football360 logo

گیشه مطبوعات جهان، سه‌شنبه ۲۱ نوامبر؛ فیفا، دشمنِ فوتبال

۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۳
برگزاری جام‌جهانی قطر در زمستان، علت اصلی افزایش مصدومیت‌های سریالی بازیکنان بوده است.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، دور مقدماتی جام ملت‌های فوتبال اروپا به ایستگاه واپسین رسیده و تکلیف تیم‌های حاضر در یورو ۲۰۲۴، مشخص شده است. شب گذشته، صعود ایتالیا با تساوی نفس‌گیر مقابل اوکراین قطعی شد و اگرچه اوکراین شانس صعود از پلی‌آف را خواهد داشت اما تساوی انگلیس مقابل مقدونیه شمالی، نتوانست مانع از صدرنشینی «سه‌شیر» و حذف مقدونیه شود.

«وقایع اتفاقیه» در قاره سبز

انگلیس که سال آینده برای شکستن طلسم فتح قاره، در راستای تبدیل نایب قهرمانی به قهرمانی در آلمان تلاش خواهد کرد، گرت ساوتگیت را تحت فشار بی‌رحمانه‌ای از جانب رسانه‌ها می‌بیند. میرر پس از تساوی انگلیس نوشت: «چه خوب که مجبور به صف‌آرایی مقابل همه ارتش مقدونی نبودیم!»
این نشریه به شکست‌ناپذیر باقی ماندن انگلیس در سال ۲۰۲۳ اشاره کرده، تصمیمات داوری در این دیدار را زیر سوال برده و به عملکرد ضعیف تیم ملی تحت هدایت ساوتگیت انتقاداتی داشته است.


دیگر بخش‌های میرر، انتشار صحبت‌های شهردار لیورپول بوده که معتقد است «به اورتون، بی‌احترامی صورت گرفته و تافی‌ها نباید اینگونه وحشتناک و بی‌رحمانه، مجازات می‌شدند.»

همچنین بنژامن مندی، از منچسترسیتی بابت حقوق معوقه‌اش به ارزش ۱۰ میلیون پوند، زمانی که در زندان با محکومیت دست به گریبان بوده، شکایت کرده است.
واکنش دیلی‌میل نیز در این باره، جز «عملیات هری برای نجات! کین تنها ۴۰ ثانیه پس از ورود به زمین بازی، گل تساوی بخش را وارد دروازه مقدونیه کرد تا یک امتیاز سهم سه‌شیر شود.» نبوده است.


اسپانیا که هنوز تحت تاثیر مصدومیت پابلو گاوی است و شوک مصدومیت‌های سریالی بازیکنان، فوتبال باشگاهی اروپا را تحت تاثیر قرار داده است، نشریاتش واکنشی جز پرداختن به کم و کیف و تبعات مصدومیت ستاره جوان و کلیدی بارسلونا نداشته‌اند.
آ اس چاپ مادرید با انتشار تصویر مصدومیت گاوی، تیتر «جنگ باشگاه‌ها با فیفا» را انتخاب کرده و اشاره داشته است که در فیفادی حاضر، تا به‌حال 19 بازیکن از 14 تیم با مصدومیت مواجه شده‌اند که ارلینگ هالند، وینی جونیور، مارک آندره تراشتگن، جود بلینگام، ادواردو کاماوینگا و وارن زئیر امری از جمله‌شان هستند.
درحالی که گاوی مصدومیتش از آنچه پیش‌بینی می‌شد سنگین‌تر بوده، باشگاه بارسلونا سرمربی تیم ملی را از بابت بازی دادن به ستارگان کلیدی مقصر می‌داند و بلوگرانا قرار است غرامت 5 میلیون یورویی از فدراسیون جهانی از بابت مصدومیت گاوی دریافت کند.


اسپورت چاپ بارسلون، با انتشار تیتر «درام گاوی» اشاره داشته است ستاره جوان بارسلونا فصل را به طور کامل از دست داده و احتمال دارد شانس حضور در جام ملت‌های اروپا را نیز از دست بدهد.


مارکا نیز واژگان «منافع متقابل» را دور زانوی مصدوم گاوی شرح داده و عریضه را خالی نگذاشته است. در گزارشی تحلیلی، نتایج برخی تحقیقات نشان می‌دهد برگزاری جام‌جهانی قطر در زمستان و کوران مسابقات باشگاهی، میزان مصدومیت بازیکنان را به طور چشمگیری افزایش داده و ستارگان جهان فوتبال از زمان کافی برای استراحت برخوردار نبوده‌اند که دلیلش، چیزی جز زیاده‌خواهی فدراسیون جهانی فوتبال نبوده است.


کوریره دلوسپرت ایتالیا تیتر «بزن بریم» را با توضیح «تساوی بدون گل برای تضمین صعود ایتالیا به یورو کافی بود» منتشر کرد و نوشت: «تیم ملی جنگید، رنج کشید، خطر از بیخ گوشش گذشت اما سرانجام مسافر آلمان 2024 شد!»


گاتزتا دلوسپرت هم نوشت: «و سرانجام ایتالیا. مدافع عنوان قهرمانی در یورو 2024 حاضر خواهد بود. آلمان! منتظر ما باش...» انتشار تصویر کودکی سینر با نواک جوکوویچ که اسطوره دنیای تنیسوری جوان ایتالیایی بوده و مقایسه با چهره این روزهایش که در قامت قهرمان ایتالیا به مصاف ستاره صرب رفت و موفق به شکستش شد، دیگر بخش جذاب گاتزتا دلوسپرت است.


نشریه اکیپ فرانسه هم با انتشار تصویری از کاپیتانی آنتوان گریزمان، به استقبال تقابل فرانسه با یونان رفته و نوشته است: «پس از در هم کوبیدن جبل‌الطارق با 14 گل، آبی‌ها امشب در آخرین دیدار دور مقدماتی مسافر یونان خواهند بود. محضِ رضای خدا!»


صدرنشینی فرانسه در گروه B قطعی شده و با توجه به صعود هلند به‌عنوان تیم دوم، یونان از شانسی برای ایستادن در رتبه دوم برخوردار نخواهد بود. تنها سرنوشت صعود کرواسی و ولز است که در گرو برگزاری دیدارهای امشب خواهد بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری