football360 logo

گیشه مطبوعات جهان، چهارشنبه 15 نوامبر؛ مارسی در مسیر تاریکی

۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۰19 نظر
مارسی تحت هدایت گتوزو صورتش را با سیلی سرخ نگه داشته است.

به گزارش فوتبال 360، باشگاه ناپولی سرانجام به اخراج سرمربی تن داد و در خبری غافلگیر کننده، مالک این باشگاه ترجیح داد با ماتزاری همکاری داشته باشد تا با تودور روی مدافع عنوان قهرمانی سری آ قمار کند.
وقفه بازی‌های ملی، فوتبال باشگاهی را از تب و تاب انداخته اما آتش زیر خاکستر باشگاه‌ها در بازه‌های فیفادی، گاهی سرنوشت یک فصل را رقم می‌زند و پارتنوپی نیز در ابتدای فیفادی ماه نوامبر از این اصل مستثنی نبوده‌اند.
مطبوعات ایتالیایی از جمله توتوسپرت و کوریره دلوسپرت، تحت تاثیر پیروزی یانیک سینر، تنیسور جوان این کشور بر نوواک جوکوویچ، سرخوش از قهرمانی ستاره شماره 4 تنیس جهان در آستانه 23 سالگی بر ابر ستاره صربستانی دنیای تنیس که نوار 19 پیروزی پیاپی جوکو را پاره کرد، صفحه نخست‌شان را به این رویداد اختصاص داده‌اند. گاتزتا دلوسپرت اما ترجیح داده تمرکزش را بر فوتبال حفظ کند و ضمن اعلام این پیروزی تاریخی، سر تیتر خبرها را به انتخاب ماتزاری اختصاص داده است.
«وقایع اتفاقیه» در قاره سبز

گاتزتا دلوسپرت با انتخاب تیتر «ماتزاری به ناپل بازگشت؛ فرمان در اختیار والتر» به بازگشت والتر ماتزاری به ناپولی واکنش نشان داده و همزمان، درحالی که روز گذشته با قاطعیت از انتخاب ایگور تودور برای جانشینی رودی گارسیا خبر داده بود، با انتشار عکسی جالب توجه از مالک باشگاه ناپولی در این باره نوشته است: «شگفتانه بزرگ دلورنتیس؛ تودور در رقابت با ماتزاری که به قرارداد 7 ماهه رضایت داده بود، شکست خورد و آقای رئیس سرمربی 10 سال پیش را بار دیگر انتخاب کرد.»
در اسپانیا، نشریه مارکا با انتشار تصویری کمتر دیده شده از کارلو آنچلوتی در گفتمان نه‌چندان دوستانه با یکی از داوران، نوشته است: «صدای اعتراض سرمربیان بلند شد» و با اشاره به بخشی از صحبت‌های آنچلوتی در این باره، از بازنشر جملات کارلتو برای تیتر «داوران به سرمربیان احترام نمی‌گذارند!» بهره برده است.
همچنین این نشریه از اعتراض ژاوی به برگزاری نشست‌های مطبوعاتی پرتعداد پرده برداشته است اما سر تیتر روزنامه اسپورت، چاپ بارسلون به پیش‌تازی میچل، سرمربی جیرونا در کورس انتخاب برترین سرمربی لالیگا تا به حال اختصاص داده شده است. این سرمربی 48 ساله تیمش را بالاتر از رئال و بارسا به سمت صدرنشینی لالیگا سوق داده.
آ اس، چاپ مادرید هم به آغاز مذاکرات برای جذب نیکو ویلیامز اشاره داشته است. ستاره اتلتیک بیلبائو در فصل جاری مسابقات لالیگا درخششی خیره‌کننده داشته و صدرنشین جدول برترین گل‌سازهای لالیگا تا پایان هفته سیزدهم می‌باشد.
این روزنامه از علاقه باشگاه‌های متمول لیگ برتری در کنار رئال مادرید و بارسلونا به جذب او پرده برداشته است. البته که در خبری اختصاصی، آ اس مدعی شده ویلیامز خود بیشترین علاقه را به پوشیدن پیراهن رئال مادرید نشان می‌دهد.
میرر با اشاره به فروش قریب‌الوقوع بخشی از سهام منچستریونایتد به سر جیم رتکلیف که اختیارات باشگاه در بخش ورزشی را به او انتقال خواهد داد، نوشته است: «10 فرمان سر جیم!»
اشاره به این جمله، از 10 فرمان مشهور کتاب مقدس وام داشته که طعنه به نام اریک «تن»هاخ این گمان را برده که پس از انتقال مالکیت، قرار نیست نظرات سرمربی هلندی مخالف نداشته باشد. سر جیم رتکلیف آماده است با استخدام مدیران ورزشی و فنی، اختیارات او را محدود کند و در نخستین گام، به تن‌هاخ و سانچو پیشنهاد داده لجبازی را کنار گذاشته و با رفتارهای مضرشان، باشگاه و عملکرد تیم را به حاشیه نبرند.
علاقه میکل آرتتا و باشگاه آرسنال به جذب داگلاس لوئیس، ستاره برزیلی و هافبک درخشان تیم استون‌ویلا در فصل جاری لیگ برتر نیز دیگر خبر مهم این نشریه چاپ لندن بوده است.
روزنامه بیلت چاپ برلین هم با اختصاص صفحه نخست بخش ورزشی به هری کین، با تیتر «پادشاه کین» از کاپیتان تیم ملی انگلیس در ترکیب بایرن‌مونیخ تمجید کرده و در یادداشتی جامع، هر آنچه که هواداران فوتبال آلمان باید از هری کین بدانند را پوشش داده است. از جمله اینکه چه بندی در قرارداد او باعث شده برای گلزنی اشتیاق وصف‌ناشدنی نشان دهد؟
رتبه بندی 10 انتقال جالب‌توجه تابستان نیز در یادداشتی دیگر به چشم می‌آید که از بهترین تا بدترین، با تصویر جود بلینگام و لئو بونوچی را رتبه بندی می‌کند.
اکیپ فرانسه اما در پرونده ویژه، شرایط باشگاه مارسی را زیر سوال برده و از سر تیتر «مستقیم به سمت تاریکی» برای پیش‌بینی آِینده نگین معبد ولودروم استفاده برده است. این تیم که تحت هدایت گتوزو تا پایان هفته دوازدهم رتبه دهم جدول مسابقات لیگ یک را به خود اختصاص داده و فاصله‌اش تا صدر جدول به 14 امتیاز می‌رسد، کار سختی برای حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده خواهد داشت.
مارسی فصل گذشته در این مسابقات، قعرنشین گروهی لقب گرفت که تاتنهام و آینتراخت فرانکفورت از آن صعود کردند. اکیپ مدعی شده باوجود کسب نتایج ضعیف، مدیریت باشگاه از سرمربی جوان ایتالیایی نا امید نشده و سلسله مراتب حمایت‌ها در این باشگاه، به‌طوری که گتوزو از شاگردانش حمایت می‌کند، مدیرعامل از سرمربی و مالک از مدیرعامل، آینده روشنی را برای سومین تیم پرافتخار فوتبال فرانسه به ارمغان نخواهد آورد.
در این گزارش اشاره شده فران مک‌کورت، مالک آمریکایی قصد فروش این باشگاه را ندارد و این درحالی است که پیش‌تر اکیپ در گزارشی مدعی شده بود در صورت فروش مارسی به سعودی‌ها، زین‌الدین زیدان رضایت خواهد داد تا در قامت سرمربی به این پروژه جذاب اضافه شود و هدایت تیم زادگاهش را بر عهده بگیرد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری