football360 logo

گیشه مطبوعات جهان، شنبه 18 نوامبر؛ سیتی و چلسی در آستانه کسر امتیاز!

۲۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۲2 نظر
کسر امتیاز از اورتون، لیگ برتر انگلیس را بیش از حد تصور تحت تاثیر قرار خواهد داد.
به گزارش فوتبال 360، روز جمعه با شوک کسر امتیاز از اورتون در لیگ برتر انگلیس آغاز شد و شاگردان شان دایچ که در عین شایستگی موفق به کسب امتیاز از بازی‌های اخیر شده، بحران اتبدای فصل را پشت سر گذاشته و تا رتبه چهاردهم صعود کرده بودند، به قعر جدول لیگ برتر رسیدند.
مطبوعات انگلیس، جز واکنش به این اتفاق و بررسی ابعادش، پیروزی سه‌شیر بر مالت را هم پوشش داده و اشاره داشته‌اند کسر امتیاز از اورتون، مقدمه تصمیمات انضباطی بیشتری در لیگ برتر انگلیس خواهد بود. در اسپانیا، تاثیر فیفادی بر افزایش مصدومان تیم‌ها مورد بررسی قرار گرفته و سرخوشی ایتالیا هم از بابت شکستن طلسم مقدونیه شمالی، در فضای رسانه‌ای این کشور به چشم می‌آید.
«وقایع اتفاقیه» در قاره سبز
روزنامه میرر، چاپ لندن سر تیتر اخبار روز شنبه را به شوک اورتون اختصاص داده و با استفاده از واژه «اورتِن» به‌جای اورتون در طعنه به کسر 10 امتیاز از تیم شان دایچ، ماجرا را اینگونه توصیف کرده است: «جمعه سیاه در مرسی داک برای اورتون!» از دید خبرنگاران میرر، اورتون در جایگاه متهمی از بندر مرسی‌ساید قرار گرفته و کسر 10 امتیاز از این تیم، ممکن است واکنش تیم‌های لسترسیتی، ساوتهمپتون و لیدزیونایتد که فصل گذشته جنگ بقا را به اورتون باختند، در پی داشته باشد.
همچنین برنلی شانس شکایت جداگانه از اورتون را خواهد داشت که هم‌امتیاز با تافی‌ها در قعر جدول جا خوش کرده است. اورتون هفته آینده به مصاف منچستریونایتد خواهد رفت و میرر در یادداشتی دیگر از پیروزی انگلیس بر مالت ابراز رضایت داشته است. روی هدر این روزنامه، این نوشته به چشم می‌آید که: «هری کین به‌تبع تمارض با کارت زرد داور جریمه شد اما گل شماره 62 را به ثمر رساند و شیرها از سلاخی مالت عاجز ماندند!»

روزنامه سان نیز صفحه نخست را به کسر امتیاز از اورتون اختصاص داده و مدعی شده باشگاه‌های چلسی و منچسترسیتی ممکن است به‌زودی با جریمه مشابه یا حتی سقوط به دسته پایین‌تر مواجه شوند.

در ایتالیا، کوریره دلوسپرت تیتر «تنها یک قدم باقی مانده» را با انتشار تصویری از فدریکو کیزا، ستاره پیروزی بر مقدونیه شمالی منتشر کرده و نوشته است: «ایتالیا برای صعود به یورو 2024، تنها به یک تساوی در خانه اوکراین احتیاج خواهد داشت.»

گاتزتا دلوسپرت نیز با اشاره به نیمه‌نهایی سینر مقابل مدودف در تنیس، سر تیتر خبرها را به پیروزی ایتالیا بر مقدونیه شمالی اختصاص داده و نوشته است: «چشمک یورو به مدافع عنوان قهرمانی! ایتالیا با پیروزی شجاعانه بر مقدونیه شمالی، کافی است مقابل اوکراین بازنده میدان نباشد.»
این روزنامه همچنین در طرحی جالب توجه، رنگ‌های پرچم ایتالیا را به تصویر کشیده و روی هر رنگ، یادداشت جداگانه‌ای داشته است. از جمله «سپاسگزاریم اسپالتی! بار دیگر به تیم ملی امیدوار شدیم.» و «این تیم، فوتبال به نمایش می‌گذارد! ایمان، پیراهن لاجوردی به تن کرده است.»

در اسپانیا، اسپورت چاپ بارسلون برای چندمین شماره متوالی تصویری از لامینه یامال و اشاره به رکوردشکنی‌هایش را در دستور کار داشته اما مارکا با اشاره به لیست بلند بالای مصدومان رئال مادرید، تیتر «یک ویرانی محض مادریدی» را انتخاب کرده و اشاره داشته وینی جونیور و ادواردو کاماوینگا، جدیدترین مصدومان رئال مادرید بوده‌اند.

آ اس چاپ مادرید هم با انتشار تصویر مصدومیت وینی جونیور در ترکیب تیم ملی برزیل، نوشته است: «نیمی از مادرید، ویران شده است. ویروس فیفادی حتی تراشتگن را هم با مصدومیت مواجه کرده و لالیگا به زودی بیمار خواهد شد.»

موندو دپورتیوو، جهان ورزشِ اسپانیا هم با انتشار تصویری از روند بازسازی اسپاتیفای نوکمپ، اشاره داشته که نوکمپ بازسازی شده، تا یک سال آینده در دسترس و آماده بهره‌برداری خواهد بود. تیتر «شمارش معکوس برای اسپاتیفای نوکمپ» نیز انتخاب این نشریه برای اعلام تاریخ نوامبر 2024 بوده است.

اوله آرژانتین پس از شکست قهرمان جهان مقابل اروگوئه، با انتشار تصویری جالب توجه از لئو مسی، مصاحبه اختصاصی رباینده توپ طلا با این روزنامه را منتشر کرده و نوشته است: «بازی مقابل برزیل همواره خاص است. با پیروزی در این دیدار، بار دیگر روند پیروزی را از سر خواهیم گرفت.»
آرژانتین در مسابقات انتخابی جام‌جهانی 2026، بامداد چهارشنبه از ساعت 04:00 به وقت تهران مقابل برزیل صف‌آرایی خواهد کرد.

اکیپ فرانسه به استقبال دیدار تیم ملی با جبل‌الطارق رفته که شاگردان دشان با کسب پیروزی مقابل این تیم، قادر خواهند بود به‌عنوان صدرنشین گروه بالاتر از هلند، بلیت به مقصد آلمان برای حضور در یورو 2024 را رزرو کنند.
جبل‌الطارق ضعیف‌ترین تیم گروه بوده که در 6 دیدار، نه‌تنها 21 مرتبه دروازه‌اش را باز شده دیده بلکه هنوز موفق به گشودن دروازه حریفی در مسابقات نشده است.

اشاره به مسابقات مقدماتی یورو زیر 21 ساله‌ها نیز دیگر بخش صفحه نخست این روزنامه را به خود اختصاص داده است. جایی که شاگردان تیری آنری دیدارشان مقابل اتریش را واگذار کردند تا نخستین شکستشان در مسابقات به ثبت برسد.
بازی هفته آخر این دو تیم در خاک فرانسه، به احتمال فراوان تکلیف تیم صعود کننده را مشخص خواهد کرد؛ اگر اسلوونی به شگفتی‌سازی ادامه دهد.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری