football360 logo
360-club
360-club-icon

پیروزی‌های دشوار ۲ تیم شهر منچستر به روایت آمار/ رکورد صددرصدی پپ

02 مهر 1402 ساعت 10:016 نظر
گواردیولا برای دومین بار فصل را با ۶ پیروزی آغاز کرد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، هفته ششم رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر انگلیس شنبه با برگزاری ۵ مسابقه پی‌گیری شد که در مهم‌ترین بازی منچسترسیتی در خانه مقابل ناتینگام به برتری ۲ بر صفر رسید. گل‌های زودهنگام فودن و هالند نوید یک پیروزی آسان را می‌داد اما اخراج رودری در نخستین دقیقه از نیمه دوم، پپ را با ۴۵ دقیقه پرفشار روبرو کرد. با این حال درخشش ادرسون منجر به حفظ نتیجه شد. منچستر یونایتد با گل زیبای برونو فرناندس از سد برنلی گذشت و اورتون نخستین پیروزی فصل را در خانه برنتفورد کسب کرد. 

عملکرد کم‌نقص فرناندس

هافبک پرتغالی منچستر یونایتد با گلزنی در دیدار دیروز به رکورد حداقل یک گل یا یک پاس گل در مقابل ۲۲ تیم از ۲۴ حریف مقابلش رسید. شفیلد یونایتد (۳ مسابقه) و نوریچ (۲ مسابقه) تنها تیم‌هایی هستند که فرناندس در مقابل آنها روی گلی اثر نگذاشته.

تیم چندملیتی

در ترکیب اولیه منچستر یونایتد در مسابقه دیشب مقابل برنلی بازیکنانی از ۱۰ ملیت مختلف حضور داشتند. اتفاقی که برای نخستین بار در ۱۰ سال گذشته با حضور بازیکنانی از کامرون، پرتغال، ایرلند شمالی، اسپانیا، اسکاتلند، برزیل، تونس، دانمارک و انگلیس رقم خورد. راشفورد تنها بازیکن بومی شیاطین سرخ در این مسابقه بود.

۳۵۰ کلین شیت

منچسترسیتی به ششمین تیم در تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که به رکورد ۳۵۰ کلین شیت در این مسابقه می‌رسد. هنگام ثبت ۳۰ درصد از تمام کلین‌ شیت‌های منچستر سیتی در تاریخ لیگ، ادرسون درون دروازه حضور داشته.

بدون مالکیت

منچستر یونایتد در مسابقه دیشب مقابل برنلی تنها ۳۸.۵ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت. این کمترین مالکیت توپ ۶ سال گذشته شیاطین سرخ در لیگ برتر مقابل حریفی غیر از ۶ تیم برتر بود.

نخستین پاس گل بعد از ۱۰ سال

جانی اوانز با عملکرد جذاب خود پاس منجر به گل برونو فرناندس را به زیبایی ارسال کرد‌. این اولین پاس گل مدافع سالخورده با پیراهن منچستر یونایتد بعد از سال ۲۰۱۳ بود.

برد ارزشمند تافی‌ها

گل‌های تارکوفسکی و کالورت لوین در نیمه دوم به اورتون کمک کرد تا در خانه برنتفورد به برتری ۳ بر یک برسد. از ابتدای فصل گذشته لیگ برتر تنها آرسنال و نیوکاسل موفق به کسب پیروزی لیگ برتری در زمین این تیم شده بودند.

گلزن اقتصادی

از زمان آغاز به کار گواردیولا روی نیمکت منچسترسیتی ۲۰۶ بازیکن با پیراهن این تیم به رکورد حداقل ۱۰ گل زده در لیگ برتر رسیده‌اند. ارلینگ هالند در بین تمام این بازیکن‌ها در زمینه کمترین لمس توپ به ازای هر گل (۲۱.۹)، کمترین لمس توپ به ازای هر شوت (۶.۳) و بالاترین درصد لمس توپ در محوطه جریمه (۲۷.۸ درصد) رتبه اول را در اختیار دارد. 

۶ برد متوالی

منچستر سیتی برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر فصل را با ۶ پیروزی متوالی آغاز کرد. گواردیولا تنها سرمربی تاریخ لیگ است که ۲ بار این آمار را به ثبت رسانده.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...