football360 logo

پنالتی تکراری‌ترین سکانس تقابل استقلال و گل‌گهر؛ یامگا حالا رکورددار شد

04 دی 1402 ساعت 10:0075 نظر
یامگا بهترین پنالتی‌زن استقلال در تاریخ لیگ برتر شد.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، استقلال با پنالتی‌ای که برابر گل‌گهر به‌دست آورد، توانست بازی را به تساوی بکشاند. آبی‌پوشان با گل کردن ۴ پنالتی، بهترین آمار را در این فصل دارند. اعلام پنالتی برای استقلال مقابل گل‌گهر، تکراری‌ترین اتقاق تقابل‌های دو تیم است که برای نهمین‌بار رخ داد. گل‌گهر که تا هفته چهاردهم مرتکب پنالتی نشده بود، اولین پنالتی فصل خود را برابر استقلال متحمل شد.

۵ بازی پیاپی با پنالتی

استقلال و گل‌گهر در مجموع ۱۱ بار در لیگ و جام‌حذفی با هم دیدار داشتند که در این بازی‌ها ۹ پنالتی به نفع استقلال اعلام شده است. هر ۵ تقابل آخر استقلال با گل‌گهر پنالتی به نفع استقلال داشته و این تیم ۷ بار با پنالتی و برگشت پنالتی موفق به باز کردن دروازه حریف شده است. از ۹ پنالتی استقلال، ۷ پنالتی در لیگ زده شده است. گل‌گهر با وجود اینکه پنجمین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند، جزو پنالتی‌ده ترین تیم‌های تاریخ برابر استقلال است.

استقلال با کسب ۱۲ پنالتی، بیشترین پنالتی را مقابل ذوب‌آهن کسب کرده است. پس از آن سایپا با 8 پنالتی در رده دوم قرار دارد. گل‌گهر و فولاد با ارتکاب ۷ پنالتی مقابل استقلال دیگر تیم‌هایی هستند که بیشترین پنالتی را برابر استقلال مرتکب شدند.

عبور یامگا از ابراهیمی

استقلال در طول تاریخ خود، پنالتی‌زنان برجسته زیادی داشته ولی اکنون کوین یامگا عنوان بهترین پنالتی‌زن استقلال در تاریخ لیگ برتر را در اختیار دارد. این بازیکن که بهترین گلزن خارجی استقلال در لیگ برتر هم محسوب می‌شود، توانست تعداد گل‌های خود از روی نقطه پنالتی در لیگ برتر را به عدد ۱۴ برساند و با عبور از امید ابراهیمی که ۱۳ پنالتی برای استقلال گل کرده بود، به تنهایی بهترین پنالتی‌زن استقلال شود. 

گل‌گهر نقش بسزایی در آمار یامگا دارد. این بازیکن با زدن ۵ پنالتی، بیش از هر تیمی به گل‌گهر پنالتی زده که البته تنها پنالتی این بازیکن که گل نشده و در برگشت وارد دروازه شد هم برابر این تیم شکل گرفته است. یامگا با زدن ۵ گل برابر گل‌گهر بهترین گلزن تقابل استقلال برابر گل‌گهر است.

نظرات کاربران

برای ثبت نظر خود وارد شوید.

درحال بارگذاری