football360 logo
360-club
360-club-icon

گیشه مطبوعات جهان، جمعه 17 نوامبر؛ «بای بای» فوتبال!

26 آبان 1402 ساعت 11:0916 نظر
تیم‌های عربستانی بار دیگر برای به خدمت گرفتن صلاح و هالند تلاش خواهند کرد.
به گزارش فوتبال 360، شب دوم از مسابقات انتخابی جام ملت‌های اروپا 2024، پنجشنبه شب به سرانجام رسید و درحالی که اسپانیا با به میدان فرستادن جوانانش از سد قبرس گذشت، اسکاتلند مقابل گرجستان متوقف شد تا صدرنشینی لاروخا نسبتاً قطعی شود.
سوئد از دور رقابت‌ها کنار رفت و پرتغال با درخشش کریستیانو از خانه لیختن‌اشتاین هم دست پر بیرون آمد. مطبوعات اروپایی جملگی بر این مسابقات تمرکز داشته‌اند که بازی‌های شب گذشته را پوشش داده و یا قرار است تیم ملی فوتبال کشورشان جمعه شب به مصاف حریفش برود.
«وقایع اتفاقیه» در مستطیل سبز
نشریه رکورد پرتغال با اشاره به پیروزی قابل پیش‌بینی سلسائو در لیختن‌اشتاین، با انتشار تصویری از کریس رونالدو در صفحه نخست نوشته است: «پرتغال اکنون به‌عنوان برترین تیم دور مقدماتی پا به یورو 2024 خواهد گذاشت. تنها یک قدم باقی مانده است!»
تیم ملی این کشور که طبق رتبه‌بندی جدید یوفا بهترین شانس را برای حضور در قرعه‌کشی در اختیار خواهد داشت، یکشنبه شب به مصاف ایسلند خواهد رفت و در صورت کسب هر 3 امتیاز، با بیشترین امتیاز ممکن و رسیدن به مرز 30، مسافر آلمان خواهد شد.

بر خلاف دوره‌های گذشته، این امتیازات تیم‌ها در دور مقدماتی است که سیدبندی قرعه‌کشی را شکل می‌دهد و پرتغال با 34 گل زده و تنها 2 گل خورده، بهترین تیم دور مقدماتی صدالبته در گروهی پر از زنگ تفریح بوده است.
گل پیروزی بخش کریستیانو مقابل لیختن‌اشتاین، همچنین گل شماره 865 این فوق ستاره در دوران حرفه‌ای بود که رکورد به این مهم نیز اشاره داشته است.
نشریه اوژوگو هم با انتخاب تیتر «نهمین پیروزی، نه‌چندان چشم‌نواز» به این بازی واکنش نشان داده و انتقاداتی را متوجه سبک بازی تیم در یک دیدار پیش پا افتاده وارد کرده است.

نشریه اوله چاپ آرژانتین، باتوجه به شکست دور از انتظار قهرمان جهان مقابل اروگوئه، با انتخاب تیتر «زمین می‌خورم، پس دوباره بلند خواهم شد» به این اتفاق واکنش نشان داده است.

در ایتالیا، اگرچه تیم ملی فوتبال کشور جمعه شب به مصاف مقدونیه شمالی خواهد رفت اما تمرکز نشریه‌ها به تاریخ‌سازی‌های ادامه‌دار یانیک سینر، تنیسور جوان ایتالیایی این بار با فینالیست شدن بوده و گاتزتا دلوسپرت، تنها هدر روزنامه را به مسابقات مقدماتی یورو اختصاص داده و نوشته است: «ایتالیا! اروپا تو را فرا می‌خواند.»
تیم ملی فوتبال این کشور جمعه شب مقدونیه شمالی را پیش رو خواهد داشت که شانس حضور در جام‌جهانی را از آتزوری گرفته بود. اشاره به آشتی کنان توتی و اسپالتی نیز دیگر بخش جذاب این روزنامه بوده است.

کوریره دلوسپرت با انتخاب تیتر «خبری از آشفتگی نیست!» به استقبال این بازی رفته و اشاره داشته است که اگر لاجوردی‌پوشان موفق به کسب پیروزی در این دیدار شوند، همزمان کسب تنها یک امتیاز از خانه اوکراین برای قطعیت بخشیدن به صعودِ مدافع عنوان قهرمانی به مسابقات جام ملت‌های اروپا کافی خواهد بود.
اشاره به مراسم انتخاب پسر طلایی فوتبال اروپا نیز تنها بخش فوتبالی توتوسپرت بوده که این مراسم قرار است امشب برگزار شود تا جهان فوتبال، بهترین جوان زیر 21 ساله‌اش را در سال 2023 بشناسد.

در اسپانیا، همه چیز در حاشیه پیروزی اسپانیا مقابل قبرس و رسمیت بخشیدن به صدرنشینی لاروخا قرار گرفته و درحالی که آ اس با انتخاب تیتر «3 گل برای صدرنشینی کافی بود» به این بازی واکنش نشان داده است؛

اسپورت چاپ بارسلون با انتشار تصویر یامال، تیتر «لامینه ستاره بود» را برای درخشش این ستاره جوان در ترکیب تیم ملی انتخاب کرده. اسپانیا در آخرین بازی از مقدماتی یورو 2024 از گرجستان پذیرایی خواهد کرد.

مارکا نیز ضمن اشاره به این دیدار، در یادداشتی جالب توجه اعلام کرده پس از مصدومیت ادواردو کاماوینگا، کارلو آنچلوتی به بازگرداندن آرایش تیمش به 3-3-4 فکر می‌کند و احتمالاً رئال مادرید را در تقابل با کادیس، گرانادا، ناپولی و بتیس با همین آرایش شاهد خواهیم بود.
اکیپ فرانسه با انتشار تصویر وارن زئیر امری، به انجام نخستین بازی ملی این ستاره جوان در 17 سال و 8 ماهگی مقابل جبل‌الطارق واکنش نشان داده و نوشته است: «رویا، رنگ واقعیت پوشید!»

لو فیگارو نیز بخش ورزشی را به فوتبال اختصاص داده و با انتشار تصویر هوگو یوریس، می‌پرسد: «چه بر سر کاپیتان سابق تیم ملی آمده است؟ هوگو از رادار خارج شده؟»
یوریس که پس از پایان جام‌جهانی 2022 از ترکیب تیم ملی خداحافظی کرد، آخرین بار ماه آوریل با پیراهن تاتنهام به میدان رفته و درحالی که گولیلمو ویکاریو روی خط دروازه اسپرز جانشین او شده، با مصدومیت فوق‌العاده طولانی دست و پنجه نرم می‌کند.

میرر نیز صفحه نخستش را در آستانه جنگ صدرنشینی لیگ برتر میان لیورپول و منچسترسیتی، به ستارگان این دو تیم اختصاص داده و نوشته است: «بای بای فوتبال!» البته میرر با طعنه به خریدهای پر زرق و برق فوتبال در عربستان سعودی، واژگان Buy Buy را به‌جای Bye Bye در طعنه به وسوسه ستارگان اروپایی انتخاب کرده است.
در این فوتبال «خرید محور»، لیگ برتر انگلیس پس از وقفه فیفادی درحالی با دیدار منچسترسیتی و لیورپول از سر گرفته خواهد شد که محمد صلاح و ارلینگ هالند، قرار است با گران‌قیمت‌ترین و نجومی‌ترین پیشنهادهای تاریخ فوتبال از جانب سعودی‌ها روبه‌رو شوند.

در این یادداشت، اشاره شده عربستان سعودی ابایی از تبدیل کردن لیگش به پرطرفدارترین رقابت فوتبالی جهان ندارد و سعودی‌ها صرفاً در تابستان گذشته بیش از 700 میلیون پوند برای به خدمت گرفتن ستارگان نامدار جهان فوتبال از لیگ برتر هزینه کرده‌اند.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...
Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...Loading...