضور محمد کریمی به عنوان کاپیتان در ترکیب این تیم بود و رضا شکاری به دلیل آسیب‌دیدگی جزئی برخلاف مسابقات پیشین کارش را از روی نیمکت آغاز کرد.

دو تیم از ساعت 19:30 در ورزشگاه فرانسو حریری شهر اربیل عراق کار خود را با قضاوت ما نینگ داور چینی آغاز کردند. آبی‌پوشان نیروی هوایی در آغاز مسابقه، تیم برتر زمین بودند و با پی‌ریزی حملات سرعتی به دنبال آن بودند تا از سرعت کم خط دفاعی سپاهان بهره ببرند که بعد از خلق چند موقعیت نصفه‌ونیمه، در دقیقه 26 همکاری فرانکو آچو و علی جاسم التمیمی باعث شد تا التمیمی صاحب موقعیت گلزنی شود که شوت او بعد از برخورد به محمد دانشگر تغییر مسیر داد و وارد دروازه سپاهان شد تا حریف عراقی با یک گل از نماینده ایران پیش بیفتد.

سپاهانی‌ها به دنبال جبران گل خورده بودند و خیلی زود توانستند به خواسته خود برسند؛ به‌طوری‌که روی ارسال فرشاد احمدزاده و خروج اشتباه دروازه‌بان نیروی هوایی و تاثیرگذاری مثبت نیلسون جونیور، محمد دانشگر موفق شد اشتباه خود را جبران کند و گل تساوی را وارد دروازه آبی‌پوشان کرد. جالب آنکه برای نخستین‌بار در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در صحنه گل سپاهان از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی برای بررسی شرایط آفساید استفاده شد که (VAR) صحت گل طلایی‌پوشان را تایید کرد.

شاگردان مورایس بعد از رسیدن به گل تساوی در دقایق پایانی نیمه اول مالک توپ‌ومیدان شدند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند اما درخشش دروازه‌بان نیروی هوایی باعث شد تا دروازه این تیم بسته بماند و نیمه نخست با تساوی 1-1 خاتمه یافت. طلایی‌پوشان به نمایش تهاجمی خود در نیمه دوم هم ادامه دادند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که سرانجام سماجت سپاهانی‌ها جواب داد و آن‌ها موفق شدند در دقیقه 67 روی پاس محمد کریمی و حرکت بدون توپ زیبای رضا اسدی توسط محمد قربانی به گل دوم دست پیدا کنند. بعد از ثبت گل سپاهان، آبی‌پوشان عراقی یکپارچه حمله شدند و برای فرار از شکست خانگی به دنبال روزنه‌ای به سوی دروازه سپاهان بودند تا بتوانند به گل دوم دست پیدا کنند.

آبی‌پوشان موقعیت‌های مناسبی را روی دروازه سپاهان ایجاد کردند که اولین موقعیت با اشتباه پیام نیازمند به وجود آمد اما دیاس ناکام در گلزنی بود. در ادامه، درخشش نیازمند به کمک طلایی‌پوشان آمد و سد راه گلزنی شاگردان عادیشو شد اما سرانجام عراقی‌ها به خواسته خود رسیدند و در دقیقه 89، علی جاسم التمیمی درخشش خود در مسابقه امشب را تکمیل کرد و توانست با نفوذ عالی خود گل تساوی را وارد دروازه سپاهان کند تا بازی به تساوی 2-2 کشیده شود. با وجود اعلام 6 دقیقه وقت اضافی، نتیجه بازی تغییری نکرد تا طلایی‌پوشان با تساوی 2-2 کار خود را در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آغاز کنند. در دیگر مسابقه این گروه، الاتحاد عربستان در غیاب کریم بنزما مقابل اولمالیق ازبکستان بردی 3 گله را به‌دست آورد تا صدرنشین گروه سوم شود.

سپاهان ایران بعد از تساوی در گام نخست، حالا باید خود را برای انجام دومین بازی آسیایی‌اش آماده کند. آن‌ها در هفته دوم، روز دوشنبه دهم مهرماه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان در دیداری دشوار میزبان الاتحاد عربستان هستند. شاگردان ژوزه مورایس تا پیش از مسابقه امشب رکورد 100 درصد پیروزی را در فصل جاری رقابت‌های باشگاهی داشتند اما توقف مقابل نیروی هوایی باعث شد تا این رکورد ویژه از بین برود و حالا آن‌ها باید برای عبور از حریف عربستانی خود آماده شوند.

خلاصه بازی نیروی هوایی ۲-۲ سپاهان
نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...