football360 logo

روزگار تلخ فوتبال پایه ایران با ترویج قمه‌کشی؛ وقتی هیچکس حواسش نیست!

۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰26 نظر
در طول روزهای گذشته، اتفاقات جنجالی و پرشماری در فوتبال پایه ایران رخ داده است.

به گزارش فوتبال 360، فوتبال پایه ایران در سال اخیر در عرصه ملی روزگار پرفرازونشیبی را پشت سر گذاشت و به جز تیم نوجوانان که توانست خود را به جام جهانی برساند و در این رقابت‌ها از مرحله گروهی صعود کرد، سایر تیم‌ها نتوانستند انتظارات برآورده کنند و عملکردی دور از انتظار داشتند. در کنار عدم موفقیت در عرصه ملی، فوتبال پایه ایران در سطح باشگاهی هم شرایط ویژه‌ای را دنبال می‌کند و به نظر می‌رسد که کاهش نظارت‌ها بر مسابقات باعث شده تا حواشی به اوج خود برسد.

تیم‌های امیدهای گل‌گهر سیرجان و فجرسپاسی شیراز در حالی در طول هفته گذشته به مصاف هم رفتند که اتفاق جنجالی این مسابقه، درگیری و قمه‌کشی بود. پیش از این رویارویی در فاصله یک ماه اخیر، فوتبال پایه تهران هم روزگار عجیبی را پشت سر گذاشته و پیش از آنکه خبرهای مسرت‌بخش درباره کشف استعدادهای جدید از فوتبال پایه ایران به گوش برسد، خبرهای جنجالی مرتبط با درگیری و قمه‌کشی در فوتبال پایه منتشر شده که اتفاقی تلخ و نگران‌کننده است.

فقدان نظارت مسئولان و فاجعه‌آفرینی در فوتبال پایه ایران

در لیگ جوانان شهرری و در جریان تقابل تیم‌های یاران رادبوی و وحدت ایران‌زمین بود که درگیری فیزیکی شدیدی شکل گرفت و کار به قمه‌کشی رسید. بعد از آن‌هم که در لیگ دسته اول امیدهای ایران درگیری شدیدی میان اعضای دو تیم پرسیان ایرانیان و پارسان مهر اسلامشهر ایجاد شد و در آنجا هم قمه‌کشی و درگیری شدید فیزیکی، سوژه اصلی مسابقه بود! در این میان، مسئولان کمیته‌های انضباطی و اخلاق سعی داشته‌اند تا با صدور حکم‌های محرومیت از تکرار این اتفاق جنجالی جلوگیری کنند اما به نظر می‌آید که در انجام این مهم موفق نبوده‌اند.

مسئولان هیات‌های فوتبال و به‌ویژه مدیران مرتبط در فدراسیون فوتبال، نظارت‌های کافی بر فوتبال پایه نداشته‌اند و همین مسئله باعث شده تا بحرانی فراگیر در فوتبال ایران شکل گیرد؛ به‌طوری‌که در سطوح مختلف فوتبال پایه ایران اعم از لیگ امید، جوانان و حتی نوجوانان صحنه‌های جنجالی و پرشماری در طول یک‌سال گذشته رخ داده است. جالب آنکه پیشتر و در دوره قبلی مدیریت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در فدراسیون فوتبال، اقدامات ضربتی در زمینه برخورد با متخلفان در فوتبال پایه اثرگذار بود اما به نظر می‌رسد که در دوره کنونی، خبری از این اقدامات ضربتی نیست و همین مسئله باعث خلق اتفاقات ناگواری در فوتبال پایه ایران شده است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری