football360 logo

تاریخ‌سازی ستاره فرانسوی استقلال؛ حالا یامگا بهترین است

28 مهر 1402 ساعت 21:0554 نظر
کوین یامگا بهترین گلزن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در شبی که استقلال بازگشت به یادماندنی برای هوادار داشت، گل اول این تیم را کوین یامگا از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند. یامگا در ۲ فصل قبلی حضور خود در استقلال آمار فوق‌العاده‌ای از خود به جای گذاشته بود و در این بازی موفق شد که اولین گل خود در لیگ بیست‌وسوم را وارد دروازه تیم هوادار کند.

عبور یامگا از شیخ

یامگا در اولین فصل حضور در استقلال ۱۰ گل برای این تیم به‌ثمر رسانده بود. این بازیکن فصل قبل هم ۷ گل زد تا مجموع گل‌های کوین یامگا به عدد ۱۷ برسد و در کنار شیخ دیاباته بهترین گلزن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر باشد. گلی که یامگا برابر هوادار به‌ثمر رساند، هجدهمین گل این بازیکن در تاریخ لیگ برتر بود و حالا یامگا بهترین گلزن خارجی این تیم در لیگ برتر است. البته بهترین گلزن خارجی استقلال در تمام رقابت‌ها، همچنان شیخ دیاباته است. دیاباته ۲۷ گل برای استقلال زده این در حالی است که یامگا ۲۰ گل برای این تیم به‌ثمر رسانده و ۷ گل باید برای رسیدن به رکورد شیخ باید بزند.

یامگا در کنار نوازی

کوین یامگا پنالتی‌زن متبحری است و ضربات پنالتی سهم بالایی از آمار گلزنی این بازیکن به خود اختصاص داده است. از ۱۸ گل یامگا ۱۱ گل پنالتی بوده و این بازیکن از ۱۲ پنالتی، ۱۱ پنالتی را تبدیل به گل کرده است. یامگا با این 11 گل در کنار محمد نوازی در رده دوم بهترین گلزنان استقلال روی ضربات پنالتی در تاریخ لیگ برتر قرار گرفته است. امید ابراهیمی با ۱۳ گل بهترین آمار را در گل کردن پنالتی برای استقلال در لیگ برتر دارد و یامگا در ادامه این فرصت را دارد تا این رکورد را هم به خود اختصاص دهد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری