football360 logo

استقلال تهران 2-0 تراکتور تبریز؛ تداوم یکه‌تازی آبی‌ها در شب گلزنی بلانکو

20 آبان 1402 ساعت 18:18143 نظر
آبی‌پوشان پایتخت در شب گلزنی گوستاوو بلانکو موفق شدند بردی 2 گله را مقابل تراکتور تبریز به‌دست آورند.

به گزارش فوتبال 360، دهمین هفته از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به یکی از مسابقات حساس خود رسید؛ جایی‌که استقلال تهران مقابل تراکتور تبریز قرار گرفت. آبی‌پوشان پایتخت برای تثبیت صدرنشینی‌شان در لیگ بیست‌وسوم به دنبال آن بودند تا بتوانند هفتمین پیروزی‌شان در فصل جدید لیگ برتر را جشن بگیرند و در طرف مقابل، تراکتوری‌ها در اندیشه آن بودند تا بتوانند با شکست دادن استقلال در تهران، هم به طلسم ناکامی‌هایشان برابر آبی‌پوشان در پایتخت پایان بدهند و هم اینکه خود را به رتبه دوم جدول برسانند.

ترکیب استقلال تهران

حسین حسینی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند (از دقیقه 40: امید حامدی‌فر)، آرمین سهرابیان، کوین یامگا، ابوالفضل جلالی (از دقیقه 85: جعفر سلمانی)، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور (از دقیقه 78: سعید مهری)، آرش رضاوند، مهرداد محمدی (از دقیقه 85: صالح حردانی) و گوستاوو بلانکو (از دقیقه 78: آرمان رمضانی)

سرمربی: جواد نکونام

ترکیب تراکتور تبریز

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، محمد آقاجان‌پور (از دقیقه 59: مهدی عبدی)، محمد نادری، صفا هادی (از دقیقه 75: سیامک نعمتی)، مهدی شیری (از دقیقه 46: محمدمهدی قنبری)، گوستاوو واگنین، آلوارو خمینس (از دقیقه 59: امیرحسین حسین‌زاده)، مهدی هاشم‌نژاد و عارف رستمی (از دقیقه 75: سیامک نعمتی)

سرمربی: پاکو خمس

جواد نکونام نسبت به بازی گذشته 2 تغییر در ترکیب تیمش ایجاد کرد و سعید مهری و آرمان رمضانی را از ترکیب تیمش خارج و به جای آن‌ها، محمدحسین مرادمند و گوستاوو بلانکو را به ترکیب اصلی استقلال اضافه کرد. در طرف مقابل، پاکو خمس ترکیب تیمش را دستخوش تغییرات مهمی کرد و محمد حسینی، ریکاردو آلوز، مهدی حسینی و مهدی عبدی از ترکیب اصلی خارج شدند و محمد آقاجان‌پور، مهدی شیری، صفا هادی و محمد نادری به جای آن‌ها به جمع سرخ‌پوشان تبریزی اضافه شدند.

دو تیم از ساعت 16:20 در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور بیش از 25 هزار تماشاگر کار خود را با قضاوت وحید کاظمی آغاز کردند. تراکتوری‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و روی اشتباه خط دفاعی استقلال، در دقیقه 8 فرصت خوبی نصیب سرخ‌پوشان تبریزی شد اما ضربه بد عارف رستمی باعث شد تا توپ جایی در چارچوب دروازه حسین حسینی نداشته باشد. بعد از آن رفته‌رفته شاگردان جواد نکونام مالکیت توپ‌ومیدان را در اختیار گرفتند و در دقیقه 25 اولین موقعیت خوب گلزنی روی دروازه تراکتوری‌ها ایجاد شد که پیش از رسیدن آرش رضاوند به توپ، مدافع تراکتور توپ را به کرنر فرستاد.

آبی‌پوشان پایتخت در دقیقه 26 روی ارسال مهدی مهدی‌پور از نقطه کرنر توانستند به گل برسند. گلی که با ضربه سر ایمان سلیمی و بعد از برخورد به صفا هادی وارد دروازه سرخ‌پوشان تبریزی شد. بعد از ثبت گل اول، آبی‌ها توانستند نمایش خوبی از خود نشان بدهند و به دنبال آن بودند تا بتوانند به گل دوم دست پیدا کنند اما با وجود خلق موقعیت‌های نصفه‌ونیمه، خبری از گل دوم آبی‌ها نبود. در دقیقه 44، فرصت ایده‌آلی نصیب شاگردان نکونام شد اما عدم هماهنگی امید حامدی‌فر و ابوالفضل جلالی باعث شد تا نیمه نخست با برتری یک‌گله استقلال به پایان برسد.

شاگردان نکونام نیمه دوم را تهاجمی آغاز کردند و در دقیقه 50، روی ارسال دقیق ابوالفضل جلالی، گوستاوو بلانکو در اولین حضورش در ترکیب ثابت استقلال توانست گل بزند تا اختلاف دو تیم به 2 گل برسد. در ادامه، آبی‌ها فرصت رسیدن به گل سوم را هم داشتند که ضربه سر مهرداد محمدی را حسین پورحمیدی در 2 مرحله مهار کرد و بعد از آن، استقلالی‌ها نتوانستند در ریباند از این فرصت استفاده کنند تا اختلاف دو تیم همچنان 2 گل باقی بماند.

سرخ‌پوشان تبریزی در دقایق پایانی مسابقه حملات پردامنه‌ای روی دروازه استقلال داشتند اما نتوانستند از موقعیت‌های ایجاد شده بهره ببرند و فرصت مناسب ایجاد شده را در دقیقه 80، سیامک نعمتی در مقابل دروازه استقلال از دست داد و ضربه آکروباتیک او جایی در چارچوب دروازه استقلالی‌ها نداشت. در وقت‌های تلف شده و روی یک ضدحمله سرعتی، شاگردان نکونام فرصت گلزنی داشتند اما بی‌دقتی سعید مهری باعث شد تا فرصت خوبی را آبی‌پوشان پایتخت از دست بدهند. در دقیقه (6+90) بهترین فرصت گلزنی نصیب تراکتوری‌ها شد که شوت گوستاوو واگنین را حسین حسینی مهار کرد تا بازی با برتری 2 گله استقلالی‌ها خاتمه یابد.

استقلال با پیروزی در مسابقه امروز در جدول رده‌بندی 22 امتیازی شد و صدرنشینی‌اش را تثبیت کرد. در طرف مقابل، تراکتوری‌ها با پذیرش پنجمین شکست‌شان در فصل جدید لیگ برتر، 15 امتیازی شدند و در رتبه چهارم جدول باقی ماندند. بعد از تعطیلات فیفادی، شاگردان جواد نکونام در هفته یازدهم لیگ برتر، روز چهارم آذرماه باید در اصفهان به مصاف ذوب‌آهن بروند و در همان روز، تراکتور تبریز میزبان فولاد خوزستان خواهد بود. در روز پایانی هفته دهم لیگ برتر، فردا (یکشنبه) نساجی مازندران میزبان ذوب‌آهن اصفهان است و در آخرین و حساس‌ترین تقابل هفته هم سپاهان اصفهان به مصاف پرسپولیس تهران می‌رود.

نتایج هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه نوزدهم آبان‌ماه

گل‌گهر سیرجان 2-0 مس رفسنجان

پیکان تهران 1-1 شمس‌آذر قزوین

ملوان بندرانزلی 1-1 استقلال خوزستان

فولاد خوزستان 1-0 آلومینیوم اراک

شنبه بیستم آبان‌ماه

صنعت‌نفت آبادان 0-2 هوادار تهران

استقلال تهران 2-0 تراکتور تبریز

برنامه ادامه دیدارهای هفته دهم لیگ برتر فوتبال ایران

یکشنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه

نساجی مازندران - ذوب‌آهن اصفهان (ساعت 15)

سپاهان اصفهان - پرسپولیس تهران (ساعت 16:30)


خلاصه بازی استقلال ۲-۰ تراکتور

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری