football360 logo

نگاهی به دیدار الاتحاد عربستان - سپاهان ایران؛ پایان طلسم 11 ساله؟

۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۰72 نظر
سپاهان ایران برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی به دیدار الاتحاد عربستان می‌رود.

به گزارش فوتبال 360، لیگ قهرمانان آسیا به هفته پایانی خود رسیده است و 2 نماینده ایران برای صعود به مرحله حذفی تلاش می‌کنند. سپاهان روز دوشنبه 13 آذر از ساعت 21:30 به مصاف الاتحاد عربستان می‌رود. بازی رفت دو تیم با اتفاقات بسیار جنجالی همراه بود و الاتحاد با نتیجه 3 بر صفر با رای کمیته انضباطی برنده اعلام شد.

اولین صعود از سال 2012

سپاهان با 14 بار حضور در لیگ قهرمانان آسیا، بین تیم‌های ایرانی رکورددار بیشترین حضور در این مسابقات است. سپاهان که اولین تیم ایرانی است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یافته از سال 2012 نتوانسته به مرحله حذفی صعود کند و حالا در مکه به دنبال پایان این طلسم است. الاتحاد حریف سپاهان با 12 امتیاز صدرنشین گروه بوده و صعود این تیم به مرحله حذفی قطعی است. سپاهان با 10 امتیاز در رده دوم است و با هر نتیجه‌ای رتبه دوم را از دست نخواهد داد اما با پیروزی با خیال راحت به عنوان تیم اول صعود خواهد کرد.

طلایی‌پوشان با تساوی دوم می‌شوند اما باز هم می‌توان این تیم را صعود کرده در نظر گرفت و تنها در شرایط بسیار عجیب که پرسپولیس با اختلاف 9 گل الدحیل را شکست دهد و شارجه با اختلاف 10 گل بر الفصیلی اردن غلبه کند سپاهان حذف خواهد شد. زردپوشان اصفهانی اما در صورت شکست به مشکل برخواهند خورد و با پیروزی پرسپولیس و شارجه برابر حریفان خود و شکست نخوردن نسف قرشی برابر السد حذف خواهد شد.

پایان ناکامی برابر عربستان

تیم‌های ایرانی در هر 3 تقابل برابر تیم‌های عربستانی در دور رفت این فصل از لیگ قهرمانان شکست خوردند تا اینکه پرسپولیس هفته گذشته برابر النصر موفق به کسب یک امتیاز شد. نمایندگان ایران در 5 تقابل قبلی با تیم‌های عربستان موفق به گلزنی نشدند. تیم‌های ایرانی در 14 مصاف قبلی با عربستانی‌ها تنها یک برد داشته‌اند.

دو تیم در تقابل رودررو آمار برابری داشتند تا اینکه با حکم کمیته انضباطی الاتحاد از سپاهان پیش افتاد و 4 برد سهم الاتحاد است و 3 مرتبه هم سپاهان به پیروزی رسیده و هرگز تقابل این دو تیم مساوی نشده است. سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا از هیچ تیمی بیشتر از الاتحاد شکست نخورده است. سپاهان هم با 11 پیروزی مقابل تیم‌های عربستانی موفق‌ترین نماینده ایران برابر عربستانی‌هاست. الاتحاد هم در مصاف‌های اخیر برابر تیم‌های ایرانی آمار بسیار خوبی داشته و در 6 تقابل گذشته به پیروزی رسیده است. سنگین‌ترین شکست‌های آسیایی سپاهان مقابل الاتحاد اتفاق افتاده که 2 بار در سالهای 2004 و 2016 با نتیجه 4 بر صفر مغلوب این تیم شد.

بنزما غایب بزرگ

کریم بنزما که بازی رفت هم به دلیل مصدومیت همراه کاروان تیم الاتحاد به ایران نیامده بود، به خاطر آسیب‌دیدگی غایب خواهد بود و انگولو کانته دیگر غایب سرشناس الاتحادی‌ها است. سپاهان در آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان 9 نفره شد و محمدجواد حسین‌نژاد و هادی محمدی به دلیل محرومیت غایب خواهند بود. هر دو تیم در لیگ کشورشان در رده چهارم قرار دارند. سپاهان در ۴ بازی اخیر در لیگ و آسیا به پیروزی رسیده است. الاتحاد هم در ۴ مسابقه قبل خود به ۳ پیروزی و یک تساوی دست یافته است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری