football360 logo

استقلال تهران 1-0 آلومینیوم اراک؛ پرواز به صدر با آرمان در شب جنجالی آزادی

05 آبان 1402 ساعت 20:0387 نظر
در شب گلزنی آرمان رمضانی، استقلال توانست در خانه مقابل آلومینیوم اراک در یک بازی پرماجرا با یک گل به پیروزی برسد.

به گزارش فوتبال 360، هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی تهران با برگزاری یکی از حساس‌ترین تقابل‌های هفته افتتاح شد؛ جایی‌که آبی‌پوشان پایتخت با هدایت جواد نکونام در سودای کسب ششمین برد خود در لیگ بیست‌وسوم بودند و آن‌ها برای رسیدن به این هدف، برابر آلومینیوم اراک صف‌آرایی کردند. اراکی‌ها هم در سودای آن بودند تا بتوانند با شگفتی‌سازی برابر استقلال، اولین برد خود در تاریخ رویارویی‌هایشان با آبی‌ها را جشن بگیرند و هم‌امتیاز با سرخابی‌ها در صدر جدول لیگ بیست‌وسوم شوند.

شاگردان جواد نکونام با کسب 3 برد پیاپی به مسابقه امروز رسیده بودند و آخرین برد آبی‌ها، در جدالی دراماتیک برابر هوادار تهران به‌دست آمده بود. در نقطه مقابل، آلومینیوم بعد از 2 شکست متوالی مقابل مس رفسنجان و تراکتور تبریز، هفته گذشته توانست نساجی مازندران را از پیش بردارد و خود را به جمع 4 تیم برتر بالای جدول بازگرداند و حالا شاگردان مجتبی حسینی در سودای آن بودند تا در مسابقه امروز، پنجمین پیروزی‌شان در لیگ بیست‌وسوم را به‌دست آورند.

ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، آرمین سهرابیان، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، کوین یامگا، ابوالفضل جلالی، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه 73: امید حامدی‌فر)، سعید مهری، آرش رضاوند (از دقیقه 86: جعفر سلمانی)، مهرداد محمدی (از دقیقه 86: ایمان سلیمی) و آرمان رمضانی (از دقیقه 59: گوستاوو بلانکو)

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب آلومینیوم اراک

محمد خلیفه، مهران موسوی، بهروز نوروزی‌فرد، میلاد بدرقه، احسان قهاری (از دقیقه 65: میلاد فخرالدینی)، یونس اکبرپور، امین جهان‌کهن (از دقیقه 65: علیرضا نقی‌زاده)، عارف حاجی‌عیدی، محمدمهدی لطفی (از دقیقه (1+90): رضا جبیره)، مهدی لیموچی و مرتضی تبریزی (از دقیقه (1+90): محمدامین کاظمیان)

سرمربی: مجتبی حسینی

جواد نکونام برخلاف پیش‌بینی‌ها، آرایش بازی تیمش را تغییر نداد و بازهم استقلالی‌ها با ترکیب 3 دفاعه وارد میدان مسابقه شدند اما در مقایسه با دیدار قبلی، ایمان سلیمی جای خود را به آرمین سهرابیان داد و ابوالفضل جلالی هم در مسابقه امروز جانشین جعفر سلمانی شد. همچنین مهدی مهدی‌پور به خط هافبک آبی‌ها اضافه و جانشین زبیر نیک‌نفس شد و خبری از حضور گوستاوو بلانکو در ترکیب اولیه آبی‌ها نبود تا با 3 تغییر نسبت به دیدار با هوادار، ترکیب استقلال برای مصاف با آلومینیوم اراک چینش شود. در نقطه مقابل، مجتبی حسینی به ترکیب برنده دست نزد و با همان 11 بازیکنی که آلومینیوم به مصاف نساجی رفته بود، آن‌ها امروز برابر استقلال صف‌آرایی کردند.

دو تیم از ساعت 18 با قضاوت رضا مهدوی و در حضور بیش از 20 هزار تماشاگر زن و مرد در ورزشگاه آزادی کار خود را آغاز کردند. شاگردان جواد نکونام بازی را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 6، برخورد مشکوکی میان مهرداد محمدی و بهروز نوروزی‌فرد در محوطه جریمه آلومینیوم اراک رخ داد که داور مسابقه اعتقادی به پنالتی نداشت. بعد از این اتفاق، در دقیقه 8 آرمان رمضانی با شوتی سرضرب و تماشایی دروازه اراکی‌ها را هدف قرار داد که شوت او را محمد خلیفه برگشت داد. بعد از موقعیت ایجاد شده توسط رمضانی، رفته‌رفته بازیکنان آلومینیوم از لاک دفاعی خارج شدند و برخوردهای پرشمار بازیکنان دو تیم باعث شد تا موقعیت جدی روی دروازه‌ها ایجاد نشود.

آرمان رمضانی در دقیقه 37 روی ارسال تماشایی سعید مهری، از اشتباه دروازه‌بان آلومینیوم در خروج از دروازه استفاده کرد و با ضربه سر خوب خود گل برتری آبی‌ها را به‌ثمر رساند. بعد از گل، شاگردان جواد نکونام به دنبال مدیریت بازی بودند و در آن‌سوی میدان، تلاش بازیکنان آلومینیوم برای رسیدن به گل تساوی بود که در تهدید دروازه استقلال ناموفق بودند تا نیمه نخست با برتری یک‌گله آبی‌ها خاتمه پیدا کند. شاگردان نکونام نیمه دوم را هم تهاجمی آغاز کردند و به دنبال گل بودند که در اولین موقعیت، ضربه سر آرمان رمضانی جایی در چارچوب دروازه آلومینیوم اراک نداشت.

نکونام در دقیقه 59 از گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی تیمش رونمایی کرد و او را به جای آرمان رمضانی به میدان فرستاد. در دقیقه 61، مهرداد محمدی فرصت فوق‌العاده‌ای برای باز کردن دروازه آلومینیوم اراک داشت اما او در موقعیت دو به تک، تصمیم به از خودگذشتگی گرفت و به دنبال آن بود تا برای بلانکو موقعیت گلزنی ایجاد کند که پاس محمدی، کیفیت لازم را نداشت و فرصت برای آبی‌ها از دست رفت. بعد از این موقعیت، بازی بیشتر در میانه‌های زمین در جریان بود و خطاهای پرشمار از سوی دو تیم باعث شد تا موقعیت‌های گلزنی کمی روی دروازه‌ها ایجاد شود.

محمدحسین مرادمند و مرتضی تبریزی در دقیقه 79 با یکدیگر درگیر شدند که در این صحنه داور مسابقه به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد و همچینن عارف حاجی‌عیدی و حسین حسینی را هم با کارت زرد جریمه کرد. 4 دقیقه بعد از این اخطار، خطای مرادمند روی تبریزی باعث شد تا مهدوی دومین اخطار را به مدافع استقلال نشان بدهد و محمدحسین مرادمند را از زمین مسابقه اخراج کرد. سرمربی استقلال با انجام 2 تعویض به دنبال مدیریت بازی به سود تیمش بود و در نقطه مقابل، اراکی‌ها در تلاش بودند تا از برتری عددی خود بهره ببرند و به گل تساوی دست پیدا کنند.

داور مسابقه با توجه به اتفاقات رخ داده در جریان بازی، 10 دقیقه وقت تلف شده اعلام کرد که در دقیقه (3+90) روی پاس دیدنی بلانکو، فرصت خوبی برای گلزنی آبی‌ها خلق شد اما ضربه امید حامدی‌فر در دهانه دروازه آلومینیوم از سوی مدافع این تیم برگشت داده شد تا توپی برای دومین‌بار در مسابقه امروز از خط دروازه اراکی‌ها عبور نکند. در دقیقه (8+90)، بهترین فرصت گلزنی برای آلومینیوم به‌وجود آمد اما کار تیمی  زیبای شاگردان مجتبی حسینی به گل تبدیل نشد و ضربه رضا جبیره به تیرک دروازه آبی‌ها برخورد کرد تا دروازه استقلال در مسابقه امروز بسته بماند و آبی‌ها با تک گل آرمان رمضانی در مسابقه خانگی امروز برابر آلومینیوم به پیروزی برسند.

استقلال با 3 امتیاز مسابقه امروز در جدول رده‌بندی 18 امتیازی شد و با انجام یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس به صدر جدول لیگ بیست‌وسوم صعود کرد. آلومینیوم اراک هم با تحمل چهارمین شکست فصل، 12 امتیازی باقی ماند و به رتبه پنجم سقوط کرد. شاگردان جواد نکونام در دیدار بعدی خود باید پنجشنبه یازدهم آبان‌ماه در قزوین به مصاف شمس‌آذر بروند و آلومینیوم اراک هم در همان روز میزبان ذوب‌آهن اصفهان خواهد بود.

دومین باخت پیاپی شاگردان خمس در لیگ بیست‌وسوم

استقلال و آلومینیوم اراک در شرایطی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند که همزمان با این مسابقه، در ورزشگاه فولادشهر اصفهان دیدار دو تیم ذوب‌آهن و تراکتور تبریز از ساعت 18 با قضاوت کوپال ناظمی آغاز شد. ذوبی‌ها بعد از شکست خانگی مقابل مس رفسنجان، در سودای آن بودند تا بتوانند از شوک این شکست خارج شوند و نخستین پیروزی‌شان در اصفهان را به‌دست آورند و در نقطه مقابل، تراکتوری‌ها با از دست دادن 3 امتیاز دیدار خانگی مقابل شمس‌آذر قزوین، با انگیزه کسب پنجمین برد فصل و بازگشت به کورس مدعیان قهرمانی، به اصفهان سفر کرده بودند.

شاگردان پاکو خمس مسابقه امروز را تهاجمی‌تر آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل بودند که ضربات نهایی بازیکنان تراکتور از دقت کافی برخوردار نبود؛ به‌طوری‌که دو موقعیت خوب گلزنی به‌دست آمده برای سرخ‌پوشان توسط امیرحسین حسین‌زاده و مهدی عبدی از دست رفت. بعد از فرصت‌سوزی تراکتوری‌ها، شاگردان محمد ربیعی از لاک دفاعی خارج شدند و روی پاس سبحان خاقانی، فردین یوسفی دروازه تراکتور را هدف قرار داد که شوت او در میانه راه بعد از برخورد با عارف آقاسی تغییر مسیر داد و وارد دروازه تراکتور شد تا برخلاف جریان مسابقه، ذوبی‌ها به گل برتری دست پیدا کنند.

تراکتوری‌ها به دنبال خروج از شوک گل دریافتی بودند اما نتوانستند تا پایان نیمه نخست موقعیت جدی‌ای را روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد کنند و سفیدوسبزپوشان اصفهانی هم دو موقعیت خوب دیگر برای گلزنی داشتند که بی‌دقتی شایان مصلح و محمدجواد محمدی باعث شد تا نیمه نخست با گل‌به‌خودی عارف آقاسی به سود ذوب‌آهن اصفهان خاتمه پیدا کند. خمس با انجام 3 تعویض همزمان در آغاز نیمه دوم، امید داشت که شرایط به سود تیمش در نیمه دوم تغییر کند.

تراکتوری‌ها در نیمه دوم، نمایش تهاجمی داشتند و بارها روی دروازه ذوب‌آهن خطرآفرین شدند اما درخشش پارسا جعفری در خط دروازه ذوبی‌ها باعث شد تا حملات شاگردان خمس راه به جایی نبرد و آن‌ها ناکام در باز کردن دروازه حریف اصفهانی خود بودند و نتوانستند پاسخی به گل نیمه نخست سفیدوسبزپوشان اصفهانی بدهند. البته که مهدی هاشم‌نژاد وینگر جوان تراکتور در نیمه دوم یک‌بار موفق به باز کردن دروازه ذوبی‌ها شد اما او در موقعیتی آفساید برای تیمش گلزنی کرد. محمد آقاجان‌پور هم در واپسین لحظات مسابقه فرصت خوب برای گلزنی داشت که ضربه او به تیرک دروازه برخورد کرد و همین مسئله باعث شد تا با نمایش دفاعی موفق ذوبی‌ها در خانه، آن‌ها با یک گل برابر تراکتور تبریز جشن پیروزی بگیرند.

ذوب‌آهن با این پیروزی، 14 امتیازی شد و به رتبه سوم جدول رده‌بندی صعود کرد. برد امروز برابر تراکتور، نخستین پیروزی خانگی ذوبی‌ها در خانه بود. در طرف مقابل، تراکتوری‌ها با پذیرش دومین باخت متوالی، 12 امتیازی باقی ماندند و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به آلومینیوم اراک همچنان در جایگاه چهارم جدول قرار دارند. در هفته نهم لیگ برتر، پنجشنبه یازدهم آبان‌ماه، ذوب‌آهن باید در اراک به مصاف آلومینیوم برود و در همان روز، تراکتور در خانه میزبان نساجی مازندران خواهد بود. در آخرین مسابقه روز نخست هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران، از ساعت 19 دو تیم فولاد خوزستان و شمس‌آذر قزوین به مصاف هم رفته‌اند و ادامه رقابت‌های این هفته، روزهای شنبه‌ویکشنبه به انجام خواهند رسید.


خلاصه بازی استقلال ۱-۰ آلومینیوم

خلاصه بازی ذوب‌آهن ۱-۰ تراکتور

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری