football360 logo

برتری مقتدرانه اینتر مقابل ناپولی/ ۳ گل، ۳ امتیاز، صدر جدول

۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۳۳5 نظر
اینتر با ۳ گل در خانه ناپولی پیروز شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در مهم‌ترین مسابقه از هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ ایتالیا، تیم‌های ناپولی و اینتر در ورزشگاه دیگو مارادونا به مصاف هم رفتند که این دیدار دقایقی پیش با برتری ۳ بر صفر نراتزوری به پایان رسید. پارتنوپی مالکیت توپ را به عهده داشت اما بازیکنان اینتر یکسره موقعیت‌های جدی‌تری ایجاد می‌کردند و در نهایت شلیک‌های چالهان‌اوغلو، بارلا و تورام تبدیل به گل شد تا اینتر با ۳۵ امتیاز بالاتر از یوونتوس (۳۳) به صدر جدول سری آ برگردد.

شلیک مرگبار هاکان

نیمه اول با نتیجه بدون گل رو به اتمام بود که در واپسین دقیقه از وقت قانونی ضربه زیبای هاکان چالهان‌اوغلو از پشت محوطه جریمه به پشت سر مرت رسید. این گل دیدنی ناپولی را برای پنجمین مسابقه متوالی در حفظ کلین شیت ناکام گذاشت. 

گل تثبیت‌کننده بارلا

با عملکرد ضعیف ناپولی در خط حمله، برای پیروزی نراتزوری همان یک گل کافی بود اما نیکولو بارلا در دقیقه ۶۲ اختلاف را دوبرابر کرد. پاس در عرض بلند لائوتارو مارتینس درون محوطه به هافبک ۲۶ ساله رسید و او  بعد از جا گذاشتن مدافعان بار دیگر مرت را مغلوب کرد. 

بازگشت تورام به روند گلزنی

پاس در عمق زیبای خوان کوادرادو به مارکوس تورام، مهاجم ۲۶ ساله تیم ملی فرانسه، کمک کرد پشت سر سنگربان حریف در مقابل دروازه خالی با یک بغل پای ساده به گل برسد. آخرین گل او با پیراهن اینتر به جدال با رم برمی‌گشت و او در ۵ مسابقه متوالی موفق به گلزنی نشده بود.

افعی‌های شکست‌ناپذیر

اینتر به رکورد شکست‌ناپذیری در ۱۲ مسابقه متوالی رسید، آن هم در حالی که بازیکنان این تیم در همین ۱۲ مسابقه رودرروی رم، لایپزیش، یوونتوس و ناپولی در زمین حاضر شده‌اند. 

تراژدی در خانه

ناپولی، مدافع عنوان قهرمانی سری آ در ۷ مسابقه خانگی نخست خود در این فصل، ۴ شکست را تجربه کرده است. اتفاقی که در تاریخ حضور این تیم در سطح اول فوتبال ایتالیا تنها ۲ بار در دهه ۵۰ و ۹۰ میلادی رخ داده بود.

موفق در بیرون از خانه

اینتر با پیروزی و کلین شیت در خانه ناپولی به رکورد ۶ پیروزی خارج از خانه در رقابت‌های این فصل سری آ رسید. دروازه این تیم در این ۶ مسابقه تنها ۲ بار باز شده و آنها در هر ۲ مورد بهترین رکورد را در بین تیم‌های حاضر در هر ۵ لیگ معتبر اروپایی به خود اختصاص داده‌اند. 

بازگشت و پیروزی شیرین رم

شاگردان ژوزه مورینیو بازی باخته در خانه ساسولو را با ۲ گل دیرهنگام به پیروزی تبدیل کردند. اخراج دانیل بولوکا در اواسط نیمه دوم برتری حاصل از گل زودهنگام متئوس انریکه را برای میزبان از بین برد و در ادامه پائولو دیبالا از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشید. این پایان کار نبود و راسموس کریستنسن در فاصله ۸ دقیقه مانده به پایان بازی، روی پاس دیبالا دومین گل جالوروسی را نیز به ثمر رساند تا رم هم‌امتیاز با ناپولی در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی قرار گیرد. رم در این فصل ۱۵ بار بعد از دقیقه ۷۵ به گل رسیده؛ حداقل ۵ بار بیشتر از هر تیم دیگر.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری