football360 logo

پدیده‌ای که می‌خواهد جا پای بزرگان بگذارد؛ آریا، یارِ مورایس در روزِ سخت

03 آذر 1402 ساعت 19:0030 نظر
ریسک بزرگ ژوزه مورایس جواب داد و پدیده جوان طلایی‌پوشان توانست در هفته یازدهم لیگ برتر، ستاره تیمش باشد و نقش اصلی را در پیروزی سپاهان ایفا کند.

به گزارش فوتبال 360، سپاهان برخلاف پرسپولیس و نساجی باید در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا مسابقه خود را در تهران برگزار کند و همین مسئله باعث شد تا مسئولان سازمان لیگ تصمیم بگیرند دیدار شاگردان ژوزه مورایس در هفته یازدهم را معوق نکنند و در نخستین دیدار از رقابت‌های هفته یازدهم بعد از تعطیلات فیفادی، سپاهانی‌ها روز گذشته در اهواز برابر استقلال خوزستان به میدان رفتند که این مسابقه با برتری 3 بر یک شاگردان ژوزه مورایس به پایان رسید.

طلایی‌پوشان اصفهانی در حالی در اهواز جشن پیروزی گرفتند که استقلالی‌ها با وجود آنکه قعرنشین لیگ بیست‌وسوم هستند، نمایش تهاجمی‌ای داشتند و هوشیاری خط دفاعی سپاهان و درخشش نیما میرزازاد و البته تیرک دروازه سپاهان به کمک طلایی‌پوشان آمد. تصمیم ویژه و جالب‌توجه ژوزه مورایس در دیدار روز گذشته، استراحت به بازیکنان ملی‌پوش بود؛ به‌طوری‌که سرمربی سپاهان تصمیم گرفت با توجه به فشردگی مسابقات تیمش و بازگشت دیرهنگام ملی‌پوشان سپاهان به اردوی این تیم، آن‌ها را نیمکت‌نشین کند.

یوسفی، نقش اصلی برد مهم سپاهان در اهواز

پیام نیازمند، محمد دانشگر، رامین رضاییان، محمدجواد حسین‌نژاد، و رضا اسدی بازیکنانی بودند که همراه تیم ملی عازم تاشکند شدند. البته که 7 بازیکن از سپاهان به اردوی ملی دعوت شده بودند اما بعد از پایان دیدار ایران - هنگ‌کنگ، امیر قلعه‌نویی فهرست تیمش را به‌روزرسانی کرد و روی نام محمد قربانی و آریا یوسفی خط قرمز کشید تا این 2 بازیکن جوان بتوانند زودتر به اردوی تیم باشگاهی خود ملحق شوند. مورایس در حالی ترکیب اولیه سپاهان در بازی روز گذشته را چینش کرد که خبری از حضور نیازمند، دانشگر، رضاییان، حسین‌نژاد و اسدی در ترکیب اصلی نبود اما با این وجود، ریسک بزرگ سرمربی سپاهان جواب داد و طلایی‌پوشان با کسب حداکثر امتیاز ممکن توانستند اهواز را به مقصد اصفهان ترک کنند.

آریا یوسفی پدیده 22 ساله سپاهانی‌ها در روزی‌که رامین رضاییان نیمکت‌نشین بود، توانست در نقش جانشین این ستاره ملی‌پوش عملکرد درخشانی را از خود به جای بگذارد و به خوبی جای خالی رضاییان را در ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی پر کرد؛ به‌طوری‌که بازخوانی کارنامه سپاهان در جدال با استقلال خوزستان نشان می‌دهد که یوسفی توانسته 2 گل از 3 گل تیمش را به‌ثمر برساند و نقش اصلی را در مسیر پیروزی ارزشمند شاگردان ژوزه مورایس در هفته یازدهم لیگ برتر داشته است.

پدیده سپاهان هر 52 دقیقه گل می‌زند و یا گل می‌سازد!

یوسفی پیش از جدال با استقلال خوزستان، توانسته بود برابر اولمالیق ازبکستان در نقش گل‌ساز بدرخشد و همچنین یک گل و 2 پاس گل در جدال با صنعت‌نفت آبادان و یک گل در نبرد با پیکان تهران در کارنامه او به چشم می‌خورد تا در فصل جدید، یوسفی در مجموع 8 حضورش در ترکیب سپاهان، 4 گل زده به‌ثمر رسانده و 3 بار در نقش گل‌ساز درخشیده باشد تا کارنامه‌ای رویایی را از خود به جای بگذارد. او در این فصل جمعاً برای سپاهان، 365 دقیقه به میدان رفته که به صورت میانگین توانسته در هر 52 دقیقه روی یک گل تیمش موثر باشد!

پدیده جوان سپاهانی‌ها در طول 2 فصل گذشته در مجموع 18 مسابقه تنها یک‌بار توانسته بود در نقش گل‌ساز بدرخشد اما حالا اعتماد ویژه ژوزه مورایس به او باعث شده تا بتواند عملکردی خیره‌کننده را از خود به جای بگذارد و با سبقت گرفتن از محمدجواد حسین‌نژاد، فعلاً جوان اولِ اردوی سپاهان باشد! با توجه به عملکرد درخشان آریا یوسفی، احتمال دعوت دوباره او به تیم ملی دور از ذهن نیست و باید دید در فاصله حدود یک ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا، آیا این پدیده جوان می‌تواند سورپرایز فهرست تیم ملی برای سفر به قطر باشد یا خیر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری