football360 logo

گیشه مطبوعات جهان، دوشنبه 27 نوامبر؛ به طارمی امیدوار باشید!

۰۶ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴8 نظر
جراید ورزشی اروپایی، صبح دوشنبه را با ادای احترام به تری ونبلز آغاز کردند.
به گزارش فوتبال 360، دربی دیتالیا با تساوی بدون گل به پایان رسید تا جنگ صدرنشینی میان اینتر و یوونتوس برنده نداشته باشد و نراتزوری صدرنشین سری‌آ باقی بمانند. پیش از آن منچستریونایتد با درخشش ستارگان غیرمنتظره مقابل اورتون به برتری 3 گله دست یافت و نشان داد بحران را در فیفادی پشت سر گذاشته است.
جهان ورزش اما عصر یکشنبه با شوک از دست دادن تری ونبلز، سرمربی نایب قهرمان اروپا با بارسلونا و مردی که هدایت «سه‌شیر» را در تورنمنت یورو 1996 بر عهده داشت، تحت تاثیر قرار گرفت و نشریات بسیاری به این مرد تاثیرگذار ادای احترام کردند.
«وقایع اتفاقیه» در قاره سبز
ونبلز مردی بود که فداکارانه خود را مقابل رسانه‌ها سپر بلا می‌کرد و اجازه نمی‌داد رسانه‌ها بازیکنانی چون پل گسکوین، آلن شیرر و گرت ساوتگیت را سلاخی کنند. در همین رابطه، نشریه میرر با انتشار تصویر ونبلز فقید، تیتر «خداحافظی تلخ» را انتخاب کرده و نوشته است: «مردی که ما را در جهان فوتبال خاصیت بخشید! ونبلز در 80 سالگی دیده از جهان فرو بست.»

دیلی تلگراف با واژگان «بدرود اِل تِل» ادای احترام به ونبلز را به‌جای آورد.

و نشریه اسپورت چاپ بارسلون نیز ترجیح داد سرتیتر خبرها را با جمله «سفرت سلامت استاد» به درگذشت تری ونبلز اختصاص دهد. مرد انگلیسی در مقطعی که هدایت بارسلونا را بر عهده داشت، این تیم را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند و لالیگا را هم فتح کرد.

آ اس چاپ مادرید، تصویری از رودریگو را به اشتراک گذاشت که اگرچه با مصدومیت خفیفی دست و پنجه نرم می‌کرد اما ستاره پیروزی رئال بر کادیس بود که 2 گل زد و یک پاس گل ارسال کرد. به لطف این پیروزی، فاصله رئال با بارسلونا در صدر جدول لالیگا به 4 افزایش یافت و جیرونا مجالی دوباره برای صدرنشینی با پیروزی احتمالی در دیدار امشب خواهد داشت.

تیتر «رودریگُل» نیز انتخاب مارکا برای توصیف درخشش ستاره برزیلی رئال مقابل کادیس بوده است.

در ایتالیا، گاتزتا دلوسپرت نوشت «دیویس کاپ پس از 47 سال در ایتالیا» که اشاره به قهرمانی ایتالیا در تورنمنت تنیس برای دومین‌بار در تاریخ به لطف درخشش یانیک سینر و یارانش دارد. تیتر «نبرد ادامه دارد» نیز واکنش این نشریه به تساوی در دربی دیتالیا بوده است.

توتوسپرت، با تیتر «جهان با من برقص» قهرمانی ایتالیا در تورنمنت تنیس را پوشش داده و نوشته است: «تساوی در دربی دیتالیا، یوونتوس را به ادامه نبرد برای فتح اسکودتو امیدوار کرد.»

اکیپ فرانسه هم اگرچه جز به گزارش دیدارهای لیگ یک نپرداخته اما شکست 2 گله لیون مقابل لیل را با واژه «پریشانی» پوشش داده و اشاره داشته قعرنشینی شاگردان تیاگو موتا در فوتبال فرانسه، هفتمین شکست فصل را برایشان به ارمغان آورده است.

اوژوگو پرتغال با اختصاص بخشی از نشریه به تیم پورتو، اشاره داشته طارمی و پپه قادر به حل مشکلات پورتو خواهند بود و از قول والدمار، ستاره سابق جهان فوتبال در ایبریا وعده داده پورتو برای تکرار پیروزی سال 1972 مقابل بارسلونا، این روزها هیچ کم از رقیب ندارد.

پورتو در لیگ پرتغال اگرچه رتبه سوم جدول را در اختیار دارد اما سه‌شنبه شب مقابل بارسلونا به میدان خواهد رفت و برنده این دیدار به میزبانی بارسلونا، بخت نخست صعود از گروه به‌عنوان تیم صدرنشین خواهد بود. والدمار در جریان پیروزی پورتو مقابل بارسلونای رینوس میشل به میزبانی کاتالان‌ها، ستاره تیم پرتغالی بود و تیمش پیش از آن در دیدار دور رفت از راند نخست جام یوفا، بلوگرانا را با 4 گل در هم کوبیده بود.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری