football360 logo

رویایی‌ترین اردوی ملی برای دوقلوها؛ از گلزنی مهرداد تا مهندسیِ میلاد

27 مهر 1402 ساعت 13:3011 نظر
مهرداد و میلاد محمدی در فیفادی ماه نوامبر عملکرد چشمگیری در لباس تیم ملی فوتبال ایران داشته باشند.

به گزارش فوتبال 360، امیر قلعه‌نویی برای چینش فهرست تیمش برای حضور در تورنمنت اردن در فیفادی ماه نوامبر، چند تصمیم جالب‌توجه گرفت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، بازگشت مهرداد محمدی به فهرست تیم ملی بود؛ آن‌هم در شرایطی‌که در 4 سال گذشته و بعد از پایان کار زودهنگام مارک ویلموتس، هیچ‌گاه دراگان اسکوچیچ و کارلوس کی‌روش با وجود درخشش‌های محمدی در فوتبال قطر، اعتقادی به این وینگر-مهاجم سرعتی نداشتند و همین مسئله باعث شد تا شرایط برای برادران محمدی متفاوت پیش برود.

میلاد محمدی در طول 4 سال گذشته دوران پرفراز و نشیبی را در تیم ملی پشت سر گذاشت و جالب آنکه بعد از انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی، از این تیم دور شد تا اینکه در فیفادی قبلی، قلعه‌نویی به سراغ دعوت از میلاد محمدی رفت و در فیفادی ماه نوامبر، بعد از حدود 4 سال مجدداً برادران محمدی در اردوی تیم ملی حضور پیدا کردند و در کنار یکدیگر به تمرین پرداختند و جالب آنکه فرصت بازی برای تیم ملی ایران را هم به‌دست آوردند.

2 گل ملی فقط در 76 دقیقه!

مهرداد محمدی که هیچ‌گاه تجربه حضور در ترکیب اصلی تیم ملی ایران را به‌دست نیاورده، در دوره اول حضورش در تیم ملی در هنگام سرمربیگری مارک ویلموتس، جمعاً 48 دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد که در مصاف با تیم ملی کامبوج توانست در نقش گلزن بدرخشد. محمدی انگیزه‌های زیادی داشت تا بتواند در تورنمنت اردن به شمار گل‌های ملی خود بیفزاید که او موفق شد با وجود فرصت بازی کمی که در اختیار داشت، به این مهم دست پیدا کند.

ستاره استقلال در مصاف با تیم ملی اردن تنها 23 دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد اما این مدت زمانی برای درخشش مهرداد محمدی کافی بود؛ به‌طوری‌که او در واپسین لحظات بازی توانست در نقش گلزن بدرخشد تا شمار گل‌های ملی‌اش را به عدد 2 برساند و بازگشت شکوهمندانه‌ای به تیم ملی داشته باشد. هر چند که گلزنی برابر اردن باعث نشد تا او برای مصاف با تیم ملی قطر وارد ترکیب اصلی ایران شود و در این مسابقه تنها 5 دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد که ناکام در گلزنی دوباره بود تا جمعاً در کارنامه او، 4 بازی ملی و 76 دقیقه حضور در ترکیب ایران به همراه 2 گل ملی به چشم آید.

میلاد و خیز بلند برای جانشینی کاپیتان

میلاد محمدی در اردوی قبلی تیم ملی ایران از سوی امیر قلعه‌نویی دعوت شد تا بتواند بعد از پایان جام جهانی 2022 بازهم شانس حضور در تیم ملی ایران را به‌دست آورد. او در مصاف با بلغارستان فقط 8 دقیقه فرصت بازی به‌دست آورد اما در مصاف با تیم ملی آنگولا، در ترکیب اصلی بود که توانست در نقش گل‌ساز بدرخشد. محمدی در تورنمنت اردن با 90 دقیقه نیمکت‌نشین برابر تیمِ میزبان کار خود را آغاز کرد اما عملکرد پرنوسان احسان حاج‌صفی برابر تیم ملی اردن باعث شد تا میلاد محمدی برای مصاف با تیم ملی قطر وارد ترکیب اصلی شود که او با عملکردی خیره‌کننده کار خود را پیش برد.

مدافع چپ 30 ساله فوتبال ایران که تا پیش از رویارویی با تیم ملی قطر در مجموع 51 بازی ملی توانسته بود یک گل بزند و 2 گل بسازد، در جدال با شاگردان کارلوس کی‌روش، عملکرد خیره‌کننده را از خود به جای گذاشت و توانست سازنده 2 گل از 4 گل تیم ملی ایران باشد تا آمادگی خود را برای پر کردن جای احسان حاج‌صفی در ترکیب تیم ملی ایران نشان بدهد. نکته جالب‌توجه اینکه از میان 4 پاس گل میلاد محمدی در تیم ملی، 3 پاس گل او در 2 حضور اخیرش در ترکیب این تیم با هدایت امیر قلعه‌نویی بوده و این مسئله می‌تواند زنگ خطر را برای احسان حاج‌صفی در مسیر حضور در ترکیب اصلی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا به صدا در آورد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری