football360 logo

زنان فوتبال ایران در انتظار دمیده‌شدن سوت آغاز لیگ؛ از مربیان سرشناس تا سوپراستارهای ملی‌پوش

۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۰7 نظر
شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران از فردا (جمعه) فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، لیگ برتر فوتبال زنان ایران که به نام «لیگ کوثر» شهرت دارد، به صورت رسمی از سال 1386 شروع به کار کرد و حالا قرار است از فردا (جمعه) بیست‌وششم آبان‌ماه، فعالیت شانزدهمین دوره رقابت‌ها آغاز شود؛ آن‌هم در حالی‌که برخلاف فصول گذشته، دیگری خبر از رقابت 2 تیم و یا 3 تیم خاص نیست و نگاهی به فهرست تیم‌های شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران نشان می‌دهد که حداقل 4 تیم می‌توانند از میان 10 تیم شرکت‌کننده، مدعی عنوان قهرمانی باشند.

خاتون بم در قامت مدافع عنوان قهرمانی و البته پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال زنان ایران با 9 قهرمانی، یکی از مدعیان به‌شمار می‌رود. شهرداری سیرجان که در کارنامه‌اش قهرمانی در لیگ برتر فوتبال زنان ایران را دارد و در سالیان گذشته همواره به عنوان یک مدعی نامش مطرح بوده، دیگر تیمی است که به فتح لیگ شانزدهم امید دارد. سپاهان بعد از آنکه فصل گذشته برای اولین‌بار در تاریخ رقابت‌ها به عنوان نایب‌قهرمانی رسید، حالا در سودای اولین قهرمانی‌اش در تاریخ رقابت‌ها است و ملوان بندرانزلی هم بعد از 13 فصل دوری از جام، در جست‌وجوی دومین قهرمانی خود در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان ایران است.

بم با جعفری به دنبال اولین ستاره!

مرضیه جعفری همچنان در قامت سکان‌دار خاتون بم کارش را پیش می‌برد و بعد از آنکه تیمش در جام باشگاه‌های زنان آسیا حضور یافت، حالا جعفری امید به آن دارد که در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران بتواند به دهمین قهرمانی‌اش دست پیدا کند. طبق قوانین داخلی، هر تیم که به 10 قهرمانی دست پیدا کند، می‌تواند یک ستاره به لوگو خود اضافه کند و حالا خاتون این فرصت ویژه را در فصل پیش‌رو دارد تا بتواند به اولین تیم ستاره‌دار فوتبال زنان ایران تبدیل شود!

ایراندوست و سودای تمدید سال‌های رویایی

مریم ایراندوست فصل گذشته در سپاهان تاریخ‌سازی کرد و این تیم را برای نخستین‌بار به مقام نایب‌قهرمانی در لیگ برتر فوتبال زنان ایران رساند. تصمیم غیرمتتظره مدیران باشگاه برای تغییر در کادرفنی باعث شد تا ایراندوست به سراغ انتخاب یک چالش جدید برود و هدایت شهرداری سیرجان را پذیرفت؛ آن‌هم در حالی‌که یک قهرمانی و 3 نایب‌قهرمانی در کارنامه سیرجانی‌ها به‌چشم می‌خورد. ایراندوست در قامت مربی - بازیکن در دومین دوره لیگ برتر فوتبال زنان ایران توانست همراه ملوان بندرانزلی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و حالا در سودای آن است تا در کسوت سرمربی، در فصل پیش‌رو به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و بعد از نایب‌قهرمانی تاریخی فصل گذشته و البته پیشتر ثبت اولین صعود تاریخ تیم ملی زنان ایران به جام ملت‌های آسیا، به روزهای اوج خود ادامه بدهد.

اردلان و ماموریت غیرممکن شماره 3!

نیلوفر اردلان، چهره ویژه فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران است. اردلان که در 2 فصل گذشته در لیگ برتر و سوپرلیگ فوتسال زنان ایران توانست افتخارآفرینی کند و همراه تیم پیکان به مقام قهرمانی رسید، حالا چالش بسیار بزرگی را پذیرفته و هدایت تیم سپاهان اصفهان را عهده‌دار شده است؛ تیمی که هفتمین فصل حضورش در لیگ برتر فوتبال زنان ایران تجربه می‌کند و به دنبال اولین قهرمانی خود در تاریخ رقابت‌ها است. اردلان در سالیان گذشته توانسته با 2 قهرمانی خود را در قامت یک سرمربی برنده نشان بدهد و حالا امید به آن دارد که سالیان رویایی دوران کاری‌اش در کسوت سرمربی را با کسب یک قهرمانی تاریخی در اصفهان تداوم بخشد.

فصل شروع شد و 2 تیم سرمربی ندارند!

ملوان بندرانزلی با جذب ستاره‌های سرشناسی مثل مینا نافعی، افسانه چترنور و شبنم بهشت جزو مدعیان قهرمانی فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران به‌شمار می‌آید. جالب آنکه در لیست به‌ثبت رسیده در سازمان لیگ، ملوانی‌ها هنوز سرمربی خود را معرفی نکرده‌اند و ساناز سامی به عنوان مربی این تیم نامش درج شده است! هیات فوتبال البرز هم دیگر تیم شرکت‌کننده در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران است که هنوز رسماً سرمربی‌اش را معرفی نکرده و نام مریم بیات به عنوان مربی این تیم به سازمان لیگ معرفی شده است.

پالایش گاز ایلام با هدایت بیان محمودی در فصل جدید لیگ برتر فوتبال زنان ایران حضور پیدا می‌کند و پروانه کران خسروی هم باتوجه به عدم حضور بازیکنان زیر14 ساله در لیگ برتر، منعی برای همکاری با فرا ایساتیس کران فارس ندارد و در فصل جدید هم سرمربی این تیم است. هدایت تیم تازه لیگ برتری شده آوا (هوم‌کر) تهران برعهده شادی رضایی است و پیکان تهران هم در فصل جدید رقابت‌ها با سرمربیگری هانیه رحمتی کارش را دنبال می‌کند و فاطمه صادقی هم سکان هدایت تیم کانی کردستان را در اختیار دارد.

برنامه کامل هفته نخست لیگ برتر فوتبال ایران

جمعه 26 آبان‌ماه

پالایش گاز ایلام - پیکان تهران (ساعت 13)

سپاهان اصفهان - هیات فوتبال البرز (ساعت 13)

شهرداری سیرجان - ملوان بندرانزلی (ساعت 13)

آوا تهران - فرا ایساتیس کران فارس (ساعت 14)

شنبه 27 آبان‌ماه

کانی کردستان - خاتون بم (ساعت 13)

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری